2012-07-14, 16:40
Medlem
Äta CB?

Hallå.

Jag har ca 0.5g hasch och jag tänkte äta det.

Har ni några snabba tips?

kommer denna mängd fungera också?

Och hur tillagas detta? smör i en kastrull på låg nivå och sedan smula in haschet när det smält?

mvh
Citera
2012-07-14, 16:44
Medlem
Om du nu vill slösa bort din kära lilla knatch så why not. Har testat själv men jag tror du skulle få ungefär samma resultat, vilket inte var bra. Jag smälte det i smör och lät det stelna lite, bredde på mackor och annat och det är då fan det äckligaste skiten jag någonsin har ätit och inte fick jag mig något rus inte. Om du nu vill ha ett rus av det så röker du upp det vilket är 100 gånger snabbare och mindre krångligt.

För att baka något bra tror jag det krävs mer röka för det första och smaken lär vara bättre med kurerat gräs, kanske 5g så kan du baka någon god kaka om du går efter recept och stoppar alla ingredienser i det.

Men nej det är absolut inte värt att baka er din 0.5a, rök det och var glad.
Citera
2012-07-14, 16:47
Medlem
Jo jag vet, baka är det ingen ide alls.

Men jag tänkte med Oboy eller nån skit?

Har hört att det funkar på såna Billys Pizzor? P.ga. osten.

Vill bara få i mig det snabbt
Citera
2012-07-14, 16:52
Medlem
VoteForMrPedros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crtiz
Jo jag vet, baka är det ingen ide alls.

Men jag tänkte med Oboy eller nån skit?

Har hört att det funkar på såna Billys Pizzor? P.ga. osten.

Vill bara få i mig det snabbt

Äckligt är det. jag smälte ner ca 0.7g häromdan (tror det var väldigt bra kvalite också) i vanligt smör, sedan grävde jag snabbt ur en snickers och försökte hälla ner.. slutade med att det rann igenom och hade sig så jag fick käka upp en haschsmakande snickers och åt upp det haschsmöret som stelnat medan jag höll i näsan, äckligt.

Blev dock skön efter någon timme, och det höll i sig i många timmar. Rekommenderas! Tveksam på om 0.5g är tillräckligt dock. Men om du ser till att få i dig allt samt tillaga på ett bra sätt i smält smör går det nog.
Citera
2012-07-14, 16:55
Medlem
Fan vad härligt att läsa Pedro!

Får fan ta och testa, vet att det smakar skit, men fyfan vad ni gör mig tveksam nu! :/

Men om jag smälter ner , låt oss säga 60-70g smör? och sedan smular ner haschet rör om lite, var ska jag hälla detta sen?

Smöret alltså.
Citera
2012-07-14, 17:01
Medlem
Bongmons avatar
Ja brukar smälta 3-5g beroende på styrka i matolja (eller SMÖR FRÅN MEJERIERNA), sen dricka hälften och njuta, om ja gjort det i smör så bakar ja det till negerbollar eller kladdkaka. Om ja gjort det i matolja så dricker ja det rent, o sväljer ner med saft, smakar skit men ändå.

Brukar smula det smått men inte löjligt smått, o inte använda för mycket matolja, det räcker med minimailt.
http://www.imagebam.com/image/ab3788200910858

Kör de på 1-2an tills allt löst upp sig, sen öka till 3-4an i 20 min, börjar det "osa"/ryka ut kastrullen så är det för varmt, o THC försvinner. Sen låt det svalna och drick/baka det.

Brukar dricka vid kl 4-5. De tar ca 2 timmar att gå igång, sen är det intensivt som inihellvete o ger sig inte på ett bra tag, brukar vakna dagen efter med ögonen i kors, men ja brukar ta mer än vad som behövs.

EDIT: Du ska röra omkring i kastrullen under hela tilllagningen.
Senast redigerad av Bongmon 2012-07-14 kl. 17:11.
Citera
2012-07-14, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Ja brukar smälta 3-5g beroende på styrka i matolja (eller SMÖR FRÅN MEJERIERNA), sen dricka hälften och njuta, om ja gjort det i smör så bakar ja det till negerbollar eller kladdkaka. Om ja gjort det i matolja så dricker ja det rent, o sväljer ner med saft, smakar skit men ändå.

Tänkte testa med smör med hög fetthalt, som jag läst funkar. Fast..tror inte man kan få ner sig så mycket bara genom att dricka.
Citera
2012-07-14, 17:06
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Tänkte testa med smör med hög fetthalt, som jag läst funkar. Fast..tror inte man kan få ner sig så mycket bara genom att dricka.

Man kan inte dricka det smörlösta, tar imot så mycket att svälja det så de går inte. Går dock om man löst i matolja.

Dethär är sånt smör du ska använda om du kör med smör: http://www.google.se/imgres?um=1&hl=...9,r:1,s:0,i:74
Setill att köpa exakt den som är på bilden, o köp inte margarin.
Senast redigerad av Bongmon 2012-07-14 kl. 17:09.
Citera
2012-07-14, 17:14
Medlem
VoteForMrPedros avatar
Citat:
Man kan inte dricka det smörlösta, tar imot så mycket att svälja det så de går inte. Går dock om man löst i matolja.

Dethär är sånt smör du ska använda om du kör med smör: http://www.google.se/imgres?um=1&hl=...9,r:1,s:0,i:74

Kan tillägga att det var sånt smör jag använde.

Vad menar du med att det tar så mycket att svälja?

Jag rekommenderar faktist att du bara smälter det i smör på låg värme länge, häller det i ett glas och dricker upp det medans du täpper igen näsan.
Citera
2012-07-14, 17:14
Medlem
Citat:

Det är exakt den jag har hemma
Citera
2012-07-14, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoteForMrPedro

Jag rekommenderar faktist att du bara smälter det i smör på låg värme länge, häller det i ett glas och dricker upp det medans du täpper igen näsan.

Så pass alltså? Hahah, hur mycket smör ska jag ha i då?

får köra på det... :/
Citera
2012-07-14, 17:19
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoteForMrPedro

Ja pallade inte att svälja det smälta smöret efter att ja löst hashet i det, spydde när ja försökte.
I matolja är det mycket enklare.

Citat:
Det är exakt den jag har hemma

Bra. Setill att köra låg värme länge och röra hela tiden. Det är inte när hashet löst sig det är klart, det är när THCn har värmts nog, men inte för varmt för då föesvinner det.

Finns förövrigt en stor tråd om att äta, vänd er dit om ni vill veta mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in