Citat:
Ursprungligen postat av
marcusp123
Brukar ta ca 0.5-1 g brunt av olika sort. Afghan har jag bäst erfarenhet av. Jag brukar bara svälja biten och äta något med hög fetthalt direkt efter. Fungerar jättebra 7/10 gånger. Dock har det ibland hänt att effekten kommit efter 4-6 timmar, vilket har blivit lite knas eftersom jag då redan har accepterat att det blev en "blindgångare" och börjat göra något som jag absolut inte kan göra stenad. Effekten brukar sitta i mycket längre och har en längre peak. Dock tycker jag att det är väldigt opålitligt med tanke på den varierande tid det tar för att få effekt och att det ibland inte händer alls mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
marcusp123
Kan tillägga att det hände mig en julafton. Jag käkade haschet vi tolv med planeringen att det skulle slå runt 15 vid kalle anka. Det slog till riktigt ordentligt vid middagen kl 5 och det var hos min sambos familj vi firade. Jag fick säga att jag inte mådde bra för jag började tappa greppet om samtalen och svarade på diskussionen som varit 5 min tidigare. Det var min intensivaste cb upplevelse och jag önskar jag tagit den i lugn och ro

Hur såg ditt intag av mat ut under dagen INNAN du åt ditt röka? Då du inte låter thc't blandas ut i fettet (Som i Oboy, bakverk, smör etc) då thc är fett lösligt, så lär det ta ett längre tag innan du känner någon effekt. Har du då ätit lite innan och din bit ligger uppe på ett lass med mat så har du ju 1-2 timmes fördröjd effekt bara där.
Måste varit väldigt mycket mer potent röka du använde på julafton, då du annars brukar ta 0,5 utan några större bekymmer om jag förstod dig rätt? Eller så kanske det kändes mer intensivt då du inte räknade med en peak mitt under Kalle anka och på så sätt blev lite illa till mods!