2012-05-11, 15:09
Medlem
Bongmons avatar
3-minuters brownies med hash i?

Vad tror folket, är det genomförbart? Vore ju underbart att kunna äta sitt hash, o baka skiten snabbt.. Lär ju inte ta mer än max 10min alltihop.

Här är en guide på hur man gör 3minuters brownies: http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=48242

O som ni ser så innehåller det inget smör/margarin.. Så ja tänkte, går det att tillsätta det och ändå få den att bli fast som den ska?
Kanske byta ut de "3 matskedar olja" som ska va med mot smör.
(Smöret behövs för att kunna lösa upp hashet i först.)

Eftersom man "bakar" denna brownie i micron så finns ju risk att THCt förbränner, men det är ju bara 3 min lixom..
Citera
2012-05-11, 15:14
Medlem
Storsnusarns avatar
Idag igen, såklart. Använd SÖKfunktionen. https://www.flashback.org/t263459

MvH
Citera
2012-05-11, 15:17
Medlem
Bongmons avatar
Försökte, men cannabis delen av forat är hur rörigt som helst o de finns massa trådar om samma skit.

Tog frågan iaf i tråden du länkade, ber om ursäkt för att sökfunktionen suger och ber mod stänga tråden om han/hon ser detta.
Senast redigerad av Bongmon 2012-05-11 kl. 15:19.
Citera
2012-05-11, 15:18
Medlem
Storsnusarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Försökte, men cannabis delen av forat är hur rörigt som helst o de finns massa trådar om samma skit.

Och det motverkar man genom att skapa ännu en? Jag håller med om att det är rörigt, det hade kunnat lösas relativt enkelt om folk blev bättre på att använda sökfunktionen.

MvH
Citera
2012-05-11, 15:18
Medlem
Bongmons avatar
Vad tror folket, är det genomförbart att göra 3minuters brownies med hash i? Vore ju underbart att kunna äta sitt hash, o baka skiten snabbt.. Lär ju inte ta mer än max 10min alltihop.

Här är en guide på hur man gör 3minuters brownies:

O som ni ser så innehåller det inget smör/margarin.. Så ja tänkte, går det att tillsätta det och ändå få den att bli fast som den ska?
Kanske byta ut de "3 matskedar olja" som ska va med mot smör.
(Smöret behövs för att kunna lösa upp hashet i först.)

Eftersom man "bakar" denna brownie i micron så finns ju risk att THCt förbränner, men det är ju bara 3 min lixom..
Citera
2012-05-11, 15:27
Medlem
TequilaBoys avatar
Det borde fungera lika bra att blanda hashet med olja som med smör. Olja innehåller 100% fett och därför optimalt för fettlösliga ämnen
Citera
2012-05-11, 15:30
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TequilaBoy
Det borde fungera lika bra att blanda hashet med olja som med smör. Olja innehåller 100% fett och därför optimalt för fettlösliga ämnen

Så ja borde kunna lösa hashet i olja i en kastull som ja gör med smör?
Citera
2012-05-11, 15:31
Medlem
TequilaBoys avatar
Citat:
Ja precis. Gör som du hade gjort med smör!
Citera
2012-05-11, 15:32
Medlem
Ecnals avatar
Jag använde mig faktiskt av det där receptet och kan nöjt säga att det funkade. Tog precis 1g och blev gött stekt under hela dagen. För er som inte ha våg, ta en jävla massa. 1g är med än vad man tror (tyvärr). För att vara säker på att det löste upp sig så hade jag det i en kastrull först och lät det sippra där på låg värme tills det verkade ha löst upp sig.
Citera
2012-05-11, 15:32
Medlem
chajusongs avatar
Citat:

Ja.
Citera
2012-05-11, 15:34
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ecnal
Jag använde mig faktiskt av det där receptet och kan nöjt säga att det funkade. Tog precis 1g och blev gött stekt under hela dagen. För er som inte ha våg, ta en jävla massa. 1g är med än vad man tror (tyvärr). För att vara säker på att det löste upp sig så hade jag det i en kastrull först och lät det sippra där på låg värme tills det verkade ha löst upp sig.

Så du löste hashet i olja i kastrull först?

Citat:
Ursprungligen postat av chajusong
Ja.

Låter ju bra.. Hög eller låg värme på plattan?
Citera
2012-05-11, 17:04
Medlem
Peyzs avatar
Motivation till att baka mera..
Min ena lunga kollapsa igår igen, pga jag skulle ta en bong jävel... Som resultat har jag svårt att andas, hjärtat bankar snabbare än vanligt och jag måste ta det lugnt i en vecka iaf...
Gött mos.... Röka bong kommer jag nog aldrig klara av att röka igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in