Här är gårdagens eskapader och ett recept från A till Ö hur man gör chokladbollar med gräs i.
Jag hade 4 gram okänt grönt av bra kvalité, rökt dagligen i några månader nu så har en ganska hög tolerans men också stabila kontakter. Har läst åtskilliga sidor på flashback, på
http://wiki.magiskamolekyler.org/THC..._THCA_till_THC och lite andra sidor som kommer upp när man googlar på "cannabutter", "baka med weed" och så vidare. När jag igår bestämde mig för att göra slag i saken kändes det som jag hade en del kött på benen angående hela processen.
På magiska molekyler finns ett diagram och informationen att för att få >90% av all THC att omvandlas till THCA under dekarboxyleringen ska man använda sig av följande tider och temperaturer:
Först
15 minuter i
105 grader Celsius
Följt av
30 minuter i
140 grader Celsius
En annan användare här på flashback hade dock använt en annan metod, vilken jag bestäm mig för att följa eftersom det kändes som det säkraste kortet, eftersom han gjort så och fått önskat resultat, på nätet finns massvis med olika råd om temperatur/tidsförhållanden. Han tipsade om
20 minuter i
175 grader Celsius
Självklart blandade jag ihop de olika kvoterna, satte ugnen på 105 grader, slängde in gräset, dubbelkollade på flashback och insåg att jag hade fel temperatur på ugnen. Tog ut plåten i panik, höjde temperaturen och gjorde nån sjuk beräkning med temperatur/minut för att räkna ut hur jag skulle kompensera vilket också lyckades. Iallafall, här är hur jag gjorde!
Jag använde mig inte av hela min bit ifall det skulle gå snett, och räknade med kvoten 17 kakor på 4 g enligt killen som tipsade mig här på forumet. Detta ger cirka 0,25 gram cannabis per kaka. med tre gram borde jag rimligtvis få 12 kakor med andra ord. Här är hur jag gjorde:
- Mät upp önskad mängd grönt och grinda så du får en jämnt fördelad massa. Lägg ett bakplåtspapper på en ugnsplåt och placera ditt gräs i mitten. Se till att allting ligger jämnt utspritt.
- Lägg någon typ av form eller behållare över skiten, se till att den är A) tillräckligt stor för att täcka hela högen och B) att ingen luft sipprar in eller ut från ditt nu stängda utrymme. Släng in i ugnen för dekarboxylering.
- Ta ut ur ugnen, var försiktig så inget går fel och du spiller ut hela din plåt med gräs. Lyft av behållaren under fläkt på maxkapacitet, lukten fyller lägenheten snabbt annars. Eftersom det nu är dekarboxylerat och bör ha en brunaktig färg borde det teoretiskt vara färdigt att käka nu. Jag lämnade inget åt slumpen utan gjorde som killen jag fick receptet av gjorde och kokade gräset i fett efteråt. Om du inte vill det, är du redo att äta ditt gräs nu. Släng in det i en macka, ett glas mjölk eller i en omelett. Om inte, fortsätt läs.
- Fyll en kastrull med vatten till hälften och sätt på spisen. Koka upp vattnet. Hitta en bra temperatur där vattnet kokar, men inte så häftigt. På min spis gick jag från sexan till fyran under den här manövern. Placera en bunke på kastrullen, den bör inte vara i kontakt med vattnet. Lägg i smör med så hög fetthalt som möjligt enligt ration 1 gram weed=10 gram smör. Jag använde cirka 40 gram smör till 3 gram weed. Doseringen är inte så viktig så länge du har minst 1/10, ser det ut att avra för lite smör, addera lite, ha dock koll på hur mycket. Detta kallas för vattenbad, när smöret smält, häll i ditt dekarbade gräs och låt stå i en timme. Rör om några gånger, ungefär var tionde minut.
- Ta bort bunken från kastrullen och kastrullen från spisen. Om du har någon typ av sil eller cheesecloth, separera växtdelarna och kasta. Isåfall har du nu färdigt cannabissmör att disponera fritt (jag hade ingetdera och fortsatte med mitt chokladbollsprojekt iallafall). Häll i socker enligt valfritt recept för chokladbollar och blanda tills du har en jämn och fin, mycket grön smet.
- Släng in i kylen cirka 10 minuter, blanda sedan till valfri smet, till exempel havregryn, vaniljsocker, kakao och kaffe som du sedan kan forma till bollar, rulla i pärlsocker och frysa ner.
Klart!
Tips från coachen, baserat på empiriska erfarenheter: se till att omvandla receptet så det passar dig, om du inte vill göra enorma chokladbollar. Ett vanligt recept brukar vara på 35 stycken, då passar det att ta en tredjedel av alla måttbelagda recept.
Var försiktig med smeten och använd så få redskap som möjligt. Jag använde samma sked till att blanda smöret i vattenbadet som jag blandade chokladbollssmeten med, och jag kokade weedsmöret direkt i bunken jag skulle baka i. Sist av allt slickade jag fingrarna och torkade av alla smet från sked, bunke och så vidare med en torr färsk brödbit. På så sätt kastar man inget av sin dyrköpta krydda.
Försök lös någon typ av silredskap, chokladbollarna smakar vidrigt mycket weed. Kan absolut tänka mig att det försvinner när man silar bort alla budsen. All THC är vid det laget bundet till fettet i alla fall.
Så, resultatet då, det alla egentligen vill få reda på
Käkade en chokladboll 16.30, efter ungefär en och en halv timmes förberedelser. Hade inte ätit något på hela dagen och visste att effekten skulle komma snabbare på fastande mage, men 20 minuter efter jag konsumerat den drog jag i mig en portion mat iallafall. Väntade och hade höga förväntningar. Efter 100 minuter (effekt bör komma inom 30-90 minuter) tröttnade jag och tände en spliff.
Och jävlar, vad stenad jag blev. Det blev bara mer och mer för varje minut. Har aldrig varit så bäng i mitt liv. Låg i soffan i fosterställning i en och en halv timme under peaken och var heelt lost. Ögonen var rödare än Lucifers, alltså verkligen knallröda, som signalljus. Jag hörde röster från mitt hyreshus genom väggarna och naturligtvis pratade de om mig, paranoid som aldrig förr. Det jag läst om edibles, att ruset skiljer sig mycket från när man röker, stämmer verkligen. Det var mycket mer omfattande och på en annan nivå. Dessutom höll det på sjukt länge. Jag brukar röka 0.4 några gånger om dagen, efter varje spliff är jag aktivt stenad i ungefär 40 minuter och sedan är det mest afterglow eller vad man ska säga. Brukar dock dela upp spliffen i omgångar, men hur som helst, den här skiten höll på mellan 17.30-23.30 utan tecken på att avta så jag fick droppa två imovane och däcka. Hoppas magnituden av ruset gör sig förstådd, jag sneade nästan, detta var något av det mest maxade jag varit med om alltså. Vågar knappt käka igen, om jag gör blir det en markant mindre mängd.
Roligt projekt och rolig upplevelse. Jag brukar gå till skolan, jobbet, polare, överallt trots att jag är stukad och ingen märker någonting. Brukar vanligtvis sälla få röda eller trötta ögon, om det händer kan det lösas med några isbitar på ögonen i tre minuter. Kan alltså uppföra mig som en civiliserad människa trots att jag är hög, men det fanns inte en chans att det skulle funka efter en sånhär chokladboll.
Må väl, P