2016-09-30, 11:54
Medlem
moskackas avatar
Hur funkar det med de ätbara sakerna de säljer i Amsterdams affärer? En "THC-lollipop" - blir man hög på den? Hur vet man potensen? Jag hade velat prova en klubba som man kan käka långsamt och ha ett väldigt mjukt, jämnt rus.
Tips?
Citera
2016-10-04, 18:50
Medlem
Haggeifys avatar
Gjorde varm choklad med hasch härom dagen, väldigt enkelt och blev sjuuukt hög i typ 5 timmar haha.

Tog en liten bit hasch och smälte ner tillsammans med lite smör så de skulle lösas upp. Hällde sedan i mjölk, kakao och socker och sedan är det klart!

Det var första gången jag åt/drack cannabis och har nog aldrig varit så hög innan, kände det först efter en timma och till en början var det en riktigt skön high men efter ett tag blev jag illamående och låg utslagen i min säng i 2 timmar . Så tänk på att inte ta för mycket, man behöver inte lika mycket som när man röker och man är högre mycket längre.
Citera
2016-10-05, 17:44
Medlem
Halloj, hade tänkt göra hasch oboy/gräs oboy. Är de nånting speciellt ja ska tänka på före? Har rökt sisådär 3 månader varje kväll nästintill. Så är ingen vanerökare direkt. Och ska ja köra på bruna eller på de gröna lr köra en cocktail i oboyen?
Citera
2016-10-05, 19:52
Medlem
Haggeifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killermuffins
Halloj, hade tänkt göra hasch oboy/gräs oboy. Är de nånting speciellt ja ska tänka på före? Har rökt sisådär 3 månader varje kväll nästintill. Så är ingen vanerökare direkt. Och ska ja köra på bruna eller på de gröna lr köra en cocktail i oboyen?

Som jag skrev ovan, tänk bara på att det inte alls krävs lika mycket som när du röker för att bli riktigt hög, så ta inte för mycket! Annars rekommenderas hasch oboy/varm choklad starkt. Bara smält haschet med smör, häll i och sen drick
Citera
2016-10-05, 20:28
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killermuffins

Så mycket mer mindfuck när man äter cb, tänk på det! Själv är jag ganska van att röka, men jävlar vad jag kan känna mig som att jag håller på att tappa greppet när jag äter cb - nästan som en tryptamintripp som blir för häftig ibland.
Citera
2016-10-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Så mycket mer mindfuck när man äter cb, tänk på det! Själv är jag ganska van att röka, men jävlar vad jag kan känna mig som att jag håller på att tappa greppet när jag äter cb - nästan som en tryptamintripp som blir för häftig ibland.

Om du vill får du gärna skriva ett smaskigt recept så får vi se va som sker till helgen. Förklara så en nyfödd bebis förstår dig (lite trög fattar )

Edit: vart aldrig någon oboy igår då ja hade besök hela dagen
Citera
2016-10-06, 14:46
Medlem
Jag har aldrig fått effekt av att äta cannabis, men så har jag ju bara prövat på en gång också och då var det en kaka från gamla Silk Road med 0.5g White Widow i om jag minns rätt... Jag har en tolerans som överstiger de flestas, plöjer med enkelhet igenom 2g på en dag utan problem att utföra vad jag annars hade utfört, men håller mig till runt 0.8g per dag på grund av kostnaden, annars kan jag inte röka dagligen helt enkelt. Men om jag skulle vilja pröva att äta, med min tolerans, hur mycket rekommenderas för ett starkt rus? Jag är ute efter en "tripp" i hasch-form!
Citera
2016-10-06, 19:26
Medlem
Klimpen!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiz
Jag har aldrig fått effekt av att äta cannabis, men så har jag ju bara prövat på en gång också och då var det en kaka från gamla Silk Road med 0.5g White Widow i om jag minns rätt... Jag har en tolerans som överstiger de flestas, plöjer med enkelhet igenom 2g på en dag utan problem att utföra vad jag annars hade utfört, men håller mig till runt 0.8g per dag på grund av kostnaden, annars kan jag inte röka dagligen helt enkelt. Men om jag skulle vilja pröva att äta, med min tolerans, hur mycket rekommenderas för ett starkt rus? Jag är ute efter en "tripp" i hasch-form!

Finns recept att följa både om du söker här på flashback eller google, youtube, swecan & mm.

Men om det är som du skriver, angående din tolerans.
Så hade jag bakat en halv batch chokladbollar, lägger då i 3-5 gram cannabis.
Sen ta & käka hälften utav de du bakat, sen tittat på någon skön film.
Märker du inget efter att filmen är slut, vilket du borde.
Men om du inte märker något, så käkar du upp resten av chokladbollarna.

Dock är detta inte & rekommendera för du kommer bli så in i helvete bäng.

Ska jag äta cannabis blandar jag upp det med något fett bara. (margarin,kokosfett för att nämna 2)
Sen vad man sen gör är upp till vad man orkar. Blir oftast bara hemmagjord chokladmjölk eller något sött te. Dosen landar på 1 gram, vilket är tillräckligt för att bli skön en hel kväll.

Just de! Vill man att de ska slå hårdare brukar det hjälpa om man är "tom" i magen.
Citera
2016-10-11, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimpen!!
Finns recept att följa både om du söker här på flashback eller google, youtube, swecan & mm.

Men om det är som du skriver, angående din tolerans.
Så hade jag bakat en halv batch chokladbollar, lägger då i 3-5 gram cannabis.
Sen ta & käka hälften utav de du bakat, sen tittat på någon skön film.
Märker du inget efter att filmen är slut, vilket du borde.
Men om du inte märker något, så käkar du upp resten av chokladbollarna.

Dock är detta inte & rekommendera för du kommer bli så in i helvete bäng.

Ska jag äta cannabis blandar jag upp det med något fett bara. (margarin,kokosfett för att nämna 2)
Sen vad man sen gör är upp till vad man orkar. Blir oftast bara hemmagjord chokladmjölk eller något sött te. Dosen landar på 1 gram, vilket är tillräckligt för att bli skön en hel kväll.

Just de! Vill man att de ska slå hårdare brukar det hjälpa om man är "tom" i magen.
Det är ju sådär helvetes-beng jag vill bli en sista gång innan jag tar uppehåll, helst då så man slipper röka monsterspliffar och tänkte då äta. Som det ser ut just nu kommer jag på fredag smälta ned 1g i lite smör som jag sedan vispar ned i varm/ljummen (under 45-50 grader celsius) oboy, om det inte fungerar har jag 2g till som då bör skicka mig till pluto.
Citera
2016-10-11, 19:27
Medlem
Klimpen!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiz
Det är ju sådär helvetes-beng jag vill bli en sista gång innan jag tar uppehåll, helst då så man slipper röka monsterspliffar och tänkte då äta. Som det ser ut just nu kommer jag på fredag smälta ned 1g i lite smör som jag sedan vispar ned i varm/ljummen (under 45-50 grader celsius) oboy, om det inte fungerar har jag 2g till som då bör skicka mig till pluto.

Haha, okej Kör hårt! Men lämnar gärna ett tips till.

Tips: Hur du ska smälta ner ditt hasch på bästa sätt.

1. Du har införskaffat kokosfett(finns överallt) samt ditt hasch.
2. Du tar fram kokosfett, rätt mängd hasch, en kastrull, en djup skål, ett shot-glas & en lång sked.
3. Häll i vatten i kastrullen, så det måttar upp halva kastrullen ungefär.
4. Ställ kastrullen på spisen, men sätt inte på den än!
4. Sätt den djupa skålen ovanpå kastrullen så det blir ett vattenbad. (googla vattenbad)
5. Häll i lite vatten även i den djupa skålen.(ytterst lite)
6. Ställ ditt shot-glas centrerat i den djupa skålen.
7. Häll nu ner en liten matsked med kokosfett i shot-glaset.
8. Smula ner haschet i småbitar, ju mindre bitar desto bättre. (tar mindre tid sen också)
9. Häll ner haschbitarna i shot-glaset.
10. Sätt igång spisen på lite mer än medel.
11. Ta fram din långa sked, vänd den upp & ner. Nu har du ett smidigt verktyg att röra runt i shot-glaset med.
12. Rör runt tills det helt har smält, alla haschbitarna ska vara borta. Tar mellan 10-30 min att genomföra, men värt besväret.

13. Nu är du färdig, häll ner det i ett glas med chokladdryck. Kommer lätt bli en utav de godaste choklad-dryckerna som går att hitta Kokosfettet gör som att de känns som att man dricker chokladbollar. Men jag gör egen chokladmjölk, inte oboy pulver alltså. Sen förövrigt så är kokosfett bättre alternativ till smör även när man steker vissa saker.

Lycka till
Citera
2016-10-12, 02:17
Medlem
puq123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimpen!!
Haha, okej Kör hårt! Men lämnar gärna ett tips till.

Tips: Hur du ska smälta ner ditt hasch på bästa sätt.

1. Du har införskaffat kokosfett(finns överallt) samt ditt hasch.
2. Du tar fram kokosfett, rätt mängd hasch, en kastrull, en djup skål, ett shot-glas & en lång sked.
3. Häll i vatten i kastrullen, så det måttar upp halva kastrullen ungefär.
4. Ställ kastrullen på spisen, men sätt inte på den än!
4. Sätt den djupa skålen ovanpå kastrullen så det blir ett vattenbad. (googla vattenbad)
5. Häll i lite vatten även i den djupa skålen.(ytterst lite)
6. Ställ ditt shot-glas centrerat i den djupa skålen.
7. Häll nu ner en liten matsked med kokosfett i shot-glaset.
8. Smula ner haschet i småbitar, ju mindre bitar desto bättre. (tar mindre tid sen också)
9. Häll ner haschbitarna i shot-glaset.
10. Sätt igång spisen på lite mer än medel.
11. Ta fram din långa sked, vänd den upp & ner. Nu har du ett smidigt verktyg att röra runt i shot-glaset med.
12. Rör runt tills det helt har smält, alla haschbitarna ska vara borta. Tar mellan 10-30 min att genomföra, men värt besväret.

13. Nu är du färdig, häll ner det i ett glas med chokladdryck. Kommer lätt bli en utav de godaste choklad-dryckerna som går att hitta Kokosfettet gör som att de känns som att man dricker chokladbollar. Men jag gör egen chokladmjölk, inte oboy pulver alltså. Sen förövrigt så är kokosfett bättre alternativ till smör även när man steker vissa saker.

Lycka till
Ska testas!! Rätt mängd hash förstår jag att det är upp till mig, men hur mycket kokosfett ska man ha per gram? Inte så viktigt va? De ska ju bara smälta :P
Citera
2016-10-12, 11:16
Medlem
Klimpen!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puq123
Ska testas!! Rätt mängd hash förstår jag att det är upp till mig, men hur mycket kokosfett ska man ha per gram? Inte så viktigt va? De ska ju bara smälta :P

Som jag skrev, bara knappt en matsked räcker. Du använder ju kokosfettet för att hjälpa nedsmältningen utav haschet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in