Citat:
Ursprungligen postat av
xiz
Det är ju sådär helvetes-beng jag vill bli en sista gång innan jag tar uppehåll, helst då så man slipper röka monsterspliffar och tänkte då äta. Som det ser ut just nu kommer jag på fredag smälta ned 1g i lite smör som jag sedan vispar ned i varm/ljummen (under 45-50 grader celsius) oboy, om det inte fungerar har jag 2g till som då bör skicka mig till pluto.
Haha, okej

Kör hårt! Men lämnar gärna ett tips till.
Tips:
Hur du ska smälta ner ditt hasch på bästa sätt.
1. Du har införskaffat kokosfett(finns överallt) samt ditt hasch.
2. Du tar fram kokosfett, rätt mängd hasch, en kastrull, en djup skål, ett shot-glas & en lång sked.
3. Häll i vatten i kastrullen, så det måttar upp halva kastrullen ungefär.
4. Ställ kastrullen på spisen, men sätt
inte på den än!
4. Sätt den djupa skålen ovanpå kastrullen så det blir ett vattenbad. (googla vattenbad)
5. Häll i lite vatten även i den djupa skålen.(ytterst lite)
6. Ställ ditt shot-glas centrerat i den djupa skålen.
7. Häll nu ner en liten matsked med kokosfett i shot-glaset.
8. Smula ner haschet i småbitar, ju mindre bitar desto bättre. (tar mindre tid sen också)
9. Häll ner haschbitarna i shot-glaset.
10. Sätt igång spisen på lite mer än medel.
11. Ta fram din långa sked, vänd den upp & ner. Nu har du ett smidigt verktyg att röra runt i shot-glaset med.
12. Rör runt tills det helt har smält, alla haschbitarna ska vara borta. Tar mellan 10-30 min att genomföra, men värt besväret.
13. Nu är du färdig, häll ner det i ett glas med chokladdryck. Kommer lätt bli en utav de godaste choklad-dryckerna som går att hitta

Kokosfettet gör som att de känns som att man dricker chokladbollar. Men jag gör egen chokladmjölk, inte oboy pulver alltså. Sen förövrigt så är kokosfett bättre alternativ till smör även när man steker vissa saker.
Lycka till