2016-01-14, 22:24
Avstängd
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Fast med det receptet separeras rökat från smöret efteråt. Gissar att med denna metod så för man över thc till smöret? Om man kan tänka sig att blanda i smöret med haschet/gräset i exempelvis en kopp varm choklad så kanske man inte måste sjuda det så länge som 45 min? Verkar ju som att det fungerat för flera st här att bara sjuda det i 15-20 min, dessutom med liten mängd cannabis. Men då antar jag att de också hällt ner själva rökat i sin kopp eller hur de nu intagit det. Gissar att denna metod gör att fettet blandat med cannabisen gör att thc kan tas upp i magen?

Vill klargöra om det är på det viset för är lite sugen på att testa själv.

Ingen som vet om detta stämmer?
Citera
2016-01-15, 00:29
Medlem
Fan vad ni krånglar. Lägg utsmulat hasch på en bit folie, in i ugnen på medelvärme i typ 5 min. Smält lite smör o i med haschet, rör om så det flyter ihop. Värm en kopp choklad i micron, häll sedan ner smöret i chockladen. Drick.

Vill man så kan man toppa med lite sputgrädde för en extra god smak.

Detta gjorde mig o min flickvän råbänga i 24h på 1g/var. Då röker vi ändå rätt kontinuerligt.

Oboyen smakade fantastiskt ett litet tag, sen ville man spy på smaken. Kan knappt lukta på hasch idag utan att få kväljningar pga lukten.
Citera
2016-01-15, 18:31
Medlem
Hej! Jag undrar ifall man blir mer psykiskt hög än fysiskt hög av att äta hasch istället för att röka? Helst vill jag undvika den psykiska biten.
Citera
2016-01-16, 00:45
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av achete
Hej! Jag undrar ifall man blir mer psykiskt hög än fysiskt hög av att äta hasch istället för att röka? Helst vill jag undvika den psykiska biten.
Jag skulle vilja påstå att det ofta blir väldigt mycket av båda delar när man äter cannabis.
Citera
2016-01-16, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av achete

Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Jag skulle vilja påstå att det ofta blir väldigt mycket av båda delar när man äter cannabis.

Yes indeed! Det jag har upplevt är att bängheten kommer i vågor vilket påverkar båda delarna..
Citera
2016-01-25, 22:08
Medlem
Haggeifys avatar
Tjena!

Jag har lite hasch kvar och tänkte blanda ner det sista i en god oboy.
Har aldrig ätit cannabis och har inte rökt cannabis i mer än ungefär 1 och en halv månad.

Så här mycket hasch har jag: http://imgur.com/OdqgThG

Hur mycket av det tror jag ni behöver som nybörjare? och hur mycket tror ni det är?

Mvh Voxine
Citera
2016-01-30, 20:10
Medlem
inkognytos avatar
Efter att hållt upp med allt brassrökande i över trettio år är jag sugen på att starta om igen. Anledningen att jag lade ner var att mitt familjeliv höll på att gå i spillror men numera är jag en relaxad gubbe med en inte så hög men hygglig pension som lever ensam men med fin kontakt med mina vuxna barn och dessa har aldrig haft några drogproblem. Då jag också lade ned rökningen kort tid efter och klarat mig utan återfall med detta och vill fortsätta att hålla mina luftvägar i bra skick så siktar jag på att inta mitt hasch eller maja som fast eller flytande föda. Är det någon annan som har gjort samma erfarenheter som kan berätta hur det känns när man tänder på igen. Jag minns att de första två gångerna jag blev bjuden och rökte med kompisar för snart femtio år sedan blev jag inte påverkad alls. Kan något liknande hända nu?
Citera
2016-02-02, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Hur blev det till slut? Det dröjer ofta upp till ett par timmar innan ruset börjar stegra ordentligt, men på ett halvt gram är det svårt att säga säkert.

Själv brukade jag äta kring ett gram, röka en rackare medan jag väntade, hinna nyktra till från rökningen och sedan slog det som en bängslägga Oftast slutade det med att jag sov i upp emot tio timmar och var grumlig i skallen hela dagen efter. Detta är orsaken till att jag lade ätandet på hyllan - ruset blir lätt alldeles för intensivt och om man minskar dosen uteblir effekten ibland helt och hållet. De gånger det väl blir perfekt är det dock väldigt njutbart.
Hej! Sorry för sent svar.

Jag kände inte av det märkbart (rökte under kvällen, allt var "som vanligt"). Men jag hade en vän med mig som inte är lika erfaren på CB. Denne lämnade mig strax efter att vi åt firecrackzen. Hörde med honom dagen efter och han hade sneat loss och var "fortfarande bäng" dagen efter . FAN!

FRÅGA:
Nu ska jag testa att koka mina vapade buds i smör under någon timme på låg värme. Måste jag kyla ner det efteråt eller kan jag smälla i lite kakao och mjöl på slutet och käka som nån chokladsmet varm?
Citera
2016-02-03, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulaTankar
FRÅGA:
Nu ska jag testa att koka mina vapade buds i smör under någon timme på låg värme. Måste jag kyla ner det efteråt eller kan jag smälla i lite kakao och mjöl på slutet och käka som nån chokladsmet varm?
Sagt och gjort!

Nu har jag ingen som helst erfarenhet av att "baka" med skurre. Hade bråttom så läste extremt snabbt och samlade den infon i skallen som man dragit på sig.

Hade på lägsta värmen, lade i kanske 30g smör tillsammans med ca 7-10g vapade rester i ca 20min under omrörning, tillsatte 1/2 dl mjöl och lite kakao = åt smeten med sked, smakade röv. Höll på att kräkas.

Nu har jag kanske begått något kardinal fel, har ingen aning om jag gjort rätt. Finns 3 alternativ till fel här:

1. Trots lägsta värmen så rök det en del på slutet, dock kokade det aldrig. Men kanske skulle tillsatt något mer? (detta mest troligt).

2. Det vapade resterna kanske inte var potenta.

3. Borde kanske låtit smeten svalna och torka samman?

__

Men OM det funkar. Känns som att mängden är stor om allt ovan är rätt! Man ska kunna äta vapade rester.

Börjar få lite vision-errors när jag tittar på dataskärmen, har kanske gått 15 min sedan intag. Bara hålla tummarna och hoppas på en brakande stukhet.

Återkommer.
Citera
2016-02-05, 16:07
Medlem
produktenavsummans avatar
tjenare!

Igår gjorde jag slag i saken och komponerade ihop ett bakverk med skurre iblandat.

strain: Dunder Ultra HD Algerian Sour AK-47 Blueberry Haze Express

Det var en intressant och väldigt rolig upplevelse, här är hur jag gjorde. Tyvärr har jag inte fått tilfälle att smaka på mina chokladbollar än, men åt en del av smöret igår vilket gjorde mig dunderstenad.

Här är alltså hur jag gjorde, väldigt simpelt:

Det första jag gjorde var att smula ner min halva mary, avsaknaden av grinder gjorde det lite segt, men vad ska man göra.

Efter att jag rensat bort kvistar och finfördelat gräset, satte jag på en kastrull halvfull med vatten på kastrullen. på kastrullen satte jag en djup tallrik, där jag la i 30 gram smör.
Detta är alltså vad som kallas för vattenbad.

När smöret smält sänkte jag värmen på plattan till trean, så vattnet kokade lite kontrollerat.
Då hällde jag helt enkelt i mitt weed!

fördelen med vattenbad och porslinstallrik är att smöret aldrig kan koka, vilket jag (källa:flashback) tror har en negativ inverkan på mängden THC. jag rörde om lite med en träslev var femte minut eller så, annars låg gräset mest där i ungefär 45 minuter. Jag var helt ostressad.

Det luktade massor! fick tända doftljus och öppna fönstret. Men efter 45 minuter var mitt dunder zutt klart och redo: jag silade smöret genom behållaren från en vitlökspress när avsaknaden av en finmaskig sil gjorde sig påmind.

smöret droppade ner i en bunke, och själva "budsen" lades åt sidan.

Efter det ställde jag in smöret i frysen en stund för att det skulle stelna, några minuter räckte. Jag adderade mer smör och blandade med socker, kakao, vaniljsocker och havregryn och rullade i pärlsocker.

konsistensen blev lite halvskum. Men det var väldigt roligt och det är ballt att ha edibles i sin frys, hehe. OBS! tips från coachen: istället för att spola av tallriken där smöret tillagades, eller bunken där du gjorde kakan, använd en brödbit och skrapa upp resterna! det gjorde mig bäng som satan trots den ringa mängden.

Återkommer med resultat !

Har dock två frågor med lite olika karaktär:
Hur länge håller chokladbollarna i frysen? några veckor åtminstone?
och gräset jag silade bort från smöret, avsaknar det helt thc eller? alltså bara att kasta?

One love
Citera
2016-02-05, 16:18
Medlem
Godzilla3s avatar
Låter underbart produktenavsumman
Jag brukar lägga in chokladbollar (dock utan weed) i frysen, tycker de blir riktigt goda när de är kalla och fasta och de brukar hålla i flera veckor i frys fast det går åt snabbt så det är sällan bollarna blir kvar där så länge!

Angående gräset du silade bort, så lär det inte finnas så mycket kvar där o hämta av vad jag läste på nätet, men kanske någon annan vet bättre. Får jag bara fråga varför du tog bort kvistarna? Är det för att det blir otrevligt att tugga i en kvist? Har lite planer att baka i framtiden så undrar bara.
Citera
2016-02-05, 19:44
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Låter underbart produktenavsumman
Jag brukar lägga in chokladbollar (dock utan weed) i frysen, tycker de blir riktigt goda när de är kalla och fasta och de brukar hålla i flera veckor i frys fast det går åt snabbt så det är sällan bollarna blir kvar där så länge!

Angående gräset du silade bort, så lär det inte finnas så mycket kvar där o hämta av vad jag läste på nätet, men kanske någon annan vet bättre. Får jag bara fråga varför du tog bort kvistarna? Är det för att det blir otrevligt att tugga i en kvist? Har lite planer att baka i framtiden så undrar bara.
Det är bara att slänga resterna av gräset. Och det finns ingen anledning att ta bort kvistar och blad, det finns godis(om än små mängder) på dem också så det är bara att trycka ner! Jag har tagit hela grenar rätt av plantan och direkt när de torkat kört "storkok". Fungerar finfint!

Angående hållbarheten så är jag lite osäker. De flesta jag har pratat med och efter vad jag läst online så sägs det att oljan håller en månad i kylen. Min erfarenhet säger dock flera månader, kanske att effekten avtar lite men det kan inte vara mycket Så länge själva oljan eller smöret varit okej att förtära så har det definitivt blivit önskvärd effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in