Citat:
Ursprungligen postat av
FulaTankar
FRÅGA:
Nu ska jag testa att koka mina vapade buds i smör under någon timme på låg värme. Måste jag kyla ner det efteråt eller kan jag smälla i lite kakao och mjöl på slutet och käka som nån chokladsmet varm?
Sagt och gjort!
Nu har jag ingen som helst erfarenhet av att "baka" med skurre. Hade bråttom så läste extremt snabbt och samlade den infon i skallen som man dragit på sig.
Hade på lägsta värmen, lade i kanske 30g smör tillsammans med ca 7-10g vapade rester i ca 20min under omrörning, tillsatte 1/2 dl mjöl och lite kakao = åt smeten med sked, smakade röv. Höll på att kräkas.
Nu har jag kanske begått något kardinal fel, har ingen aning om jag gjort rätt. Finns 3 alternativ till fel här:
1. Trots lägsta värmen så rök det en del på slutet, dock kokade det aldrig. Men kanske skulle tillsatt något mer? (detta mest troligt).
2. Det vapade resterna kanske inte var potenta.
3. Borde kanske låtit smeten svalna och torka samman?
__
Men OM det funkar. Känns som att mängden är stor om allt ovan är rätt! Man ska kunna äta vapade rester.
Börjar få lite vision-errors när jag tittar på dataskärmen, har kanske gått 15 min sedan intag. Bara hålla tummarna och hoppas på en brakande stukhet.
Återkommer.