2015-01-31, 14:37
Medlem
Har aldrig ätit cannabis tidigare. Men jag köpte för dryga månaden sedan en Arizer Solo (vaporizer) som har glasrör där det samlas en massa olja med tiden.

Fick tipset att göra varm choklad med glasrörer liggandes i glaset för att bli helstekt. Frågan är bara, eftersom jag aldrig "bakat" CB tidigare. Hur går jag till väga? Räcker de att koka mjölken och häller över eller borde jag koka glasrörer med mjölken?
Handlar de om precisa temperaturer eller räcker de med "koka"?

Man vill ju inte waste'a nu när man sparat så länge på oljan .
Citera
2015-01-31, 15:42
Medlem
bigkritas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulaTankar
Har aldrig ätit cannabis tidigare. Men jag köpte för dryga månaden sedan en Arizer Solo (vaporizer) som har glasrör där det samlas en massa olja med tiden.

Fick tipset att göra varm choklad med glasrörer liggandes i glaset för att bli helstekt. Frågan är bara, eftersom jag aldrig "bakat" CB tidigare. Hur går jag till väga? Räcker de att koka mjölken och häller över eller borde jag koka glasrörer med mjölken?
Handlar de om precisa temperaturer eller räcker de med "koka"?

Man vill ju inte waste'a nu när man sparat så länge på oljan .

Lägg ner glasrören direkt i kastrullen, häll över mjölk, koka upp på fyran, rör om då och då. Låt mjölken svalna och mixa ner lite glass eller en frusen banan för extra smak och kyla. Eller kör på varm choklad-lösningen. Svep.

Gjorde detta häromdagen med en Mighty som inte rengjorts på ett par veckor och jag skulle uppskatta att jag flöt omkring i åtminstone 6 timmar efter att glaset tömts. Vapor-olja kan vara ruskigt potent.
Citera
2015-01-31, 18:05
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Hur kan jag göra fel?
En idiot kan bara misslyckas med detta recept.
Och jag följer inte ens rekommendationen att dela upp skiten i fyra bitar.
Första gången jag gjorde detta så åt jag bara halva.
Igår gjorde jag min andra, denna gång åt jag upp hela. Samma icke-befintliga resultat.
Att jag använder två digestive istället för två graham kex ska inte spela någon roll...

Hör av dig om resultatet...

Följer du ditt eget ord så är du en idiot
Skämt åsido så är det förbannat enkelt att sabba edibles.
Recepten må vara enkla men felmarginalerna är små.

Firecrackers är nog enklaste du kan göra men jag råder dig att följa detta recept till PUNKT och PRICKA.
DUBBELKOLLA varje steg så du inte missar ett skit och ställ timer på telefonen för att inte gå en sekund över tiden.
Viktigaste här är just delen där du dekarboxylerar cannabiset genom att "rosta" det i ugnen enligt anvisningarna i receptet. Det är just dekarboxyleringen som gör att det hela fungerar så löjligt bra.
Vill du spela Allan så kör på 1g per cracker och ät upp båda.
Blir du inte påverkad är det nåt fel på din kropp eller dina varor.

http://forum.grasscity.com/incredibl...cipe-pics.html
Citera
2015-01-31, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigkrita
Lägg ner glasrören direkt i kastrullen, häll över mjölk, koka upp på fyran, rör om då och då. Låt mjölken svalna och mixa ner lite glass eller en frusen banan för extra smak och kyla. Eller kör på varm choklad-lösningen. Svep.

Gjorde detta häromdagen med en Mighty som inte rengjorts på ett par veckor och jag skulle uppskatta att jag flöt omkring i åtminstone 6 timmar efter att glaset tömts. Vapor-olja kan vara ruskigt potent.
Shit, luktar de mycket skurre ur kastrullen/köket under kokning? Dricker man det senare ikväll så borde de väl ändå vara OK att jobba imorgon på tidig eftermiddag? De släpper väl ändå någon gång under natten menar jag .
Citera
2015-01-31, 19:38
Medlem
bigkritas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulaTankar
Shit, luktar de mycket skurre ur kastrullen/köket under kokning? Dricker man det senare ikväll så borde de väl ändå vara OK att jobba imorgon på tidig eftermiddag? De släpper väl ändå någon gång under natten menar jag .

Det doftar lite grann förstås men slå på köksfläkten och ställ ett fönster på glänt om du är extra nojig. Luktar inte skunk direkt utan mer som en sötare och mildare haschdoft. Du klarar absolut att jobba dagen efter, dock kanske lite trist att behöva lägga sig tidigt om man har ett sådant speciellt rus i antågande.
Citera
2015-02-01, 11:08
Medlem
SirMunchalots avatar
Citat:
Hur kan jag göra fel?
En idiot kan bara misslyckas med detta recept.
Och jag följer inte ens rekommendationen att dela upp skiten i fyra bitar.
Första gången jag gjorde detta så åt jag bara halva.
Igår gjorde jag min andra, denna gång åt jag upp hela. Samma icke-befintliga resultat.
Att jag använder två digestive istället för två graham kex ska inte spela någon roll...

Hör av dig om resultatet...
Om andra följt samma recept och fått ut önskad effekt är det väl ganska uppenbart att du har misslyckats?

Citat:
Ursprungligen postat av Natsu
En sista fråga. Kollade ett recept på Firecrackers (på Engelska) där man avrådde från märken JIF och Skippy (ej Svenska tror jag då) då de inte sög up THC. Något särskilt märke av jordnötssmör du brukar använda? Annars kör jag nog på deras tips om att leta jordnötssmör där man kan se olja på toppen av själva smöret
Jag körde med Skippy och mycket smör och det fungerade. Det skall tilläggas att jag endast provat detta en gång.
Citera
2015-02-01, 23:44
Medlem
Blev ett väldigt litet, snudd på obefintligt, rus från mina firecrackers. Nu är det dock som så att jag fått reda på att det snarare var 0,4-0,5g jag hade grindat och inte 1g så jag sabbade nog det hela när jag, i tron att jag hade 1g, delade upp det på två kakor och bara åt en för att 4 timmar senare äta den andra...
Citera
2015-02-02, 13:55
Medlem
SirMunchalots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natsu
Blev ett väldigt litet, snudd på obefintligt, rus från mina firecrackers. Nu är det dock som så att jag fått reda på att det snarare var 0,4-0,5g jag hade grindat och inte 1g så jag sabbade nog det hela när jag, i tron att jag hade 1g, delade upp det på två kakor och bara åt en för att 4 timmar senare äta den andra...
Det borde ha gett effekt ändå, om det var schysst kvalité dvs.
Citera
2015-02-02, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirMunchalot
Det borde ha gett effekt ändå, om det var schysst kvalité dvs.

Eller så gör det inte det eftersom receptet suger. Kanske tänkt på det?
Jag och han säger emot dig. Just nu är det 2-1 till oss. Andra får gärna motbevisa oss
Citera
2015-02-04, 18:43
Medlem
SirMunchalots avatar
Citat:
Jag och han säger emot dig. Just nu är det 2-1 till oss. Andra får gärna motbevisa oss
Men det funkade för mig, har du tänkt på det?
Citera
2015-02-04, 19:49
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:

Du fick en enkel förklaring och vi är två och garanterat fler som lyckats. Sluta gråta som en liten unge för att du misslyckas.
Användaren ovan har nog kört för lite beroende på hur dennes tolerans ser ut. Sen behöver ALLA olika doseringar.
Jag blir tvärskev på 1gram medans en vän med snarlik tolerans som min behöver minst 5g för att känna sig nöjd. Sen ter sig ruset inte som vid rökning utan är betydligt lugnare och mer utdraget.
På det så kan tunntarmen endast ta upp ett antal microgram av aktiva ämnen åt gången så ruset kommer ofta i "vågor" där ruset bara eskalerar sakta men säkert första timmarna sen håller den sig på en nivå ett par timmar till innan du börjar landa.

Om du kan hantera smaken så smula ner 5gram potent gräs eller hasch i lite smör och svep det. Blir du inte påverkad har du blivit lurad på gräset eller har fel i kroppen.
Citera
2015-02-04, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0okey
Du fick en enkel förklaring och vi är två och garanterat fler som lyckats. Sluta gråta som en liten unge för att du misslyckas.
Användaren ovan har nog kört för lite beroende på hur dennes tolerans ser ut. Sen behöver ALLA olika doseringar.
Jag blir tvärskev på 1gram medans en vän med snarlik tolerans som min behöver minst 5g för att känna sig nöjd. Sen ter sig ruset inte som vid rökning utan är betydligt lugnare och mer utdraget.
På det så kan tunntarmen endast ta upp ett antal microgram av aktiva ämnen åt gången så ruset kommer ofta i "vågor" där ruset bara eskalerar sakta men säkert första timmarna sen håller den sig på en nivå ett par timmar till innan du börjar landa.

Om du kan hantera smaken så smula ner 5gram potent gräs eller hasch i lite smör och svep det. Blir du inte påverkad har du blivit lurad på gräset eller har fel i kroppen.

2-2

Jag blir hög av mitt gräs när jag röker det, ett av stockholms bästa, min vän jag är ingen unge, har rökt gräs över 10 år nu och är över 30-år gammal. Runt 17-20 joints för 5g, inte dåligt tycker jag.
Efter man har rökt i tio år så blir man sugen på att prova sin drog på olika sätt, precis som skillnaden på att dricka sig full på öl, vin eller whisky, olika fyllor. Så jag gjorde enligt receptet och jag blir inte bäng. Jag kan erkänna att högheten håller sig längre (eftersom jag röker en joint eller två medans jag har ätit kakan) en timma eller så. Men inte att man blir stekt eller går på månen i sex timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in