2012-12-05, 02:41
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brazilio
Vad jag menade i mitt tidigare inlägg var att man inte behövde speciellt mycket röka för att det skall märkas om man löser upp det rätt. Ursäkta att det inte framgick

Det må vara individuellt men jag har alltid löst upp det korrekt det kan jag intyga. Men några mindre mängder slog aldrig bra, utan tröskeln för mig är cirka 10 gånger i förhållande till rökdos. Jag vet att de flesta vana rökare även kör liknande mängder och det av en anledning. För jag kan garantera dig att 0.4 gram inte kommer göra speciellt mycket oralt så vida vi inte snackar Ice/Bubblehash eller potentare då.

Nu får vi dock inte glömma att vi alla är olika och påverkas samt "absorberar" droger väldigt individuellt och det kan skilja rejält i dos och upplevelse från person till person. Även om jag skulle anse att en "normal" brukare inte skulle känna särskilt mycket på 0.1-1 gram oavsett hur mycket du löser upp det.

Edit: Kan ju tillägga att det går jävligt fort att lösa upp hasch/gräs i 40-50 gradigt smör om man finfördelar det tillräckligt och att låta det ligga och dra speciellt länge inte kommer att göra några underverk på potensen.
Senast redigerad av hockexx 2012-12-05 kl. 02:43.
Citera
2012-12-07, 09:48
Medlem
Ska man sila bort gräset när man har haft det i margarinet?
Citera
2012-12-07, 14:17
Medlem
DenNyaDealens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner

behövs inte
Citera
2012-12-07, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Det är inte nödvändigt men om du vill slippa smaken av gräs så gott det går så kan det ju vara bra att göra.
Citera
2012-12-07, 16:40
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Käkat yoghurt med smält hasch i olja/smör några gånger men aldrig fått någon effekt!
Använt runt 1g varje gång av kvalité hasch. Hur kommer det sig att jag inte får någon effekt?

Tror ni att det blir en bättre effekt om jag använder mig av Brazilios recept?
Citera
2012-12-07, 17:02
Medlem
Hur viktigt är det att gräset som man lägger i smöret är bra grindat? Går det att bara smula ned det lite grand och sedan låta det puttra?
Citera
2012-12-07, 17:28
Medlem
DenNyaDealens avatar
Citat:
Hur viktigt är det att gräset som man lägger i smöret är bra grindat? Går det att bara smula ned det lite grand och sedan låta det puttra?

Inte ens puttra, lägg den på 2an i kastrullen och låt det ligga, gärna så bra grindat som möjligt!
Citera
2012-12-07, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenNyaDealen
Inte ens puttra, lägg den på 2an i kastrullen och låt det ligga, gärna så bra grindat som möjligt!
Okej tack för svar!

Om jag har en spis med siffran 9 som högst, skall jag då också välja 2an?
Citera
2012-12-07, 18:33
Medlem
DenNyaDealens avatar
Citat:
Okej tack för svar!

Om jag har en spis med siffran 9 som högst, skall jag då också välja 2an?

mja 3an-4an. Se bara till så det INTE puttrar, bara smöret smälter är det bra
Citera
2012-12-08, 10:03
Medlem
Är det värt att testa och dricka detta? Har lite kvar, men inte säker på om det är värt att dricka. Isåfall hade jag tänkt att göra oboy på det.

Hur gör jag detta?
Behövs det mer, mindre eller är det lagom?
hur mycket ser detta ut att vara?

smält smör på låg temperatur, blanda i haschet, rör runt. Blanda sedan med mjölk?

http://i.imgur.com/1OKcf.jpg
Citera
2012-12-08, 10:10
Medlem
DenNyaDealens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mary-janne
Är det värt att testa och dricka detta? Har lite kvar, men inte säker på om det är värt att dricka. Isåfall hade jag tänkt att göra oboy på det.

Hur gör jag detta?
Behövs det mer, mindre eller är det lagom?
hur mycket ser detta ut att vara?

smält smör på låg temperatur, blanda i haschet, rör runt. Blanda sedan med mjölk?

http://i.imgur.com/1OKcf.jpg

Hade i ungefär lika mycket i en pan pizza som jag gräddade i 20 min, 170 grader med en klick margarin på, slog som en jävla slägga, blev helt sänkt.

Blanda i haschet i smält smör, låg temp som du säger i minst 30 min. Sen blanda i mjölk och kör på! du kommer må nice

Ser ut att vara 1 gram, lite mindre kanske..
Citera
2012-12-09, 13:43
Medlem
slingepinges avatar
Wiie! Föräldrarna ska på glögg nu och därför tänkte jag baka/dricka lite hasch för första gången. Lite osäker på hur mycket jag ska ta. Brukar kanske röka 0.4 för att få ett skönt rus. Hur mycket ska jag ha nu?

Jag uppskattar enkelheten i att göra en oboy-drink då jag slipper göra två satser. Måste göra en till mig (med hemlig ingrediens) och en satts som är vanliga exempelvis muffins så att det inte blir misstänksamt. Någon av dessa två som är bättre än den andra?

Lite råd för en första gångs bagare tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in