2014-01-12, 12:38
Medlem
LightItAnnies avatar
Vaknade och tänkte storstäda idag med en kopp choklad i handen. Värmde ca 0.2 super pollm o 0.2 super silver haze i olja och smör i ca 1 timme.

Drack på tom mage och redan efter ca 20~30 minuter så känner jag en tydlig effekt.
Citera
2014-01-12, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vettig
Börja med 3/4 kaka, ät på fastande mage. Vänta sedan med med munchies i 2-3h. Have fun!

okej tack till dig och frost ! det här skall bli intressant
Citera
2014-01-12, 13:41
Medlem
majkones avatar
Igår gjorde jag och min polare chokladbollar på en 2a gräs. Grindade ner det i smält smör och lät det småputtra/ sjuda i 15min sen ner i smeten och baka ihop. Blev 14 st och vi delade och vi åt 4-5 var. Väntade ca 2-3 timmar men fick ingen effekt
Åt vi för lite eller vad är felet? Vet att det är bra gräs för jag blir skit bränd på det i pipan..
Citera
2014-01-12, 14:06
Medlem
LightItAnnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majkone
Igår gjorde jag och min polare chokladbollar på en 2a gräs. Grindade ner det i smält smör och lät det småputtra/ sjuda i 15min sen ner i smeten och baka ihop. Blev 14 st och vi delade och vi åt 4-5 var. Väntade ca 2-3 timmar men fick ingen effekt
Åt vi för lite eller vad är felet? Vet att det är bra gräs för jag blir skit bränd på det i pipan..

Jag värmer alltid mitt weed o hasch i 1-2 timmar i 100grader (kastrull med vatten + kastrull med weed/hasch+fett), sen använder jag så pass lite fett/olja att jag inte behöver göra super många/mycket saker med allt.
Menar, man behöver ju liksom inte trycka ner 50g smör till 1 kopp oboy,

Jag hade tex gjort 4 bollar, då 1 skulle innehålla 0.5g och inte 0.17, just för att vara på den säkra sidan att man kommer känna något, istället för att man ska behöva tvinga i sig för många..
Citera
2014-01-12, 14:17
Medlem
SirMunchalots avatar
Gjorde mig en kopp haschcappucino igår, funkade rätt bra får jag lov å säga!
Smälte typ 0,5dl flytande margarin och smulade ner en rejäl bit (1 gram kanske?) standard brunt. Lät det värmas och blandas ut helt i typ 10 min. Blandade det med cappucinon och drack det.
Började känna lite grann efter typ 30-45 min. Efter 1,5 h så började man bli rätt så sänkt och gosig och kvällen tillbringades med att titta på tv med massa skönt folk. 4-5 timmar senare var jag fortfarande bra stukad.
Riktigt kul å prova på å äta det, blir ett helt annat rus av det. Skönt att det kan sitta i så jävla länge också.
Citera
2014-01-12, 14:18
Medlem
tgv23000s avatar
visst är det så att när man bakar en kaka med sitt weed o äter sej stenad, så får man inga röda ögon alls?? inte munchies heller tycker jag det verkar som.

vid oralt intag, 5ggr mer vikt än vid rökning för samma nivå av påtändhet, samt det håller i sej 5-6 timmar istället för 2-3 timmar?? Stämmer min egen trial and error analys??
Citera
2014-01-12, 14:20
Medlem
majkones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightItAnnie
Jag värmer alltid mitt weed o hasch i 1-2 timmar i 100grader (kastrull med vatten + kastrull med weed/hasch+fett), sen använder jag så pass lite fett/olja att jag inte behöver göra super många/mycket saker med allt.
Menar, man behöver ju liksom inte trycka ner 50g smör till 1 kopp oboy,

Jag hade tex gjort 4 bollar, då 1 skulle innehålla 0.5g och inte 0.17, just för att vara på den säkra sidan att man kommer känna något, istället för att man ska behöva tvinga i sig för många..

Jo hade kanske vart klokare att göra 4st, blev ganska less efter så många.. Får uppdatera efter nästa försök och se hur det gick tack för tipset!
Citera
2014-01-12, 14:23
Medlem
SirMunchalots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
visst är det så att när man bakar en kaka med sitt weed o äter sej stenad, så får man inga röda ögon alls?? inte munchies heller tycker jag det verkar som.

vid oralt intag, 5ggr mer vikt än vid rökning för samma nivå av påtändhet, samt det håller i sej 5-6 timmar istället för 2-3 timmar?? Stämmer min egen trial and error analys??
Igår märkte då inte jag att mina ögon blev nämnvärt påverkade. Munchies var aningen dämpade ja, men de kom igång lite senare.
Citera
2014-01-12, 22:15
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:

Man får röda ögon därför att blodkärlen utvidgas när man är bäng. Men man får inte alltid röda ögon, inte jag iaf. Väldigt sällan jag får det, så jag kan tyvärr inte säga något med exakt het.

5 gånger mer vikt? Menar du 5 gånger mer av rökat?
I fall du menar så, så stämmer det inte. Du blir rejält stekt på 0,5g bra hasch vid oralt intag.
Citera
2014-01-26, 12:25
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes

5 gånger mer vikt? Menar du 5 gånger mer av rökat?
I fall du menar så, så stämmer det inte. Du blir rejält stekt på 0,5g bra hasch vid oralt intag.
Hej, men det svarar inte ritigt på min fråga, alltså det weed jag får tag på, samt i kombination med låg tolerans hos mej, gör att det räcker med under 0,1g vid rökning fför stt bli lagom bäng, om jag tar samma weed och vill nå samma nivå av bängdhet, men få den längre tiden av bänghet som oralt intag ger, hur mycket mer måste jag äta än röka?
Citera
2014-01-26, 14:57
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Hej, men det svarar inte ritigt på min fråga, alltså det weed jag får tag på, samt i kombination med låg tolerans hos mej, gör att det räcker med under 0,1g vid rökning fför stt bli lagom bäng, om jag tar samma weed och vill nå samma nivå av bängdhet, men få den längre tiden av bänghet som oralt intag ger, hur mycket mer måste jag äta än röka?

Beror lite på hur potent ditt röka är. Men blir du bäng när du röker 0.1g så borde du bli stekt på ca 0.3-0.5g. Testa att göra varm oboy på rökat, det behövs inte mycket för att du ska känna av det.

1. Mät upp en stor kopp mjölk (2% är att föredra) och häll ner det i en liten kastrull.
2. Sätt på spisen på lägsta värmen (1:an)
3. Klipp ditt gräs i lagom stora bitar, inte grindat till pulver utan små bitar.
4. Ner med mjölken i kastrullen!
5. Ner med rökat i mjölken och rör om i en minut.
6. Låt det sjuda i 15-20 minuter medans du rör om då och då för att det inte ska brännas.
7. Mikra eller smält en bit smör och låt det svalna lite, släng i det i mjölken sedan!
8. Jag brukar slänga i en sockerbit eller två med för smakens skull, tycker det blir mycket godare smak.
9. Sila av mjölken, och försöka att verkligen klämma ut allt från dina små bitar av röka.
10. Ner med 2tsk chokladpulver och rör om.
11. Enjoy.
Citera
2014-01-26, 16:30
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Beror lite på hur potent ditt röka är. Men blir du bäng när du röker 0.1g så borde du bli stekt på ca 0.3-0.5g. Testa att göra varm oboy på rökat, det behövs inte mycket för att du ska känna av det..
Då var det ju ungefär som jag skrev tidigare, X5 när man äter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in