Jag är något av en expert på oralt intag eftersom jag experimenterat med detta i mer än ett decennium och kan säga som så att det till 100% bara är slöseri med bra knark att blanda med mat, kaka och grejer. Orkar inte förklara hela det vetenskapliga underlaget (läs;
"The Art and Science of Cooking With Cannabis" om du vill veta mer) men i korthet gör maten så att alla fettpartiklar i knarket inte bryts ner ordentligt i tolvfingertarmen och istället till större delen skits ur i andra änden.
En bättre metod är att blanda med lite fett (för att aktivera levern att tillverka galla) och ta det på TOM MAGE (dvs ingen mat ett par timmar före och nån timme efter intag - att inte ta det på fastande mage är det absolut vanligaste misstaget folk gör).
Bästa/enklaste sätt att göra detta på är smälta 25 gram kokosfett på sjudande värme (testa med lite vatten först och kolla så det inte kokar), smälta ner knarket och låta det stå 15+ minuter under omrörning, ta av behållaren och smälta ner 25 gram 80% mörk choklad (släng ner, rör om) och sleva upp det i ischokladformar som åker in i kylen. På det här sättet har dosen tillräckligt mycket fett för att aktivera levern men inte så mycket massa att det inte kan tas upp effektivt i tolvfingertarmen. Full effekt kommer efter cirka 60-90 minuter och ruset sitter i upp till 8 timmar (men oftast cirka 5 timmar sisådär).
Ett stort plus med denna metod (eller liknande med fettbaserat godis), förutom att man inte slösar kopiösa mängder knark dvs, är att det är sjukt enkelt att dosera rätt också. Man delar mängden knark man slängt i med antalet ischokladformar och vet då precis hur mycket knark det är i varje form (säg att du fyller 20 formar med 3 gram hasch = 3 gram/20 = 0,15 gram per form).
Om det är första gången man testar oralt på det här sättet så bör man nog hålla sig under 0,5 gram om det inte är riktigt dåligt hasch; och om ni är fyra som delar på 0,5 under en kväll så skulle jag inte gå över 0,2 gram per person. Det är bättre att man börjar med för lite och fyller på än att man överdoserar för det kan vara jävligt obehagligt. Och det stämmer
INTE att det tas upp sämre genom oralt intag utan detta gäller bara när det är slarvigt tillrett eller tas på full mage.
Fridens.