2014-11-07, 17:05
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Får jag fråga hur många år du rökt?
Endast 3 år.
Citera
2014-11-07, 18:26
Medlem
milofos avatar
Jag är något av en expert på oralt intag eftersom jag experimenterat med detta i mer än ett decennium och kan säga som så att det till 100% bara är slöseri med bra knark att blanda med mat, kaka och grejer. Orkar inte förklara hela det vetenskapliga underlaget (läs; "The Art and Science of Cooking With Cannabis" om du vill veta mer) men i korthet gör maten så att alla fettpartiklar i knarket inte bryts ner ordentligt i tolvfingertarmen och istället till större delen skits ur i andra änden.

En bättre metod är att blanda med lite fett (för att aktivera levern att tillverka galla) och ta det på TOM MAGE (dvs ingen mat ett par timmar före och nån timme efter intag - att inte ta det på fastande mage är det absolut vanligaste misstaget folk gör).

Bästa/enklaste sätt att göra detta på är smälta 25 gram kokosfett på sjudande värme (testa med lite vatten först och kolla så det inte kokar), smälta ner knarket och låta det stå 15+ minuter under omrörning, ta av behållaren och smälta ner 25 gram 80% mörk choklad (släng ner, rör om) och sleva upp det i ischokladformar som åker in i kylen. På det här sättet har dosen tillräckligt mycket fett för att aktivera levern men inte så mycket massa att det inte kan tas upp effektivt i tolvfingertarmen. Full effekt kommer efter cirka 60-90 minuter och ruset sitter i upp till 8 timmar (men oftast cirka 5 timmar sisådär).

Ett stort plus med denna metod (eller liknande med fettbaserat godis), förutom att man inte slösar kopiösa mängder knark dvs, är att det är sjukt enkelt att dosera rätt också. Man delar mängden knark man slängt i med antalet ischokladformar och vet då precis hur mycket knark det är i varje form (säg att du fyller 20 formar med 3 gram hasch = 3 gram/20 = 0,15 gram per form).

Om det är första gången man testar oralt på det här sättet så bör man nog hålla sig under 0,5 gram om det inte är riktigt dåligt hasch; och om ni är fyra som delar på 0,5 under en kväll så skulle jag inte gå över 0,2 gram per person. Det är bättre att man börjar med för lite och fyller på än att man överdoserar för det kan vara jävligt obehagligt. Och det stämmer INTE att det tas upp sämre genom oralt intag utan detta gäller bara när det är slarvigt tillrett eller tas på full mage.

Fridens.
Senast redigerad av milofo 2014-11-07 kl. 18:31.
Citera
2014-11-07, 18:46
Medlem
Käkade en muffins med 0,5g i somras, aldrig varit så skev i hela liv, och då röker jag dagligen. Nu var det iofs kief som vi hade i, men jag har som sagt aldrig varit så bäng i hela mitt liv, och då har jag 4 resor till Amsterdam, 5 till Barcelona och 1 till Nepal på mitt cv.

Jag hade rökt det ist och testat att käka det hemma i soffan en gång först, risken finns att biobesöket blir mer obehagligt än behagligt.
Citera
2014-11-07, 22:05
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Endast 3 år.
Då tycker jag synd om dig och din plånbok som behöver bränner en femma under en softish kväll.
Citera
2014-11-08, 00:02
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Då tycker jag synd om dig och din plånbok som behöver bränner en femma under en softish kväll.
Absolut inte synd om person! Det kallas att LYXA till det!
Citera
2014-11-08, 01:19
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Absolut inte synd om person! Det kallas att LYXA till det!

Har rökt mer eller mindre i ett decennium och stör mig verkligen på när folk ska hetsröka hela tiden. Som att det är någon tävling i vem som kan röka mest...

Själv känner jag inte av någon märkbar skillnad mot att röka en holk i timmen eller en i kvarten. Man blir bängare, visst, men ett cannabisrus har flera stadier och om man hetsröker så missar man flera stadier av ruset samt blir ofta akut trött efter några timmar. När man väl nått det trötta stadiet är det jävligt svårt att hålla sig vaken eller ens kunna röka en till och bli normalt bäng igen.

För två personer räcker 3 gram standard(eller högre kvalitet) en hel kväll och natt. Utan problem.

Jag skriver "man" så ofta att det kanske framstår som att detta är en vedertagen sanning, vilket nog inte är helt rätt. Självklart är sånt här till viss del individuellt.

I övrigt har jag bara ätit/druckit cannabis vid några tillfällen. Gjorde en enorm 420-bakelse för några år sedan och delade med 3 personer. De två tjejerna blev brutalt brända, min killkompis hyfsat svängd men jag blev inte alls speciellt stenad trots att jag åt nästan hälften själv. Någon som vet vad detta beror på? Tjejerna var inte så vana men min killkompis var.
Har väldigt bra ämnesomsättning, kan det vara orsaken?
Eller rökte jag för mycket samtidigt och "planade ut" ruset, så att säga?

Blev sugen på att ge det ett nytt försök snart nämligen. Kommer följa receptet några inlägg upp!
Citera
2014-11-09, 11:27
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
I övrigt har jag bara ätit/druckit cannabis vid några tillfällen. Gjorde en enorm 420-bakelse för några år sedan och delade med 3 personer. De två tjejerna blev brutalt brända, min killkompis hyfsat svängd men jag blev inte alls speciellt stenad trots att jag åt nästan hälften själv. Någon som vet vad detta beror på? Tjejerna var inte så vana men min killkompis var.
Har väldigt bra ämnesomsättning, kan det vara orsaken?
Eller rökte jag för mycket samtidigt och "planade ut" ruset, så att säga?

Blev sugen på att ge det ett nytt försök snart nämligen. Kommer följa receptet några inlägg upp!

Bättre ämnesomsättning = mer bränd eftersom levern fungerar bättre, tarmarna tar upp näring mer effektivt osv. Om du med "väldigt bra ämnesomsättning" menar att du kan käka vad som helst och strunta i att motionera utan att lägga på dig vikt så har du nog tvärtom en dålig ämnesomsättning.

Annars är nog den "enorma" bakelsen nyckeln. Att det var för matigt så att det processades långsamt genom hela tarmsystemet istället för att smälla på direkt i tunntarmen. Det går att jämföra med att dricka sprit på en full mage kontra sprit på tom mage.

Kan också vara så att det inte var ordentligt tillrett och att ni bara slängde det i smeten med för lite fett osv. Om man nu nödvändigtvis ska baka något så blir det bättre om man först tillreder cannabissmör (aka cannabutter) som man sedan tillsätter i smeten. Men som sagt: tycker att det är slöseri med weed att baka och grejer. Edibles ska helst bara ha tillräckligt med fett för att trigga gallaproduktionen och inget mer.
Citera
2014-11-11, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goesta37
Nej en 5a kan jag tänka mig att ni minst kommer behöva slänga i. Tänk på att när du röker så tas knarket upp MYCKET bättre än när du äter det.

Det är ovärt att baka och skall endast göras vid speciella tillfällen eller när man har mycket knark man av någon anledning bara vill slösa bort.
Tycker att det räcker gott och väl med 0.5g för att det ska fästa bra. Låt det dra väldigt länge och håll koll på temperaturen. Använd vattenbad eller ugn. För bättre effekt ät såklart på tom mage. Klarar mig många timmar efter en 0.5. Sen är det bara ta någon bong för att hålla igång det. Vill man trippa krävs det större doser.
Citera
2014-12-12, 15:36
Medlem
Enkelt recept på Bacongräs kan användas till valfri maträtt eller bara som ett snack

Ta fram paketet av bacon, ta så många skivor du vill käka (klipp för fan inte baconen) och lägg dem i i en stekpanna på spisen.

Nu tar du fram dina UUURBS, som bör vara väl grindade för att lättare fastna på baconen, och bara strö över så mycket du vill ha (det finns en risk att man blir svinhög på detta så behövs inte så mycket).

Nu steker du på medelhög värme så du inte steker ena ytan för mycket så den blir bränd men rå. När du ser att den sidan som är uppåt(mot dig) börjar få färg kan du stänga av värmen eller ta pannan från spisen. låt det ligga 3-4 minuter så det stelnar lite, då kan du lätt få det i smulor utan att använda sax. Du kan nu använda baconen hur du vill, äggröra, carbonara, snacks.

är jävligt stenad just nu så kanske lite stav- och grammatikfel hehheehe
Citera
2014-12-12, 20:37
Medlem
Jag har läst att man ska kunna äta vaporizerad cannabis och få effekt av det. Min vaporizer är dock rätt kass som förbränner en hel del av materialet istället för att förånga det. Så det mesta ser nu ut som aska.

I alla fall, så tänkte jag testa äta det med choklad. Men eftersom jag är tveksam till effekten av "askan" så blandade jag även ner ca 0.4 gram av icke förångad marijuana.

Eftersom jag bor hemma kan jag inte hålla på med detta i köket. Min lösning var att smälta chokladen i en sked över ett ljus och samtidigt blanda runt weedet i det.

Chokladbiten står just nu och stelnar, äter den vid 22 tänkte jag. Kommer jag bli hög av detta? Eller är man tvungen att först värma upp weedet i smör för att få effekt?
Citera
2014-12-18, 22:47
Medlem
AgustSeris avatar
Har ätit canna oil (cannabis + kokosolja) och tycker det blir äckligare för varje gång jag äter cannabis. Försöker att mixa in det i olika saker som bakelser, teer, såser men smakar ändå väldigt äckligt varje gång och det känns som om det är omöjligt att dölja smaken. Har någon upplevt likadant eller har jag kanske gjort nåt fel?
Citera
2014-12-19, 00:10
Medlem
An0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenLove
Jag har läst att man ska kunna äta vaporizerad cannabis och få effekt av det. Min vaporizer är dock rätt kass som förbränner en hel del av materialet istället för att förånga det. Så det mesta ser nu ut som aska.

I alla fall, så tänkte jag testa äta det med choklad. Men eftersom jag är tveksam till effekten av "askan" så blandade jag även ner ca 0.4 gram av icke förångad marijuana.

Eftersom jag bor hemma kan jag inte hålla på med detta i köket. Min lösning var att smälta chokladen i en sked över ett ljus och samtidigt blanda runt weedet i det.

Chokladbiten står just nu och stelnar, äter den vid 22 tänkte jag. Kommer jag bli hög av detta? Eller är man tvungen att först värma upp weedet i smör för att få effekt?

med crackers (cracker kex / vanligt kex två stycken med jordnötssmör eller choklad bör fungera lika bra mellan dem som en dubbel macka. Då blev jag bäng på .5, och inget svagt bäng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in