2015-06-08, 23:18
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cicero23
Är vattenbad idiotsäkert? Det bör det vara eftersom smöret aldrig kan nå över 100 grader då va? Hur länge ska man låta det stå på spisen för bästa effekt?

Jo men frågan är ju också om det blir tillräckligt varmt. Använder du brunt så kommer det nog inte bli tillräckligt varmt för att haschet ska kunna smälta med smöret.
Jag brukar köra med kastrull och plattan på 1an. Har funkat kanon bra varje gång.
Har dock aldrig bakat med grönt, känns som slöseri med tanke på hur mycket man måste ha i.
Citera
2015-06-09, 12:16
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cicero23
Är vattenbad idiotsäkert? Det bör det vara eftersom smöret aldrig kan nå över 100 grader då va? Hur länge ska man låta det stå på spisen för bästa effekt?
Dög inte mitt svar längre upp på samma sida i tråden? Dessa frågor har blivit besvarade åtskilliga gånger.
(FB) Jättestora tråden om att äta/dricka cannabis
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Jo men frågan är ju också om det blir tillräckligt varmt. Använder du brunt så kommer det nog inte bli tillräckligt varmt för att haschet ska kunna smälta med smöret.
Jag brukar köra med kastrull och plattan på 1an. Har funkat kanon bra varje gång.
Har dock aldrig bakat med grönt, känns som slöseri med tanke på hur mycket man måste ha i.
Grönt fungerar utmärkt, problemet många gör är att inte grinda det tillräckligt bra. Det ska mer likna ett pulver än "nedklippta buds".
Citera
2015-06-09, 14:42
Medlem
pennoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000001
Dög inte mitt svar längre upp på samma sida i tråden? Dessa frågor har blivit besvarade åtskilliga gånger.
(FB) Jättestora tråden om att äta/dricka cannabis

Grönt fungerar utmärkt, problemet många gör är att inte grinda det tillräckligt bra. Det ska mer likna ett pulver än "nedklippta buds".

Precis. Grönt fungerar alldeles utmärkt om man gör på rätt sätt.

Detta har jag försökt förklara förut. Men tar det igen då

För bästa effekt med grönt så måste du grinda det helst i någon form av kaffe grinder eller liknande för att få det så likt pulver som möjligt. Konsistensen på pulvret skall vara mkt fint. Liknar det kaffe i kornstorlek så kör på mer. Skall mer likna bakpulver i konsistensen. det kanske är svårt att uppnå. Men man vill hamna runt 150-200µm för bästa effekt. (detta är viktigt)

Sedan in i ugnen på 90-100 grader. gå ej över 100 grader, i en timme. (Detta föra att oxidera det göttiga i gräset.) Sen är det bara att baka på med pulvret som ingrediens. Behöver inte bindas med olja eller smör.

Om du nu absolut vill binda gräset till smör eller olja så släng in budsen i ugnen på liknande sätt. Innan du smälter in det i smöret eller oljan

Eller koka in cannabisen i smöret i en ugnsfast form i en timme. Då bör du ligga en liten bit över 100 grader. Eftersom smöret tar upp en del av värmen som skulle ha strålats direkt på gräset annars.
Citera
2015-06-15, 21:50
Medlem
Akilles-själs avatar
Lär mig hur & när samt med vilken volym man helst återdoserar cannabutter :)

Här under följer ett rent hypotetiskt scenario jag behöver lite input på (finns säkerligen och troligen redan svar på nätet i någon tråd på de internationella forumen så länka gärna isf).

Bakgrund: Med den relativt stadiga vikten av 1, och kulören av grönt, samt av kvalitet hög ++ standard Indica (enligt fler parter än mig) borde detta orala intag smör fått mig på en hyfsad mentalt resa (om inte direkt bakom horisonten heller), men istället sitter jag nu efter ett onödiga ekonomiskt utlägg då helt utan mycket av effekt öht (trotts av nästan helt fastande innan..).

Jag vet att det inte är av akut anledning jag vänder mig till er, och jag vet varför det är på det viset också haha..
Pga att resistens är helt åt helvete fel, och imorgon lägger jag nog ner för ett tag framöver också.

Men nu tänker jag efter kanske gångna 3 timmar ifrån dostillfälle 1 återinföra lite mer smör i kroppen till natten (För att "inhalera" får mig inte riktigt så långt iväg som jag behöver kunna resa bort idag denna halvgrå men fortfarande ändå optimistiska sommarkväll ).
Men överkonsumtion oralt vet jag av erfarenhet att man inte heller mår så mycket bättre av (på långa långa vägar) och är ju inte ditt jag vill resa min resa heller..

Vad skall jag återkomma med för vikt av grönt i smöret eftersom man har lite "kvar" inuti systemet så att säga fortfarande och nästa batch kommer då inte vara klar på iaf 30 till 45 min?

Tack på förhand, Akilles.
Citera
2015-06-15, 22:06
Bannlyst
Herre jösses du kanske inte ska inta något mer alls.
Citera
2015-06-15, 22:24
Medlem
Spegeltillbakas avatar
Möjligt att det är jag som är inkompetent men jag har väldigt svårt att tyda ditt inlägg.

Ge bort ditt cannabis till en vän och sluta röka idag
Citera
2015-06-15, 22:30
Medlem
Är detta ett test i läsförståelse?
Citera
2015-06-15, 22:35
Medlem
Akilles-själs avatar
Med tanke på att ni inte kan tyda mig, är ju "kanske" ett litet tecken på att allt ändå har någon effekt haha
Jag brukar ju kunna formulera mig

Men hur skulle detta ske nu rent teoretisk (om nu någon förstår mig dvs )?
Senast redigerad av Akilles-själ 2015-06-15 kl. 22:38.
Citera
2015-06-15, 22:59
Medlem
Herr.gnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Med tanke på att ni inte kan tyda mig, är ju "kanske" ett litet tecken på att allt ändå har någon effekt haha
Jag brukar ju kunna formulera mig

Men hur skulle detta ske nu rent teoretisk (om nu någon förstår mig dvs )?

Erkänn att du är en aspie? Jag förstod dig helt, ja du är skev du förklarar för mycket utan att någon ifrågasätter dig. Ät en bit till min vän, är du van så är det bara att köra på.

Ta samma som tidigare, käka halva.

Edit: Lät så hård och elak, tror inte att du kommer må värre snarare bättre men ta inte för mycket.
Senast redigerad av Herr.gnu 2015-06-15 kl. 23:02.
Citera
2015-06-16, 02:27
Medlem
Akilles-själs avatar
Jag valde att hoppa av CB tåget och slänga på 3st 10mg Zolpidem istället.
Det drog fram en speedad lite flackig effekt först med lite problem med tidsuppfattning, nu är jag mer avslappnad men mår lite illa som åksjuk, men på ett behagligt vis.
Skönt att bara ligga näck på några liggunderlag och med duntäcke på balkongen och vara riktigt behagligt nedkyld, men det är nog dax att gå in i värmen igen, känner mig inte direkt kvick i tankemaskinen som oftast i vanliga fall brukar lokaliseras mellan öronen och bakom ögonen, men inatt verkar den halvt på avvägar, och jag vill inte somna här ute och vakna halvt ihjälfrusen imorgon

God natt
Citera
2015-07-06, 01:02
Medlem
downbelows avatar
Rökt en gång för många år sen.
Men har på senare år blivit väldigt sugen på testa "special brownies"
nu har jag av en slump fått veta att jag kan få tag i bra gräs av en bekant.

Vad ska jag tänka på då jag bakar med weed.

30+ och oerfaren.

Dock bra i köket.

Planen är som sagt baka nåt gott med grönt.

Tips och ideer tack
Citera
2015-07-06, 09:43
Medlem
SirMunchalots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downbelow
Rökt en gång för många år sen.
Men har på senare år blivit väldigt sugen på testa "special brownies"
nu har jag av en slump fått veta att jag kan få tag i bra gräs av en bekant.

Vad ska jag tänka på då jag bakar med weed.

30+ och oerfaren.

Dock bra i köket.

Planen är som sagt baka nåt gott med grönt.

Tips och ideer tack
Som ovan så ska du tänka på att inte överdosera. Man kanske käkar en bit och inte känner så mycket efter 1 timme och tänker att man ska ta en till för att det ska hända något, gör för fan inte det. Det kan ta uppemot 3 timmar innan det slår på fullt ut så det är bara att vänta. Tar man för mycket kan man bli så jävla svängd att det bara blir obehagligt. Sitter i mycket längre än att röka också, ett rus på 6-10 timmar är inte alls ovanligt.

I själva bakandet är det viktigaste att tänka på själva utvinnandet av THC:et.
Detta utför du genom att låta det ligga i en kastrull med smör i på medellåg värme.
Har du gräs kan du få låta det dra i smöret ett tag för att verkligen lösa upp det.
Har du hasch går det snabbare.
Under själva gräddningen ska du inte ha en temperatur högre än 175 grader på ugnen.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in