2015-02-05, 10:38
Medlem
Har testat att göra "firecrackers" nu.

Använde följande recept:
Bröd: 2 st Knäckebröd med 1 lager aluminiumfolie runt om.
Pålägg: Rikligt med Green Choice jordnötssmör (99,5% nötter)
Cannabis: ca 0,4 ganska fint 'grindad' grönt.
Tid i ugn: 25 minuter
Temperatur: 120 grader i mitten på ugnen.

Räcker normalt med ~0.3 för att jag ska få skönt rus när jag röker samma batch. Käkade ca 30% nu vid 10:30. Det är för övrigt det första jag käkar idag. Får se vad som händer.
Senast redigerad av Davidow 2015-02-05 kl. 10:41.
Citera
2015-02-05, 10:48
Medlem
limE86s avatar
Minns när jag smälte ner ca 2 g hasch i lite smör. Drack upp till tillsammans med filmjölk. Fan vad äckligt. Men bäng blev man i många timmar
Citera
2015-02-05, 13:10
Medlem
Efter att inte ha känt speciellt mycket så käkade jag hela mackan för ca 1 timme sedan.
Visst känner jag mig påverkad, men någon rymdraket till stjärnorna är det definitivt inte.

Hade jag rökt samma mängd som jag hade i mackan så hade jag definitivt varit mer påverkad.
Citera
2015-02-05, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davidow
Efter att inte ha känt speciellt mycket så käkade jag hela mackan för ca 1 timme sedan.
Visst känner jag mig påverkad, men någon rymdraket till stjärnorna är det definitivt inte.

Hade jag rökt samma mängd som jag hade i mackan så hade jag definitivt varit mer påverkad.
Låt det stå och dra länge tillsammans med fettet under omrörning. Minst en timma. Vill du bli riktigt hög får du också öka dosen. Sen röker du några bongar en timma efter intag. Då kommer det funka.
Citera
2015-02-05, 14:20
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
2-2

Jag blir hög av mitt gräs när jag röker det, ett av stockholms bästa, min vän jag är ingen unge, har rökt gräs över 10 år nu och är över 30-år gammal. Runt 17-20 joints för 5g, inte dåligt tycker jag.
Efter man har rökt i tio år så blir man sugen på att prova sin drog på olika sätt, precis som skillnaden på att dricka sig full på öl, vin eller whisky, olika fyllor. Så jag gjorde enligt receptet och jag blir inte bäng. Jag kan erkänna att högheten håller sig längre (eftersom jag röker en joint eller två medans jag har ätit kakan) en timma eller så. Men inte att man blir stekt eller går på månen i sex timmar.

Och tanken slog dig aldrig att du förmodligen besitter en ordentlig tolerans?
Höj dosen markant.

Är du sugen på att ta din drog oralt så får du ta och läsa på mer tycker jag.
För det första så behöver du betydligt högre doser oralt än vid rökning.
Röker du 1g för att bli brutalt häck ska du nog ha åtminstone 3x den dosen beroende på recept och tillvägagångssätt.
För det andra(detta gäller ALLA i tråden som misslyckats eller lyckats halvt med recepten)
Vill ni resa till månen och besitter en någorlunda hög tolerans är det superviktigt att ni följer alla steg i DEL 1 ur detta recept.

http://forum.grasscity.com/incredibl...cipe-pics.html

Dekarboxyleringen är A&O här!
Oavsett vilket recept ni använder så dekarboxylera ALLTID innan ni tillsätter gräset i fettet.
Följ sedan övriga instruktioner i recepten.

OBS! Måtten för gräs i det receptet är väldigt låga så kör åtminstone på 1gram.
Besitter ni tolerans och vill nå månen och nästan trippa så 5g i en omgång ger er resan ni söker. (Absolut ingenting jag rekommenderar för den som inte rökt ett bra tag, en sån resa kan bli väldigt intensivt och nackdelen är att till skillnad från rökning så kan detta pågå i uppåt 8h)

Än en gång så kom ihåg att det ska vara betydligt större doser vid oralt intag.
Det räcker inte att kasta med en 0,5 extra.
Senast redigerad av Sm0okey 2015-02-05 kl. 14:22.
Citera
2015-02-05, 15:43
Medlem
Folk som snackar om te: Bör man försöka tryckkoka skiten eller liknande för att den ska komma upp i temperatur??? Just för att aktivera ämnena, eller är de bara å släppa ner de gröna?
Citera
2015-02-05, 16:01
Medlem
insectqueens avatar
Jag har en kompis som pga barn är i behov av att få i sig hasch utan att behöva smyga med jointar, är det någon som har något bra recept på tex hårda karameller eller dylikt?
Av uppenbara anledningar är det inte aktuellt med brownies eller annat som kräver förvaring i kyl eller frys, alltså något man lätt kan gömma och klarar förvaring i rumstempratur.

Tacksam för svar.
Citera
2015-02-05, 17:15
Medlem
Mr.Lejemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Jag har en kompis som pga barn är i behov av att få i sig hasch utan att behöva smyga med jointar, är det någon som har något bra recept på tex hårda karameller eller dylikt?
Av uppenbara anledningar är det inte aktuellt med brownies eller annat som kräver förvaring i kyl eller frys, alltså något man lätt kan gömma och klarar förvaring i rumstempratur.

Tacksam för svar.

Personligen skulle jag införskaffa mig en vaporizer. Ingen rök, lukt eller dylikt. Finns på amazon och man kan köpa tillbehör så det går att använda hasch, grönt istället för oljor!

Att ha godis med thc i kring barn är kanske inte att rekommendera
Citera
2015-02-05, 17:47
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Lejeman
Personligen skulle jag införskaffa mig en vaporizer. Ingen rök, lukt eller dylikt. Finns på amazon och man kan köpa tillbehör så det går att använda hasch, grönt istället för oljor!

Att ha godis med thc i kring barn är kanske inte att rekommendera

Visst men en vaporizer är ju större och svårare att smussla med än jointar.
Sen skulle hen aldrig ha thc godis där barnen kommer åt det utan ha det undangömt.
Men tack ändå.
Citera
2015-02-05, 23:19
Medlem
Mr.Lejemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Visst men en vaporizer är ju större och svårare att smussla med än jointar.
Sen skulle hen aldrig ha thc godis där barnen kommer åt det utan ha det undangömt.
Men tack ändå.

Jag förstår. Finns mängder med recept med cannabis på google! I tv-serien weeds gör dom ju cannabis popcorn!
Citera
2015-02-09, 08:57
Medlem
HycklarSveriges avatar
Har precis ätit firecrackers från det här receptet: http://news.marijuana.com/community/...e-this.293740/

Jag satte mig framför tv'n och började käka kakorna, väldigt kladdiga och nutellan döljer smaken av weed väldigt bra men man känner ändå en liten smak av grönt i det. Dosen på kakorna är 1g, jag tillsatte lite mer än vad receptet sa för ökad effekt.

I väntan på att effekterna ska komma så tänkte jag städa rummet och sen kanske sätta på lite musik.

Om några timmar kommer en uppdatering om hur det gick, ha det så bra!
Citera
2015-02-09, 10:31
Medlem
bigkritas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Har precis ätit firecrackers från det här receptet: http://news.marijuana.com/community/...e-this.293740/

Jag satte mig framför tv'n och började käka kakorna, väldigt kladdiga och nutellan döljer smaken av weed väldigt bra men man känner ändå en liten smak av grönt i det. Dosen på kakorna är 1g, jag tillsatte lite mer än vad receptet sa för ökad effekt.

I väntan på att effekterna ska komma så tänkte jag städa rummet och sen kanske sätta på lite musik.

Om några timmar kommer en uppdatering om hur det gick, ha det så bra!

Hur går det för dig? Olika bud om firecrackers här i tråden på senaste. Sen är det här med ätbart röka väldigt individuellt också, har mycket med metabolism och dylikt att göra. Själv har jag svårt att få riktigt psykoaktiva rus på edibles, utan det blir mest en total kroppslig avslappning men utan euforin man får av att röka. Någon som känner igen sig i det senare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in