Citat:
Ursprungligen postat av
MysticLampShade
Är 1g för mkt var om vi kör på att göra haschsmör för att sedan lägga i varm choklad eller chockladbollar etc? Bör vi börja med mindre? Första gången, alltså ingen tolerans alls.
Samt vad man bör tänka på när man gör smöret? Vet att det inte ska upphettas för mkt pga THCet kan avdunsta(?) eller iaf på något sätt minska. Något mer viktigt? Själva tiden man ska hetta upp det har också varit ganska oklar, allt från 5 till 90min.
Optimalt så ska du köra det i ugn strax över 120c i ungefär 20min om det är grönt. Folk säger att hasch alltid/oftast redan är dekarboxylerat pga tillverkning och behandling men det är svårt att veta för just din bit. För att vara på den säkra sidan för bästa effekt så skulle jag värma upp ugn till runt 120 grader, stoppa in den bit du vill använda och sedan låta den vara där i 20 minuter. Efter det skulle jag bara smula ner det i det du vill inta det med och konsumera.
Tar ni ett halvt gram var och inte har någon tolerans så kommer ni antingen bli tokbänga eller så är det ganska svagt hasch, personligen skulle jag börja med mindre än så, kanske hälften.