2017-08-19, 11:16
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Den har legat i en burk med lock på, ej möglig, lukta kaka, vågar man äta?😁😁
Använd din egen slutledningsförmåga - själv hade jag slängt den, då gamla kakor känns föga lockande i största allmänhet. Om du resonerar annorlunda så märker du ju på utseende, lukt och smak huruvida den är okej.
Citera
2017-08-19, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Använd din egen slutledningsförmåga - själv hade jag slängt den, då gamla kakor känns föga lockande i största allmänhet. Om du resonerar annorlunda så märker du ju på utseende, lukt och smak huruvida den är okej.

Okok, tsck. Kollade datumet o de va 1 månadsen jah köpte dom, sen när dom bakades vet jag ej
Citera
2017-08-19, 16:54
Medlem
Knappast några problem att äta mer än att den kanske är lite smaklös och kanske tappat lite konsistens.
Citera
2017-09-04, 13:20
Medlem
Maximalt intag av hasch

Hej! Som de flesta vet så kan ju hasch "smältas" ner och ätas/dricka. Min fundering är vad det maximala ni har intaget på det här viset och hur kände ni?

Jag har själv provat med 2 gram och det gav ett ganska extremt rus. Det påminde lite om hur det "strömmade" genom huvudet första gången man tog mdma. Man klarade knappt av att prata och föll typ in i nån typ av dvala. Nackdelen va att man fick en jäkla tolerans dagen efter

Sen är det någon som hört talas om någon som gått till nån extrempunkt typ 20gram och vad som hänt då?
Citera
2017-09-04, 13:45
Medlem
Vid för stor dos så kräks man. Sen brukar man somna därpå.
Citera
2017-09-04, 16:35
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Maximalt intag av hasch infogad.

/Mod
Citera
2017-09-10, 20:23
Medlem
Jag åt fem gram Super lemon haze och var livrädd ett par timmar Tycker det är viktigt att få lite reality check ibland så att jag förstår att jag inte är så stor här världen

Citat:
Ursprungligen postat av Datormannen
Hej! Som de flesta vet så kan ju hasch "smältas" ner och ätas/dricka. Min fundering är vad det maximala ni har intaget på det här viset och hur kände ni?

Jag har själv provat med 2 gram och det gav ett ganska extremt rus. Det påminde lite om hur det "strömmade" genom huvudet första gången man tog mdma. Man klarade knappt av att prata och föll typ in i nån typ av dvala. Nackdelen va att man fick en jäkla tolerans dagen efter

Sen är det någon som hört talas om någon som gått till nån extrempunkt typ 20gram och vad som hänt då?
Citera
2017-09-20, 10:12
Medlem
MysticLampShades avatar
Är 1g för mkt var om vi kör på att göra haschsmör för att sedan lägga i varm choklad eller chockladbollar etc? Bör vi börja med mindre? Första gången, alltså ingen tolerans alls.

Samt vad man bör tänka på när man gör smöret? Vet att det inte ska upphettas för mkt pga THCet kan avdunsta(?) eller iaf på något sätt minska. Något mer viktigt? Själva tiden man ska hetta upp det har också varit ganska oklar, allt från 5 till 90min.
Citera
2017-09-20, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MysticLampShade
Är 1g för mkt var om vi kör på att göra haschsmör för att sedan lägga i varm choklad eller chockladbollar etc? Bör vi börja med mindre? Första gången, alltså ingen tolerans alls.

Samt vad man bör tänka på när man gör smöret? Vet att det inte ska upphettas för mkt pga THCet kan avdunsta(?) eller iaf på något sätt minska. Något mer viktigt? Själva tiden man ska hetta upp det har också varit ganska oklar, allt från 5 till 90min.

Optimalt så ska du köra det i ugn strax över 120c i ungefär 20min om det är grönt. Folk säger att hasch alltid/oftast redan är dekarboxylerat pga tillverkning och behandling men det är svårt att veta för just din bit. För att vara på den säkra sidan för bästa effekt så skulle jag värma upp ugn till runt 120 grader, stoppa in den bit du vill använda och sedan låta den vara där i 20 minuter. Efter det skulle jag bara smula ner det i det du vill inta det med och konsumera.

Tar ni ett halvt gram var och inte har någon tolerans så kommer ni antingen bli tokbänga eller så är det ganska svagt hasch, personligen skulle jag börja med mindre än så, kanske hälften.
Citera
2017-09-20, 15:00
Medlem
elpepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysticLampShade

Beror så mycket på hur bra man gör smöret. Gör du en firecracker enligt konstens alla regler så kan du flyga i 8 timmar på en 0,5a oavsett tolerans. Känns lite svårt att försöka hjälpa till med doseringen för antalet ''vi'' också.

Viktigt att inte ha för hög värme personligen brukar jag köra i vattenbad på lägsta alternativt näst lägsta värmen i minst en timme. Min uppfattning är att hasch inte kräver lika lång tid som gröning men så länge temperaturen inte är för hög så kan man lika gärna ''safe:a'' och köra länge för optimalt resultat. Smöret ska inte brynas IMO.
Citera
2017-09-20, 17:11
Medlem
MysticLampShades avatar
Skrev faktiskt "1g VAR" så eftersom vi då är 2pers blir det 2g.

Hur menar du med vattenbad? Alltså att inte göra det i en kastrull utan att värma det med smöret över ett vattenbad istället?
Och njae gör helst inte firecrackers, gör hellre haschsmör om det inte är allt för svårt.
Senast redigerad av MysticLampShade 2017-09-20 kl. 17:13.
Citera
2017-09-20, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpside
Optimalt så ska du köra det i ugn strax över 120c i ungefär 20min om det är grönt. Folk säger att hasch alltid/oftast redan är dekarboxylerat pga tillverkning och behandling men det är svårt att veta för just din bit. För att vara på den säkra sidan för bästa effekt så skulle jag värma upp ugn till runt 120 grader, stoppa in den bit du vill använda och sedan låta den vara där i 20 minuter. Efter det skulle jag bara smula ner det i det du vill inta det med och konsumera.

Tar ni ett halvt gram var och inte har någon tolerans så kommer ni antingen bli tokbänga eller så är det ganska svagt hasch, personligen skulle jag börja med mindre än så, kanske hälften.
Det som händer vid dekarboxylering är att man frigör koldioxid, dvs THCA till THC, enklast att se om det är färdigt är när du använder dig av en behållare av värmetåligt glas (ex. Pyrex) , ner med gräset/haschet tillsammans med fett, på spisen mellan 100-120grader och titta på dom små bubblorna (koldioxidet), när det slutat komma bubblor har allt THCA omvandlats till THC och din produkt innehåller mer THC än innan. Låt inte THCt stå på plattan när det är färdigt då det oxiderar och omvandlas till CBN eller I värsta fall bränns. Men det är ingen fara upp till +160c.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in