2019-02-03, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Någon chans på buzz om jag tillagar och intar tre gram skithasch? Röker nollfemmor av bra brunt om någon undrar över tolerans.
Svar ja.
Citera
2019-02-20, 10:42
Medlem
Edibles/Brownies

Tjena, hur mycket weed behöver jag för att laga några potenta brownies? Typ 4 stycken. Har hört att man måste ha en massa men går det att laga på typ 3 gram?
Citera
2019-02-20, 10:58
Medlem
SoCos avatar
Nej då 3 gram räcker gott och väl, hellre för lite med edibles än för mycket.
Citera
2019-02-20, 11:06
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Allt är relativt.
Är du en daglig rökare så har din tolerans förmodligen blivit ganska hög, och då är det inte säkert att du känner av det speciellt mycket.
Är du en helgrökare eller endast röker någon gång då och då så skulle jag vilja påstå att det är fullt tillräckligt med den mängd du har planerat.

Igår gjorde jag en ny sats muffins, och jag använde 30 gram gräs av hög kvalitet, vilket bakades till 21 st muffins.
Eftersom det var första gången jag testade just denna batch så började jag med att äta 1/3 av en muffin, och med facit i handen så var det lite väl mycket.

Idag skall jag endast ta 1/4 eller kanske rent av 1/5.
Citera
2019-02-20, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Allt är relativt.
Är du en daglig rökare så har din tolerans förmodligen blivit ganska hög, och då är det inte säkert att du känner av det speciellt mycket.
Är du en helgrökare eller endast röker någon gång då och då så skulle jag vilja påstå att det är fullt tillräckligt med den mängd du har planerat.

Igår gjorde jag en ny sats muffins, och jag använde 30 gram gräs av hög kvalitet, vilket bakades till 21 st muffins.
Eftersom det var första gången jag testade just denna batch så började jag med att äta 1/3 av en muffin, och med facit i handen så var det lite väl mycket.

Idag skall jag endast ta 1/4 eller kanske rent av 1/5.
Okej va bra, jag är ingen daglig rökare röker nångång nu å då. Skulle du kuna ge mig ett recept på hur man lagar på 3 gram? 😅 Eller hur jag får reda på det.
Citera
2019-02-20, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oogieboogiebraj
Okej va bra, jag är ingen daglig rökare röker nångång nu å då. Skulle du kuna ge mig ett recept på hur man lagar på 3 gram? 😅 Eller hur jag får reda på det.
Du följer bara något recept på någon vanlig kladdkaka eller sockerkaka och när du smälter smöret så smular du i gräset eller haschet, vilket det nu än är, i det smälta smöret.
Sen bakar du som vanligt.
Det går bra att låta gräset vara kvar i smeten också, om du inte orkar sila bort det. Jag gjorde så den här gången. Det blev ingen smaksensation direkt, men å andra sidan är det ganska bra tycker jag så att man inte frestas att äta för mycket av den goda smaken.
Det finns ju flertalet trådar här inne med tips på hur man gör, och här är en av dom. (FB) Jättestora tråden om att äta/dricka cannabis
Citera
2019-02-20, 11:19
Medlem
Citat:
Du följer bara något recept på någon vanlig kladdkaka eller sockerkaka och när du smälter smöret så smular du i gräset eller haschet, vilket det nu än är, i det smälta smöret.
Sen bakar du som vanligt.
Det går bra att låta gräset vara kvar i smeten också, om du inte orkar sila bort det. Jag gjorde så den här gången. Det blev ingen smaksensation direkt, men å andra sidan är det ganska bra tycker jag så att man inte frestas att äta för mycket av den goda smaken.
Det finns ju flertalet trådar här inne med tips på hur man gör, och här är en av dom. (FB) Jättestora tråden om att äta/dricka cannabis
Okej, måste jag decarba gräset först?
Citera
2019-02-20, 11:25
Medlem
Citat:
Okej, måste jag decarba gräset först?
Nej, bara smula ner det i det smälta smöret och baka, behövs inga "trollkonster" innan.
Det går t.o.m bra att äta cannabis precis som det är utan att blanda in fett överhuvudtaget, det tar bara lite längre tid innan du blir påverkad av det, och alla som påstår något annat vet inte vad dom snackar om.
Jag vet att den gängse uppfattning här inne på flashback är att man måste blanda in det i fett etc innan man äter det, men jag har nyligen experimenterat på mig själv bara för att veta vad jag pratar om när det handlar om detta, och vill du så kan du läsa om det i detta inlägget där jag berättar om det.
(FB) Bebisen åt min knatch
Citera
2019-02-20, 21:14
Medlem
Citat:
Nej, bara smula ner det i det smälta smöret och baka, behövs inga "trollkonster" innan.
Det går t.o.m bra att äta cannabis precis som det är utan att blanda in fett överhuvudtaget, det tar bara lite längre tid innan du blir påverkad av det, och alla som påstår något annat vet inte vad dom snackar om.
Jag vet att den gängse uppfattning här inne på flashback är att man måste blanda in det i fett etc innan man äter det, men jag har nyligen experimenterat på mig själv bara för att veta vad jag pratar om när det handlar om detta, och vill du så kan du läsa om det i detta inlägget där jag berättar om det.
(FB) Bebisen åt min knatch
Okej men ja vet att om man ska äta det som det är så måste man decarboxylera det först för att aktivera thc't
Citera
2019-02-20, 21:29
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Okej men ja vet att om man ska äta det som det är så måste man decarboxylera det först för att aktivera thc't
Det går utan men du får mycket mer ut av skiten om du decarbar först!
Det är enkelt, grinda upp lagom mycket, lägg på ett bakplåtspapper och kör i ugnen på 100 grader ca 25-30 min. Det gör att det luktar smarrigt i köket!
Sen mixar du gräset med lagom mängd smält smör och bakar. För dosering brukar jag ta ungefär lika mycket som jag skulle haft i 2 joints per person.
Ha så kul!
Citera
2019-02-21, 07:19
Medlem
Citat:
Ja men då så, då behöver du inte några råd från mig.
Citera
2019-02-24, 00:29
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Edibles/Brownies infogad.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem