2014-09-12, 14:01
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattig-unge
Min guide till haschkaffe!
Vad du behöver:
Hasch
Kaffe
Grädde
En microvågsugn

Börja med att smula ner haschet i en kopp, ganska små bitar,
Häll sedan grädde i koppen så att det lite mer än täcker haschet.
Sätt sedan in koppen i micron, ta ut efter runt 1min, ibland mindre ibland lite mer beror på haschet, när det är en grå/brun sörja eller haschet är helt upplöst så är det klart.
Häll sedan på det nybryggda kaffet och avnjut.

Jag själv brukar ta runt 0.7-1.2 gram till en kopp och är sedan bäng i uppemot 8h.
Sitter just nu och smuttar på en kopp kaffe bryggd efter detta recept. Spännande smak måste jag säga. Har aldrig intagit cannabis oralt förut så det ska bli en trevlig upplevelse!

Edit: Inlägg 2 420!!
Citera
2014-09-12, 16:22
Medlem
Brukar köra med kladdkaka. Inget fancy utan man smälter smöret, ställer ner plattan på mellanvärme, smular i lite godis, värmer upp det samtidigt som man rör runt och är noggrann att inte få det för varmt.

0.5g bra bruning per person

Äter hela kakan ofc, delar jämt. Blir jäkla bra rus. Det minsta jag gjort är med 1g, vi fick dela på hela kladdkakan och blev mätta som svin men herrejävlar vad stukade vi blev ^^ 7h~~

Slår röka varje dag ^^
Citera
2014-09-12, 23:53
Medlem
min kompis i amsterdam sitter och knullar en slyna och frågar mig vad man kan kan göra med ca 2.1-2.7g fint weed att tillaga för oralt intag? det finns smör, oliv olja , tè, mjölk, spis, micro, stek som verktyg

och så har hon några frågor om ruset, det är första gången som han ska inta cannabis

hon är lite trött kommer ruset kicka in han pigg och alert i en konstant platå? det är 1/2 sativa 1/2 indica

2127999
Citera
2014-09-13, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muskel-janne
min kompis i amsterdam sitter och knullar en slyna och frågar mig vad man kan kan göra med ca 2.1-2.7g fint weed att tillaga för oralt intag? det finns smör, oliv olja , tè, mjölk, spis, micro, stek som verktyg

och så har hon några frågor om ruset, det är första gången som han ska inta cannabis

hon är lite trött kommer ruset kicka in han pigg och alert i en konstant platå? det är 1/2 sativa 1/2 indica

2127999

http://medicalmarijuana.com/files/ex...chart_full.jpg
Citera
2014-09-13, 13:48
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Sitter just nu och smuttar på en kopp kaffe bryggd efter detta recept. Spännande smak måste jag säga. Har aldrig intagit cannabis oralt förut så det ska bli en trevlig upplevelse!

Edit: Inlägg 2 420!!
Citerar mig själv för att säga att detta blev riktigt jävla najs! På ca 0.5g fint hasch blev jag rejält bäng! Drack kaffet klockan 2, kände de första effekterna vid 3 och var ashög ända till klockan 10 då jag för första gången kände att effekterna gick ner och vågade fylla på. Upplevelsen får 10/10 spliffar, nästa sak att prova blir Green Dragon!
Citera
2014-09-14, 06:21
Medlem
Tja jag gjorde enligt detta recept igår kväll

M.wikihow.com/Make-marijuana-tea

Men kände inte av ett skit.. Gjorde precis som de stod..

Kan inte röka cb då de blir ca ett halsbloss på en hel joint då jag hostar hela hela tiden.. Nån mer med samma problem?

Nån som har nå recept på typ te eller nått som inte går misslyckas med?

Väldigt frustrerande att inte kunna bli bäng på nått sätt

Mvh
Senast redigerad av topoftheline 2014-09-14 kl. 06:27.
Citera
2014-09-14, 11:50
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topoftheline
Tja jag gjorde enligt detta recept igår kväll

M.wikihow.com/Make-marijuana-tea

Men kände inte av ett skit.. Gjorde precis som de stod..

Kan inte röka cb då de blir ca ett halsbloss på en hel joint då jag hostar hela hela tiden.. Nån mer med samma problem?

Nån som har nå recept på typ te eller nått som inte går misslyckas med?

Väldigt frustrerande att inte kunna bli bäng på nått sätt

Mvh

Oboy är det simplaste, effektivaste och imo godaste sättet att göra det på.
Ett recept jag ofta går efter: http://www.theweedblog.com/how-to-ma...hot-chocolate/
Citera
2014-09-14, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Ett recept jag ofta går efter: http://www.theweedblog.com/how-to-ma...hot-chocolate/
Hur skulle det där fungera med hash?
Citera
2014-09-14, 13:07
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexgalningen
Hur skulle det där fungera med hash?
Gräs eller hasch spelar ingen roll, båda funkar bra. Det viktigaste är att se till att smula ner det riktigt fint.
Citera
2014-09-14, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes

1-2g för en portion lät inte effektivt.. Simpelt är nog rätt.
Citera
2014-09-14, 14:16
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
1-2g för en portion lät inte effektivt.. Simpelt är nog rätt.
Håller med. Tror inte alls på hela grejen att koka cannabisen i vatten med en massa smör. Skit i vattnet och kör bara smulat cannabis i smält fett istället, och hetta upp.
Citera
2014-09-14, 17:49
Medlem
En till fråga.. Googlade men hittade inte om ja köper hämtpizza kan jag då när jag kommer hem strö på gräs över den eller en del av den å sen he in den i ugnen en stund? För att bli bäng såklart.

Isåfall hur länge och vilken temperatur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in