2014-03-24, 23:27
Medlem
SirMunchalots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuN-LighT
Tänkte höra... är det lättare att baka med hasch än med weed? Har för mig att man måste göra smör av weed innan man kan baka ner det, verkar vara lite smådrygt. Hur ligger det till med hasch? Är det så enkelt att man bara behöver smälta ner det i varmt smör och sen börja baka, eller måste man smälta det i 45 minuter också?
Du bör göra smör av brasset också om du ska baka. Skillnaden är bara de att det går fortare att lösa upp haschet än att utvinna det göttiga ur gräset.
Citera
2014-03-27, 19:09
Medlem
Bamse92s avatar
Att göra te av grönt fungerade ju inte så bra för mig. Så jag köpte mig 8st kolor istället. Varje kola med x mängd cannabisolja i. Tog 1st igår. Ganska så starkt rus, ska ta 2 ikväll.

1 fråga: Är ätbart cannabis alltid Indica/ kroppsbaserat eller kan man göra Sativa kakor också?
Citera
2014-03-27, 23:14
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamse92
Att göra te av grönt fungerade ju inte så bra för mig. Så jag köpte mig 8st kolor istället. Varje kola med x mängd cannabisolja i. Tog 1st igår. Ganska så starkt rus, ska ta 2 ikväll.

1 fråga: Är ätbart cannabis alltid Indica/ kroppsbaserat eller kan man göra Sativa kakor också?

Det finns både sativa och indica.
Citera
2014-03-28, 11:11
Medlem
http://m.youtube.com/watch?v=8q06Zsp4K3w

Är detta ett bra recept på smör? Har mer potent weed än henne, blir 10g för mycket då?
Citera
2014-03-28, 17:37
Medlem
Tja har provat göra cannabis smör och blanda ner i varmt kaffe 5ggr nu, men vet inte vad jag gör för fel, jag sätter plattan på 3 sen häller jag ner lite 86% milda culiness stekfett sen smälter jag ihop de, sen tar jag bort de å låter de stå 10min p sen häller jag de i en halv kopp kaffe. Men har bara lyckats bli bäng 2ggr på de.. Så om nån kunde skriva nån utförlig guide på hur man gör så vore de schyst, har använt mellan 1-2g bubbel hasch. Och hur lång tid kan de ta innan man känner nått?
Citera
2014-03-28, 20:55
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topoftheline
Tja har provat göra cannabis smör och blanda ner i varmt kaffe 5ggr nu, men vet inte vad jag gör för fel, jag sätter plattan på 3 sen häller jag ner lite 86% milda culiness stekfett sen smälter jag ihop de, sen tar jag bort de å låter de stå 10min p sen häller jag de i en halv kopp kaffe. Men har bara lyckats bli bäng 2ggr på de.. Så om nån kunde skriva nån utförlig guide på hur man gör så vore de schyst, har använt mellan 1-2g bubbel hasch. Och hur lång tid kan de ta innan man känner nått?

Hela tråden är ju fylled med recpet? Det tar runt 30-2tim innan ruset kommer.
Citera
2014-03-28, 22:06
Medlem
Jo men förstår inte varför de funka ibland å ibland inte.
Citera
2014-03-28, 22:59
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Jo men förstår inte varför de funka ibland å ibland inte.

Hur länge låter du det simmra i smöret?
Citera
2014-03-29, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Hur länge låter du det simmra i smöret?

Jag låter de smält ihop sen.rör jag om i kanske nån minut sen häller ja ner de i kaffet å dricker
Citera
2014-03-29, 10:27
Medlem
Citat:
Jag låter de smält ihop sen.rör jag om i kanske nån minut sen häller ja ner de i kaffet å dricker

Ja och där har du problemet, läs i tråden så ser du att det är betydligt bättre om du låter det stå och småputtra väldigt mycket längre.
Citera
2014-03-29, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjäll
Ja och där har du problemet, läs i tråden så ser du att det är betydligt bättre om du låter det stå och småputtra väldigt mycket längre.

Så jag ska låta de stå på typ 2an i 30min?
Citera
2014-03-29, 18:17
Medlem
weedrapportens avatar
Åt en smörkola(1g) igår. Ca 1h efteråt började jag känna effekter men tänkte jag får skynda på det hela lite så tog 5-10 bloss med vaporizern också. Skulle jag inte gjort, fy fan vilken resa alltså. Låg i sängen i timmar och funderade på om jag skulle spy, hela världen gungade. Men jäklar vilka sköna hallucinationer jag hade, var som att se på en långfilm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in