2013-07-20, 14:02
Medlem
jolybs avatar
Okej har en fråga jag hoppas kunna få ganska snabbt svar på, ska ta hem ett par polare ikväll. Vi är 4 stycken som ska dela på 5g grönt och tänkte baka det i typ muffins då jag har en färdig muffinsmix hemma. Den mixen ska blandas med 2 dl olja och 2 dl vatten. En av oss har tidigare rökt en del, två har käkat en gång förut och en är ny. Är 5 gram alldeles för mycket?
På paketet står det att det bör bli ca 20 muffins. Men sånt där brukar ju sällan stämma.

Har suttit här och läst i tråden ett par timmar så har en liten uppfattning. Men vill inte bli helt lost
Citera
2013-07-20, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jolyb
Okej har en fråga jag hoppas kunna få ganska snabbt svar på, ska ta hem ett par polare ikväll. Vi är 4 stycken som ska dela på 5g grönt och tänkte baka det i typ muffins då jag har en färdig muffinsmix hemma. Den mixen ska blandas med 2 dl olja och 2 dl vatten. En av oss har tidigare rökt en del, två har käkat en gång förut och en är ny. Är 5 gram alldeles för mycket?
På paketet står det att det bör bli ca 20 muffins. Men sånt där brukar ju sällan stämma.

Har suttit här och läst i tråden ett par timmar så har en liten uppfattning. Men vill inte bli helt lost

När jag bakade första gången så var vi 4 st på 8gram gräs och en femma hasch, det blev alldeles perfekt för oss tyckte vi
Citera
2013-07-30, 02:54
Medlem
UnderwearMans avatar
Jag tröttnade på att röka mitt hash då jag vanligen har tillgång till bättre grejer och smulade ner en eller två gram och gjorde en kaffedrink genom att lösa hashet i smör som många tipsat om. smöret på en dubbel espresso och varm mjölk och vaniljsocker på det. en slags Hashe-latte som var fantastiskt god faktiskt,

Nu rökte jag visserligen en samtidigt som jag drack min latte så jag kommer nog ha svårt att avgöra vad som gjorde mig bäng men jag återkommer om jag får några särskillda äta resultat. ville egentligen bara dela med mig av receptet, fantastiskt gott var det faktiskt
Citera
2013-07-31, 14:41
Medlem
Chestbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnderwearMan
Jag tröttnade på att röka mitt hash då jag vanligen har tillgång till bättre grejer och smulade ner en eller två gram och gjorde en kaffedrink genom att lösa hashet i smör som många tipsat om. smöret på en dubbel espresso och varm mjölk och vaniljsocker på det. en slags Hashe-latte som var fantastiskt god faktiskt,

Nu rökte jag visserligen en samtidigt som jag drack min latte så jag kommer nog ha svårt att avgöra vad som gjorde mig bäng men jag återkommer om jag får några särskillda äta resultat. ville egentligen bara dela med mig av receptet, fantastiskt gott var det faktiskt

Man ska börja tidigare om man äter. Helst på tom mage. Det håller ju i 4+timmar.

OM det funkade förståss, hur gick det?
Citera
2013-07-31, 14:44
Medlem
Chestbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolyb

Svaret är antagligen alldeles för sent, men 20 muffins låter för mycket. Man vill ha kunna få sin dos på 1-2 muffins annars finns det risk att det inte ger effekt. Om det är bra grönt så är det nog för mycket med 1g var, iallafall för den nya killen. Han kommer nog må illa och däcka. Kom ihåg att lösa gräset i smör innan ni bakar.
Citera
2013-08-07, 19:48
Medlem
dokoalseleds avatar
Jag har cirka 0,7 gram marijuana. (inklusive kvisten) Tänkte testa göra oboy med det för jag har bara rökt tidigare. Tänkte se om effekten blir annorlunda. När jag rökte regelbundet blev jag hög av bara ett bloss, av två blev jag på gränsen till paranoid, av tre blev jag paranoid. Jag har inte rökt på någon månad så jag har nog ingen tolerans nu. Hur mycket ska jag ha i oboyen? Allt? (0,7 g)
Citera
2013-08-07, 21:22
Medlem
x0ms avatar
Jag bakade brownies för några månader sen, på bakmix.
Smälte ner CB'n i smör som så många skrivit, lät det pottra i 40 minuter. Ugnen på 120c i 30-40 minuter.
Vi käkade dom (8 stora bitar totalt) på väg upp på rave, 10 timmar i bilen och varken jag eller min polare kände direkt av nått. Jag hade ändå lagt ner en femma. Blev rejält besviken på ruset, hade rökt tidigare på dagen, men kände ändå ingen skillnad.
Säkert jag som gjorde nått fel
Citera
2013-08-07, 21:23
Medlem
x0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Jag har cirka 0,7 gram marijuana. (inklusive kvisten) Tänkte testa göra oboy med det för jag har bara rökt tidigare. Tänkte se om effekten blir annorlunda. När jag rökte regelbundet blev jag hög av bara ett bloss, av två blev jag på gränsen till paranoid, av tre blev jag paranoid. Jag har inte rökt på någon månad så jag har nog ingen tolerans nu. Hur mycket ska jag ha i oboyen? Allt? (0,7 g)

Du behöver inte mycket, räcket gott och väl med 0.7 (använd kvisten med). Smält i smör länge, runt en timme, på lägsta värme..

Lycka till och återkom! Men tänk på att effekten kommer flera timmar senare.
Citera
2013-08-08, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x0m
Smälte ner CB'n i smör som så många skrivit, lät det pottra i 40 minuter. Ugnen på 120c i 30-40 minuter.
Vi käkade dom (8 stora bitar totalt) på väg upp på rave, 10 timmar i bilen och varken jag eller min polare kände direkt av nått. Jag hade ändå lagt ner en femma. Blev rejält besviken på ruset, hade rökt tidigare på dagen, men kände ändå ingen skillnad.

Välsmulat/hackat? Hur mycket smör?
Citera
2013-08-08, 04:56
Medlem
x0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Välsmulat/hackat? Hur mycket smör?

tror man skulle ha typ 150-200g smör, jag tog 350g
Citera
2013-08-08, 08:32
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x0m

Vad jag vet så krävs det betydligt mycket mer röka när man bakar än när man röker.
Vi bakade förut en kladdkaka på 10-15g (minns ej riktigt).

Vi smälte det i smör i säkert 1 timme på lägsta värmen (ettan).. vi blev så jävla stenade så alla somnade.
Vi var 3-4 st tror jag, alla låg och sov i slutändan.. haha
Citera
2013-08-08, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Vad jag vet så krävs det betydligt mycket mer röka när man bakar än när man röker.
Vi bakade förut en kladdkaka på 10-15g (minns ej riktigt).

Vi smälte det i smör i säkert 1 timme på lägsta värmen (ettan).. vi blev så jävla stenade så alla somnade.
Vi var 3-4 st tror jag, alla låg och sov i slutändan.. haha
haha Ja det brukar sluta så. Börjar man tidigt på dagen med att äta en kaka och sedan fortsätter att fylla på. Inser man tillslut inte att man redan är riktigt bäng. Så man fortsätter att fylla på med mer. Sedan tar man den där feta bongen. Då sitter man som ett mongo och kollar sig omkring. Undrar hur många kakor man egentligen fått i sig. Om det inte kan ha blivit någon för mycket. Sen slocknar man

Har kört vattenbad senaste gångerna. Riktigt smidigt. Behöver aldrig oroa sig över att det ska brännas eller försvinna några godsaker. Brukar köra en timma med 7-8g finsmulat till 250g smör. Sedan baka vaniljdrömmar "smörkakor" på allt. Smidigt och enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in