2015-11-02, 17:08
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dammig
Här i mina trakter så är devisen. SGT. Finns många som har en djup grop. Mystiska utlandsreggade bilar finns kvar max 2 dagar, sedan försvinner de "spårlöst" (SGT. Skjut Gräv Tig)
Efter att principen infördes här i trakten så har brottsligheten minskat betydligt och består endast i enstaka skjutna tjuvar. Ingen lokal jägare har lagförts och alla är nöjda och glada.
I vilken del av landet är detta? Jag vill flytta dit.
Citera
2015-11-03, 18:11
Medlem
Pungsvings avatar
Jag tycker det är löjligt att de åtalar denne gamle man direkt för mord när han blivit ofredat mycket länge av dessa drägg och de hade besöksförbud och de hade med sig knivar och slog in fönster på hans hus i mörkret. Vem som helst hade tagit den situationen på allvar och velat försvara sig själv. Det är en sund reaktion. Men i Sverige är det sunda fel och det som är fel är rätt. Man får skylla sig själv om man väljer att bo i ett sådant skitland. Makten driver med er, svenskar. Makten skrattar bakom er rygg i förvåning att ni ställer upp på detta falskspel, decennium efter decennium. Sverige är så rättsosäkert att jag inte ens har lust att åka till baka på semester som permanent utflyttad.

Det finns inget som talar för mord. Mord är något man planerar på en person som inte förtjänar att dö.

Kling och Klang tar strypgrepp på svensken. Fy fan.

Och sedan är det avsatta sossepolitiker som sitter och dömer i domstolen. Total diktatur. Folket har ingen röst.

Här i USA är det juryn som avgör om åtalet gillas eller inte. Det var ett fall för ett par år sedan där ett fyllo körde ihjäl en faders två barn utanför hans hus när de knuffade hans bil på vägen som fått motorstopp. Fadern gick in i huset och kom ut med ett handeldvapen. Sköt fyllot i huvudet som satt förvirrad bakom ratten i sin kraschade bil. Han blev åtalad för mord av någon sadistisk åklagare. I domstolen tittade juryn bara på varandra och sa "Tror inte det..."

Sverige är en diktatur. Jag förstår inte att någon polisman vill jobba för att upprätthålla diktaturen. Ni borde alla skämmas. Säg upp er nu.
Senast redigerad av Pungsving 2015-11-03 kl. 18:23.
Citera
2015-11-06, 14:59
Medlem
Timeouts avatar
Det finns hopp när det gäller nödvärn även om våldet var grovt.
Mannen som dödats har dessutom dömts för att ha misshandlat kvinnan tidigare.
Kvinnan kände sig hotad och det gjorde med största sannolikhet K-G med när man har brödernas bakgrund i åtanke.

Man knivhöggs till döds – flickvän frias
GÖTEBORG. Kvinnan i 45-årsåldern mördade sin pojkvän med elva knivhugg. Det pekar alla bevis på, enligt tingsrätten.
Trots det frias hon helt.
Anledningen - nödvärn.

Nödvärnssituation
Tingsrätten anser dock att det inte går att utesluta att kvinnan hamnat i en nödvärnssituation. Under kvällen ska hon ha utsatts för våld av mannen och hotats till livet av honom. Grannar har i tingsrätten berättat att de hört hur paret bråkat och att "det lät som att mannen var den som var hotfull och högljudd. De hörde att mannen hotade kvinnan till livet vid upprepade tillfällen och att kvinnan grät och skrek ”aj” fler gånger", skriver tingsrätten.

Och här är en intressant bit!
På grund av bristen på vittnen på plats i lägenheten menar tingsrätten att det är svårt att utreda vad som har hänt. De baserar därför domen på att det varit bråk tidigare under kvällen samt kvinnans skador.

Hoppas att något sånt här kan spela in när det gäller K-G. Det har ju varit bråk tidigare och K-G:s hus har fått rutorna inslagna och han blev misshandlad av en av bröderna... och troligen mer som vi får veta när fup kommer.
Senast redigerad av Timeout 2015-11-06 kl. 15:15.
Citera
2015-11-06, 22:05
Medlem
Maulcas avatar
Vad är senaste flashen i målet?
Dags för ett nytt dagboksblad från Hborgs tingsrätt. Förundersökningssekretess (?)
Citera
2015-11-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Jag tycker det är löjligt att de åtalar denne gamle man direkt för mord när han blivit ofredat mycket länge av dessa drägg och de hade besöksförbud och de hade med sig knivar och slog in fönster på hans hus i mörkret. Vem som helst hade tagit den situationen på allvar och velat försvara sig själv. Det är en sund reaktion. Men i Sverige är det sunda fel och det som är fel är rätt. Man får skylla sig själv om man väljer att bo i ett sådant skitland. Makten driver med er, svenskar. Makten skrattar bakom er rygg i förvåning att ni ställer upp på detta falskspel, decennium efter decennium. Sverige är så rättsosäkert att jag inte ens har lust att åka till baka på semester som permanent utflyttad.

Det finns inget som talar för mord. Mord är något man planerar på en person som inte förtjänar att dö.

Kling och Klang tar strypgrepp på svensken. Fy fan.

Och sedan är det avsatta sossepolitiker som sitter och dömer i domstolen. Total diktatur. Folket har ingen röst.

Här i USA är det juryn som avgör om åtalet gillas eller inte. Det var ett fall för ett par år sedan där ett fyllo körde ihjäl en faders två barn utanför hans hus när de knuffade hans bil på vägen som fått motorstopp. Fadern gick in i huset och kom ut med ett handeldvapen. Sköt fyllot i huvudet som satt förvirrad bakom ratten i sin kraschade bil. Han blev åtalad för mord av någon sadistisk åklagare. I domstolen tittade juryn bara på varandra och sa "Tror inte det..."

Sverige är en diktatur. Jag förstår inte att någon polisman vill jobba för att upprätthålla diktaturen. Ni borde alla skämmas. Säg upp er nu.

Jag måste tacka dig för att du har flyttat från Sverige. Tack! Tyvärr finns det för många kvar som tänker som du så att en har flyttat gör inte så värst stor skillnad. Snälla försök att övertala dina gelikar att flytta med dig.

Jag tror inte att det tjänar något till att ens försöka förklara för dig, då du redan har bestämt sida och aldrig kommer ändra dig, men vi vet faktiskt inte så mycket om vad som har hänt. Det finns en anledning till att vi har ett rättsväsende istället för att folket själva får lyncha de som de har bestämt förtjänar att lynchas. Självklart lämnar rättsväsendet en hel del att önska och mycket förbättringar vore på sin plats men i jämförelse med en lynchmob så ter de sig fortfarande som rena drömmen i jämförelse.
Citera
2015-11-07, 14:06
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PSBM
Ja, något måste väl ha hänt i ärendet. Omhäktning om inte annat. Har svårt att se varför det skulle dra ut så på tiden.

Han omhäktades i två veckor den 30/10

http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/...rd-i-vallakra/

"Klädd i en grön T-shirt sa 67-åringen inte ett ord under förhandlingens öppna del.
– Han bestrider ansvar under åberopande av nödvärn alternativt nödvärnsexcess, sa hans försvarsadvokat Lars Kruse innan dörrarna stängdes för allmänheten. "
Citera
2015-11-07, 15:19
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PSBM
Har svårt att se varför det skulle dra ut så på tiden.

Komplicerad teknisk utredning skulle jag förmoda. Det lämnas säkert inga stenar ovända när det är något som rubriceras som dubbelmord. Speciellt inte när mgm hävdar nödvärn/nödvärnsexcess och man måste reda ut exakt vad som förevarit på brottsplatsen.
Citera
2015-11-08, 18:32
Medlem
hur fan kan ni uttala er om att det var bra han tog deras liv, ni har ingen aning om vad det handlar om eller vad det är för personer.
god vän till mig o vet att det var en jävligt bra kille!
dömmer dem på indicier
skitta jävlar
Citera
2015-11-08, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slixxx
hur fan kan ni uttala er om att det var bra han tog deras liv, ni har ingen aning om vad det handlar om eller vad det är för personer.
dömmer dem på indicier
skitta jävlar
Jag har en väldigt bra aning om vad det var för personer, då jag har en vän som väl kände till de här bröderna ända från det att de gick på dagis. Det var två riktiga rötägg. Det var bra att de dog. Med tanke på deras leverne var det bara en tidsfråga.
Citera
2015-11-09, 14:43
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
dömmer dem på indicier
skitta jävlar

Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag har en väldigt bra aning om vad det var för personer, då jag har en vän som väl kände till de här bröderna ända från det att de gick på dagis. Det var två riktiga rötägg. Det var bra att de dog. Med tanke på deras leverne var det bara en tidsfråga.
Det här var ju VÄLDIGT olika bud!
Olika människor har ju såklart olika erfarenheter. Vore intressant om slixxx skulle vilja berätta vad som gjorde att den gode vännen skulle betecknas som "en jävligt bra kille!" Den gode vännen hade säkert några bra sidor, men uppenbarligen har många andra helt andra erfarenheter och det räcker att vederbörande har visat sina sämre sidor för någon enstaka person någon enstaka gång för att helhetsintrycket ska bli dåligt. Så slixxx, berätta om de goda sidorna hos din gode vän!
Senast redigerad av Mimur 2015-11-09 kl. 14:48.
Citera
2015-11-10, 20:25
Medlem
NotYous avatar
Citat:
dömmer dem på indicier
skitta jävlar

Jag måste fråga i vilket perspektiv du ser det när du säger att det "var en jävligt bra kille"? Tycker du deras brottsregister är i paritet med en god samhällsmedborgare? Jag håller med om att man inte ska döma någon på förhand men jag är faktiskt nyfiken på hur du resonerar.
Citera
2015-11-13, 04:38
Medlem
sodrastas avatar
Snart dags för omhäktning
http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/...sratt-i-fokus/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem