Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Jag skulle vilja se dig sitt i media och vaska dina barns dumheter (alla barn begår någon) dagarna efter att de dött.
Han minimerar inte - han berättar att de inte varit skötsamma tidigare och att det finns en kontrovers mellan mannen och sönerna.
Han inte ens anklagar mannen -- utan berättar om sina tankar - men är tydlig med att han i nuläget inte alls dömer mannen -- kom skotten däremot i ryggen så har sönerna varit på väg att lämna och då ser han inte att skott varit försvarliga -- det skulle inte jag heller ha gjort.
Ja hedersmedborgare som själva varit befriade från problematik med sina barn brukar gå i taket när någon som haft ett problem faktiskt också kan sätta sig in i barnets tankar - och se att det kanske gick snett för att barnet inte fick det stöd det behövde..
Du är alltså ursäktad för att du "går i taket" när en sörjande far inte vill haka på dina åsikter om hans söner och din analys om vilka de var.
Vet du att han inte blev sviken av samhället?
Jag vet att vi har flera som figurerat på Flashback i den här avdelningen som blivit inigrymt svikna av samhället som barn och kunde haft en helt annan utveckling om bara samhället hade bemött dem adekvat..
Vet du att det inte var så för den här mannens barn?
Okej - så du fördömer alltså alla föräldrar som försöker försörja sin familj med annat än 7-16/8-17 arbete?
mmm -- riktigt hemskt det där att ena förälder har huvudansvaret .. Verkligen grunden till all världens ondska...
Hur ser du på föräldrar som arbetar borta från barnen? Sjömän, säsongsarbetare, oljeplattformsjobbare, långkörare yrkestrafik osv osv?
Sorry -- här spårar du ut rejält.
Fast uppgifterna handlar ju om att de terrat varandra på olika sätt - - alltså inte att det fanns en som var oskyldig och snäll och två aggressorer.
Utan tre antagonister.
Jag bor också på landet -- "kvarteret" är ett uttryck för "runt huset" på landet -- lite närmare än i stans kvarter mao.
[
Inte ens pappan säger att han "startat" detta - däremot att han bidrog till att upprätthålla antagonismen.
Troligen för att jäklas -- men var de på väg ut när han sköt dem så är det oväsentligt. Du får inte skjuta ihjäl folk som inte utgör ett direkt hot mot dig -- eftersom de hade varit inne och han sköt dem ute en bit från huset talar det mot nödvärn.
Du skriver... - Jag skulle vilja se dig sitt i media och vaska dina barns dumheter osv...
Ja jag hade sagt sanningen även om det hade framställt mina barn i dålig dager, för det skulle ha gett läsarna en bättre möjlighet att förstå varför det gick som det gick.
Var dom är skjutna har jag inte skrivit något om. Bara spekulerat och vi får veta när fupen kommer var dom är skjutna och var det skedde. INGEN VET skriver jag!
Du skriver... - Ja hedersmedborgare som själva varit befriade från problematik med sina barn osv...
-Du är alltså ursäktad för att du "går i taket"...
Du vet inte ett förbannade dugg om vad jag har varit med om så bara knip igen!
Om du orkar kan du alltid kolla igenom en bit bakåt i mina inlägg i andra trådar.
Du skriver... - Vet du att han inte blev sviken av samhället? osv
Vet du att det inte var så för den här mannens barn?
Nu skrev jag att pappan är en del av samhället och jag hade en speciell sak i åtanke som jag har läst i domarna. Läs och fundera på var en del av sveken kom ifrån?
Från domarna
Anledning till placering/insats
Simon är i behov av omfattande stöd då han riskerar att skadas och och utvecklas negativt p.g.a brister i hemmiljön och sitt beteende.
Hälsa
Simon ska få sina grundläggande behov av mat, sömn, medicin tillgodosedda
Simon ska få skydd från att vistas i riskmiljöer
Simon ska få stöd i att hantera sin ADHD problematik
Simon ska få stöd i att bearbeta tidigare upplevelser (Han är 16 år!)
Föräldrarna ska få kunskap om och stöd i hur de ska kunna stödja Simon i att hantera sin problematik
Simon skall få stod i att hantera sin alkohol problematik
Simon skulle genomgå KSL programmet- Kriminalitet som livsstil
Du skrev... - Okej - så du fördömer alltså alla föräldrar som försöker försörja sin familj med annat än 7-16/8-17 arbete?
Läste du om hur många timmar pappan arbetade?
För 9 år sen jobbade han 60 timmar i veckan, det blir 12 timmars dagar om han jobbade 5 dagars vecka. När skulle han då ha haft tid att umgås med sina barn?
Ännu värre var det tidigare, 130 timmars arbetsvecka. .
130 timmar på en 5 dagars vecka så räcker inte ens dygnet till för det blir 26 timmar per dygn. Slår vi ut 130 timmar på 7 dagar så innebär det att han jobbade 18,5 timme per dygn och fick bara ca 5,5 timme över och någon gång måste väl pappan sova med antar jag. När umgicks han med barnen då och deltog i deras fostran?
Du skrev... - mmm -- riktigt hemskt det där att ena förälder har huvudansvaret .. Verkligen grunden till all världens ondska...
Och där spårade du är rejält och det är inte ens värt att bemöta
Du skrev... - Fast uppgifterna handlar ju om att de terrat varandra på olika sätt...
Är det terror att titta föraktfullt på någon som har slagit in dina fönster?
Vet inte vilken blaska du har läst men jag hittar ingenting om att K-G skulle ha terroriserat bröderna. Det var han som var utsatt för terror sen flera år enligt det jag har läst.
Om du vill kalla hans tittande på bröderna för något annat så är det upp till dig.
Du skrev - Hur ser du på föräldrar som arbetar borta från barnen?
Och där spårade du ur så rejält så vi får nog ringa räddningstjänsten...
Du skrev... - Jag bor också på landet -- "kvarteret" är ett uttryck för "runt huset"...
Hahahaha... ja du bor nog på landet, troligen i någon förort till en större stad.
Skulle jag säga till mina grannar nåt om kvarteret här ute så skulle dom nog tro att jag hade blivit helt dum i huvudet.
Jag är född och uppvuxen på bondvischan och bor nu med på bondvischan och att kalla ett hus som ligger dryga 200 m från närmaste granne för kvarteret är nog bland det dummaste jag har hört.
Du skriver... - Inte ens pappan säger att han "startat" detta - däremot att han bidrog till att upprätthålla antagonismen.
Ja herregud. En äldre man får sina fönster inslagna av två drägg och efter det så tittar han ilsket/föraktfullt på dom och då bidrar han till att upprätthålla agget. Du är ju inte sann!
Fupen lär nog visa om så var fallet och tills den kommer tänker jag inte lägga någon möda på att försvara brödernas framfart. Dom är döda.
Du skriver... - eftersom de hade varit inne och han sköt dem ute en bit från huset talar det mot nödvärn.
Nu är jag inte alls med. Har du redan fått tag i förundersökningen eller har du insideinfo från någon källa inom polisen? Eller är det bara dina egna fria fantasier?
INGEN vet var dom blev skjutna, ute eller inne, eller var skotten träffade, eller vilken typ av gevär det var.
Har du hört talas om att folk kan ta sig en bra bit efter att dom har blivit skadade?
I går skrev jag om en knivskuren som hade fått 5 dödande knivhugg och han kunde i alla fall gå iväg 40-50 meter innan han föll ihop.
Den stora frågan är fortfarande... OM polisen hade kommit dit i tid och inte nästan 1,5 timme efter första larmet... hade bröderna levt i dag?
Fick dom ligga och förblöda för att polisen inte skötte sitt jobb?