2015-10-20, 23:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Även om gubben gormat och haft sig tidigare förstår jag inte vad det skulle ha för betydelse gällande nödvärnet.
Spelar väl ingen roll om han moonat åt ligisterna tidigare, det är enbart situationen där han sköt dem som skall bedömas. Bedöms det som att han inte hade något annat val än att skjuta dem för att freda sitt eget liv så är det nödvärn alldeles oavsett vad han gjort för att reta upp bröderna bus innan dess.
Enligt den anhörige så var bröderna först inne i huset, de skjuts på utsidan -- den anhörige hör dock inga skott i telefonen bara hur saker krossas (vilket kan ha varit fönstret - som i så fall krossas efter att de påstås ha varit i huset) ...

DET är vad som talar mot nödvärn - och eventuellt hur skotten tagit - är de skjutna i ryggen så är det definitivt inte längre nödvärn - utan något som klart stöder att de var på väg att lämna, inte attackera.

Skott i bröstet kan vara nödvärn - men lika gärna någon som försöker backa ur en situation.

Detta att de skjuts utanför tycker jag väcker varningsklockor.
Citera
2015-10-20, 23:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, och då ligger det nära till hands att anta att nödvärnsrätten kan ifrågasättas ha varit så omfattande som krävs för att mannen skall gå fri.
Ja, jag har svårt att se detta som klockrent - i synnerhet om det som den anhörige säger stämmer att han upptäckt att de är i huset, ringer sin anhörige som sedan inte hör några skott utan enbart saker som krossas och de skjuts utanför huset...

Visst kan det handla om nödvärn - men det vi vet i dagsläget talar inte klockrent för det.
Citera
2015-10-20, 23:43
Medlem
micro113s avatar
Jag hittar tyvärr inte artikeln jag läste där en anhörige pratade om krossade glas - jag vet inte om det kan ha gått förlorat i någon uppdatering .. Klart är dock att de var på väg att lämna huset...

Citat:
När 67-åringen kom hem ska de unga bröderna redan ha befunnit sig i huset och väntat på honom.
Några minuter senare var bröderna döda - misstänkt ihjälskjutna av den 67-årige mannen.
[...]
– Han ringde mig och berättade att någon var inne i huset. Han hade gått in genom källaringången. Hans hund markerade att det fanns någon i huset, berättar hon för Kvällsposten.
[...]
Hon var i ett skede beredd att själv ta taxi till Vallåkra för att hjälpa 67-åringen.
– Men han sa att det var livsfarligt, säger hon.
Den anhöriga hörde aldrig några skott avlossas.
Men 67-åringen berättade för henne senare att det låg två skadade på altanen.
http://www.expressen.se/kvallsposten...met-om-braket/

De låg dock inte på altanen utan enligt tidigare uppgifter 13 och 17 meter från huset (minst) och polisen fick söka efter ena brodern innan han återfanns.

De var på väg ut - inte in i huset mao.
Citera
2015-10-21, 00:43
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiteOnTile
Antar att du läst Legal Dictionary eller annan form av amerikanska definitioner. Du behöver gå lite djupare i ordens ursprung och uppkomst än att bara ta första träff på Google... Nog om det! Det är väl ganska OT ändå?

Jag vet inte vad du pratar om.

Allt jag skrev var korrekt. Anledningen till att källor saknas från dig är att du har fel.
Citera
2015-10-21, 01:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag skulle vilja se dig sitt i media och vaska dina barns dumheter (alla barn begår någon) dagarna efter att de dött.

Han minimerar inte - han berättar att de inte varit skötsamma tidigare och att det finns en kontrovers mellan mannen och sönerna.
Han inte ens anklagar mannen -- utan berättar om sina tankar - men är tydlig med att han i nuläget inte alls dömer mannen -- kom skotten däremot i ryggen så har sönerna varit på väg att lämna och då ser han inte att skott varit försvarliga -- det skulle inte jag heller ha gjort.

Ja hedersmedborgare som själva varit befriade från problematik med sina barn brukar gå i taket när någon som haft ett problem faktiskt också kan sätta sig in i barnets tankar - och se att det kanske gick snett för att barnet inte fick det stöd det behövde..

Du är alltså ursäktad för att du "går i taket" när en sörjande far inte vill haka på dina åsikter om hans söner och din analys om vilka de var.

Vet du att han inte blev sviken av samhället?
Jag vet att vi har flera som figurerat på Flashback i den här avdelningen som blivit inigrymt svikna av samhället som barn och kunde haft en helt annan utveckling om bara samhället hade bemött dem adekvat..

Vet du att det inte var så för den här mannens barn?

Okej - så du fördömer alltså alla föräldrar som försöker försörja sin familj med annat än 7-16/8-17 arbete?

mmm -- riktigt hemskt det där att ena förälder har huvudansvaret .. Verkligen grunden till all världens ondska...

Hur ser du på föräldrar som arbetar borta från barnen? Sjömän, säsongsarbetare, oljeplattformsjobbare, långkörare yrkestrafik osv osv?

Sorry -- här spårar du ut rejält.

Fast uppgifterna handlar ju om att de terrat varandra på olika sätt - - alltså inte att det fanns en som var oskyldig och snäll och två aggressorer.
Utan tre antagonister.

Jag bor också på landet -- "kvarteret" är ett uttryck för "runt huset" på landet -- lite närmare än i stans kvarter mao.

[
Inte ens pappan säger att han "startat" detta - däremot att han bidrog till att upprätthålla antagonismen.

Troligen för att jäklas -- men var de på väg ut när han sköt dem så är det oväsentligt. Du får inte skjuta ihjäl folk som inte utgör ett direkt hot mot dig -- eftersom de hade varit inne och han sköt dem ute en bit från huset talar det mot nödvärn.
Du skriver... - Jag skulle vilja se dig sitt i media och vaska dina barns dumheter osv...

Ja jag hade sagt sanningen även om det hade framställt mina barn i dålig dager, för det skulle ha gett läsarna en bättre möjlighet att förstå varför det gick som det gick.

Var dom är skjutna har jag inte skrivit något om. Bara spekulerat och vi får veta när fupen kommer var dom är skjutna och var det skedde. INGEN VET skriver jag!

Du skriver... - Ja hedersmedborgare som själva varit befriade från problematik med sina barn osv...
-Du är alltså ursäktad för att du "går i taket"...
Du vet inte ett förbannade dugg om vad jag har varit med om så bara knip igen!
Om du orkar kan du alltid kolla igenom en bit bakåt i mina inlägg i andra trådar.

Du skriver... - Vet du att han inte blev sviken av samhället? osv

Nu skrev jag att pappan är en del av samhället och jag hade en speciell sak i åtanke som jag har läst i domarna. Läs och fundera på var en del av sveken kom ifrån?
Från domarna
Anledning till placering/insats
Simon är i behov av omfattande stöd då han riskerar att skadas och och utvecklas negativt p.g.a brister i hemmiljön och sitt beteende.
Hälsa
Simon ska få sina grundläggande behov av mat, sömn, medicin tillgodosedda
Simon ska få skydd från att vistas i riskmiljöer
Simon ska få stöd i att hantera sin ADHD problematik
Simon ska få stöd i att bearbeta tidigare upplevelser (Han är 16 år!)
Föräldrarna ska få kunskap om och stöd i hur de ska kunna stödja Simon i att hantera sin problematik
Simon skall få stod i att hantera sin alkohol problematik
Simon skulle genomgå KSL programmet- Kriminalitet som livsstil

Du skrev... - Okej - så du fördömer alltså alla föräldrar som försöker försörja sin familj med annat än 7-16/8-17 arbete?

Läste du om hur många timmar pappan arbetade?
För 9 år sen jobbade han 60 timmar i veckan, det blir 12 timmars dagar om han jobbade 5 dagars vecka. När skulle han då ha haft tid att umgås med sina barn?
Ännu värre var det tidigare, 130 timmars arbetsvecka. .
130 timmar på en 5 dagars vecka så räcker inte ens dygnet till för det blir 26 timmar per dygn. Slår vi ut 130 timmar på 7 dagar så innebär det att han jobbade 18,5 timme per dygn och fick bara ca 5,5 timme över och någon gång måste väl pappan sova med antar jag. När umgicks han med barnen då och deltog i deras fostran?

Du skrev... - mmm -- riktigt hemskt det där att ena förälder har huvudansvaret .. Verkligen grunden till all världens ondska...

Och där spårade du är rejält och det är inte ens värt att bemöta

Du skrev... - Fast uppgifterna handlar ju om att de terrat varandra på olika sätt...

Är det terror att titta föraktfullt på någon som har slagit in dina fönster?
Vet inte vilken blaska du har läst men jag hittar ingenting om att K-G skulle ha terroriserat bröderna. Det var han som var utsatt för terror sen flera år enligt det jag har läst.
Om du vill kalla hans tittande på bröderna för något annat så är det upp till dig.

Du skrev - Hur ser du på föräldrar som arbetar borta från barnen?

Och där spårade du ur så rejält så vi får nog ringa räddningstjänsten...

Du skrev... - Jag bor också på landet -- "kvarteret" är ett uttryck för "runt huset"...

Hahahaha... ja du bor nog på landet, troligen i någon förort till en större stad.
Skulle jag säga till mina grannar nåt om kvarteret här ute så skulle dom nog tro att jag hade blivit helt dum i huvudet.
Jag är född och uppvuxen på bondvischan och bor nu med på bondvischan och att kalla ett hus som ligger dryga 200 m från närmaste granne för kvarteret är nog bland det dummaste jag har hört.

Du skriver... - Inte ens pappan säger att han "startat" detta - däremot att han bidrog till att upprätthålla antagonismen.

Ja herregud. En äldre man får sina fönster inslagna av två drägg och efter det så tittar han ilsket/föraktfullt på dom och då bidrar han till att upprätthålla agget. Du är ju inte sann!
Fupen lär nog visa om så var fallet och tills den kommer tänker jag inte lägga någon möda på att försvara brödernas framfart. Dom är döda.

Du skriver... - eftersom de hade varit inne och han sköt dem ute en bit från huset talar det mot nödvärn.

Nu är jag inte alls med. Har du redan fått tag i förundersökningen eller har du insideinfo från någon källa inom polisen? Eller är det bara dina egna fria fantasier?
INGEN vet var dom blev skjutna, ute eller inne, eller var skotten träffade, eller vilken typ av gevär det var.
Har du hört talas om att folk kan ta sig en bra bit efter att dom har blivit skadade?

I går skrev jag om en knivskuren som hade fått 5 dödande knivhugg och han kunde i alla fall gå iväg 40-50 meter innan han föll ihop.

Den stora frågan är fortfarande... OM polisen hade kommit dit i tid och inte nästan 1,5 timme efter första larmet... hade bröderna levt i dag?
Fick dom ligga och förblöda för att polisen inte skötte sitt jobb?
Senast redigerad av Timeout 2015-10-21 kl. 01:33.
Citera
2015-10-21, 01:56
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jag hittar tyvärr inte artikeln jag läste där en anhörige pratade om krossade glas - jag vet inte om det kan ha gått förlorat i någon uppdatering .. Klart är dock att de var på väg att lämna huset...

http://www.expressen.se/kvallsposten...met-om-braket/

De låg dock inte på altanen utan enligt tidigare uppgifter 13 och 17 meter från huset (minst) och polisen fick söka efter ena brodern innan han återfanns.

De var på väg ut - inte in i huset mao.
Ingen vet om dom var på väg ut eller flydde ut efter att dom hade skadats.
Här är en artikel från HD där det berättas mer. Det är en viss skillnad på att K-G trodde att dom låg på altanen och var dom låg. Han vågade ju inte gå ut.
Jag ser ingenstans i den artikeln att dom var på väg att lämna huset när K-G kom hem. Tvärtom... dom slog sönder en massa saker.
En av bröderna ska ha hittats ca 30 m från huset med en stor kniv under sig.
Edit: Hittade inlägget nu. (FB) Vallåkra: Misstänkt dubbelmord 2015-10-14

Här är från artikeln i HD
"– Han hade just gått in i sitt hus källarvägen. Han sa inget när han ringde mig men lade luren med högtalaren på. Plötsligt hörde jag ljudet av krossade fönster och av saker som kastades. Våldsamma höga ljud. Det lät som att någonting gick sönder, det pågick i två-tre minuter och sedan blev det alldeles tyst.

Efter en stund sa den 67-årige mannen ”de är i huset”. Kvinnans tankar gick genast till de två nu döda bröderna. Förra året var de nämligen misstänkta för misshandel och olaga hot sedan de enligt kvinnan slagit sönder fönsterrutorna på mannens hus och sparkat honom på benet. En av bröderna belades då med kontaktförbud mot 67-åringen men polisutredningen lades ner i brist på bevis.

– Vid 23.10 hade vi ny telefonkontakt. Nu sa han att två personer låg skadade på altanen och att polisen måste skynda sig. Själv befann han sig på ovanvåningen och vågade inte gå ner, berättar kvinnan.

Läs mer här. http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/...en-dryg-timme/
Senast redigerad av Timeout 2015-10-21 kl. 01:59.
Citera
2015-10-21, 02:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du skriver... - Jag skulle vilja se dig sitt i media och vaska dina barns dumheter osv...

Ja jag hade sagt sanningen även om det hade framställt mina barn i dålig dager, för det skulle ha gett läsarna en bättre möjlighet att förstå varför det gick som det gick.
Ursäkta om jag tycker jäkligt synd om din eventuella barn -- att din hänsyn i första hand ligger hos läsarna och inte hos inte barnet måste ju vara jäkligt skönt för eventuella barn att veta - - och man kan inte låta bli att undra över hur en sådan inställning faktiskt påverkar barn.

Citat:
Var dom är skjutna har jag inte skrivit något om. Bara spekulerat och vi får veta när fupen kommer var dom är skjutna och var det skedde. INGEN VET skriver jag!
Fast vi vet ju att de var utanför huset - ingen tvekan om det.

Citat:
Du skriver... - Ja hedersmedborgare som själva varit befriade från problematik med sina barn osv...
-Du är alltså ursäktad för att du "går i taket"...
Du vet inte ett förbannade dugg om vad jag har varit med om så bara knip igen!
Om du orkar kan du alltid kolla igenom en bit bakåt i mina inlägg i andra trådar.
Givet att din hänsyn främst ligger hos eventuella åskådare och läsare -- så skulle jag nog vilja vända på kronan och säga att ingen vet vad dina barn har haft för stöd - för i dig som förälder tycks ju hänsynen till barnen komma i andra hand.

Citat:
Du skriver... - Vet du att han inte blev sviken av samhället? osv

Nu skrev jag att pappan är en del av samhället och jag hade en speciell sak i åtanke som jag har läst i domarna.
Ja, och han hade kanske samma uppfattning som dig när barnen växte upp - publiken är viktigare än barnen .. lämna ut dem så mycket som möjligt så alla kan "förstå" - tycka och tänka själva ..

Jag gissar dock att hans ingångsläge som förälder var mer genuint än så.

Citat:
Läs och fundera på var en del av sveken kom ifrån?
Från domarna
Anledning till placering/insats
Simon är i behov av omfattande stöd då han riskerar att skadas och och utvecklas negativt p.g.a brister i hemmiljön och sitt beteende.
Hälsa
Simon ska få sina grundläggande behov av mat, sömn, medicin tillgodosedda
Simon ska få skydd från att vistas i riskmiljöer
Simon ska få stöd i att hantera sin ADHD problematik
Simon ska få stöd i att bearbeta tidigare upplevelser (Han är 16 år!)
Föräldrarna ska få kunskap om och stöd i hur de ska kunna stödja Simon i att hantera sin problematik
Simon skall få stod i att hantera sin alkohol problematik
Simon skulle genomgå KSL programmet- Kriminalitet som livsstil
Det finns en hel del där jag som talar om svek från samhället - tycker du inte det?

Citat:
Du skrev... - Okej - så du fördömer alltså alla föräldrar som försöker försörja sin familj med annat än 7-16/8-17 arbete?

Läste du om hur många timmar pappan arbetade?
För 9 år sen jobbade han 60 timmar i veckan, det blir 12 timmars dagar om han jobbade 5 dagars vecka. När skulle han då ha haft tid att umgås med sina barn?
Ännu värre var det tidigare, 130 timmars arbetsvecka. .
130 timmar på en 5 dagars vecka så räcker inte ens dygnet till för det blir 26 timmar per dygn. Slår vi ut 130 timmar på 7 dagar så innebär det att han jobbade 18,5 timme per dygn och fick bara ca 5,5 timme över och någon gång måste väl pappan sova med antar jag. När umgicks han med barnen då och deltog i deras fostran?
Min man har varit sjöman -- jag undrar fortfarande vilka arbetstider som för dig är acceptabla för en förälder ...

Citat:
Du skrev... - mmm -- riktigt hemskt det där att ena förälder har huvudansvaret .. Verkligen grunden till all världens ondska...

Och där spårade du är rejält och det är inte ens värt att bemöta

Du skrev... - Fast uppgifterna handlar ju om att de terrat varandra på olika sätt...

Är det terror att titta föraktfullt på någon som har slagit in dina fönster?
Vet inte vilken blaska du har läst men jag hittar ingenting om att K-G skulle ha terroriserat bröderna. Det var han som var utsatt för terror sen flera år enligt det jag har läst.
Om du vill kalla hans tittande på bröderna för något annat så är det upp till dig.
Jag har länkat till "blaskan" - troligen samma som dina uppgifter kommer ifrån .. och ja, att smyga runt i kvarteret, anklaga folk och stirra surt och ge kommentarer gör dig till en antagonist.

Citat:
Du skrev - Hur ser du på föräldrar som arbetar borta från barnen?

Och där spårade du ur så rejält så vi får nog ringa räddningstjänsten...

Du skrev... - Jag bor också på landet -- "kvarteret" är ett uttryck för "runt huset"...

Hahahaha... ja du bor nog på landet, troligen i någon förort till en större stad.
Skulle jag säga till mina grannar nåt om kvarteret här ute så skulle dom nog tro att jag hade blivit helt dum i huvudet.
Nej, jag bor på landet .. kossorna betar, och "kvarteret" innebär bebyggt område ..

Citat:
Jag är född och uppvuxen på bondvischan och bor nu med på bondvischan och att kalla ett hus som ligger dryga 200 m från närmaste granne för kvarteret är nog bland det dummaste jag har hört.
Fast nu talar du om GM:s hus - inte om brödernas?

Citat:
Du skriver... - Inte ens pappan säger att han "startat" detta - däremot att han bidrog till att upprätthålla antagonismen.

Ja herregud. En äldre man får sina fönster inslagna av två drägg och efter det så tittar han ilsket/föraktfullt på dom och då bidrar han till att upprätthålla agget. Du är ju inte sann!
Fupen lär nog visa om så var fallet och tills den kommer tänker jag inte lägga någon möda på att försvara brödernas framfart. Dom är döda.

Du skriver... - eftersom de hade varit inne och han sköt dem ute en bit från huset talar det mot nödvärn.

Nu är jag inte alls med. Har du redan fått tag i förundersökningen eller har du insideinfo från någon källa inom polisen? Eller är det bara dina egna fria fantasier?
INGEN vet var dom blev skjutna, ute eller inne, eller var skotten träffade, eller vilken typ av gevär det var.
Har du hört talas om att folk kan ta sig en bra bit efter att dom har blivit skadade?
Jag har läst och länkat till den anhöriges utsaga...

I övrig är det viss skillnad på att få ett knivhugg och att skjutas .. Och ja - jag har hört talas om att människor kan ta sig en bit - däremot aldrig om att två offer för skjutning tar sig ut genom samma dörr innan de dör ...

Citat:
I går skrev jag om en knivskuren som hade fått 5 dödande knivhugg och han kunde i alla fall gå iväg 40-50 meter innan han föll ihop.
Fast ingen har knivhuggit någon här - de är skjutna.

Citat:
Den stora frågan är fortfarande... OM polisen hade kommit dit i tid och inte nästan 1,5 timme efter första larmet... hade bröderna levt i dag?
Fick dom ligga och förblöda för att polisen inte skötte sitt jobb?
Nej, den stora frågan är -- var det nödvärn eller inte.
Citera
2015-10-21, 03:02
Medlem
Timeouts avatar
Så här ser det ut på platsen.
Det är öppna åkrar och någon enstaka skogsdunge.
Det enda hus det är lite skog runt är K-G:s hus.
Markör 1 är brödernas pappas hus, markör 2 är K-G:s hus.
Markör 3 är en väg som är igenvuxen men den går att gå på.
Gångavståndet mellan dom två husen är ca 850 m långt. Fågelvägen är det ca 650 m.
Man kan köra in till K-G:s hus från två håll. Antingen från Bältebergavägen eller från Norra Vallåkravägen.
Kommer man med bil från norra vägen är man dold och syns inte från huset p.g.a träden.

Kartlänk: http://kartor.eniro.se/m/QBi52
Citera
2015-10-21, 03:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Gångavståndet mellan dom två husen är ca 850 m långt. Fågelvägen är det ca 650 m.
Man kan köra in till K-G:s hus från två håll. Antingen från Bältebergavägen eller från Norra Vallåkravägen.
Kommer man med bil från norra vägen är man dold och syns inte från huset p.g.a träden.

Då kan vi konstaterar att ordet "kvarteret" används även i glesbebyggda områden -- eftersom uttrycket inte kommer från mig - utan någon som bodde i det området... och de till och med tycks bo
mer lantligt än mig - som har grannar.
Citera
2015-10-21, 07:46
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Problemet där är väl att den anhörige per telefon inte kan bekräfta att mannen ringde före skotten och inte efter.
Denne hör ju inga skott i telefonen - utan enbart att något krossa (rutan t ex).

Om de först var inomhus och han sköt dem utomhus så talar de också mot nödvärn -- de var ju i så fall på väg bort från byggnaden - eftersom de varit inne och lämnat ... av ett eller annat skäl..

Ja ifall det är så att de 2 ungdomarna var påväg ifrån föreligger inget hot längre mot gubben så det är då inget nödvärn har du rätt i.

Dock behöver inte gubben ha förstått att de är påväg där ifrån och att faran är över utan kan fortfarande ha trott att han befinner sig i fara och då kan det ha varit en nödvärnsexsess heter det har jag för mig.

Det handlar ju inte om en Gubbe som har velat döda dessa. Det var de 2 ungdomarna som beslutade ta sig till Gubbens bostad och begå brott inte gubben utan gubben har handlat i hast och av rädsla.

De hade ju dessutom besöksförbud mot gubben.
Citera
2015-10-21, 08:29
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Enligt den anhörige så var bröderna först inne i huset, de skjuts på utsidan -- den anhörige hör dock inga skott i telefonen bara hur saker krossas (vilket kan ha varit fönstret - som i så fall krossas efter att de påstås ha varit i huset) ...

DET är vad som talar mot nödvärn - och eventuellt hur skotten tagit - är de skjutna i ryggen så är det definitivt inte längre nödvärn - utan något som klart stöder att de var på väg att lämna, inte attackera.

Skott i bröstet kan vara nödvärn - men lika gärna någon som försöker backa ur en situation.

Detta att de skjuts utanför tycker jag väcker varningsklockor.

Det finns utan vidare en möjlighet att de skjutits under angrepp, och sedan tagit sig ut ur huset. Men det är inga som helst problem för forensikerna att reda ut det här, hela huset och omgivningarna lär vara fullt med spår i så fall. Men att en svårt sårad person kan transportera sig en avsevärd sträcka för att sedan förblöda finns det många exempel på.

Tillägg:

Begreppsförvirring i detta om nödvärn:

Nödvärnsexcess innebär "mer våld än nöden kräver", men där man tillåter detta övervåld beroende på situationen. Situationen kan vara att man är mycket rädd, mycket upprörd eller båda delarna ("svårligen kunnat besinna sig").

Om man på ett begripligt sätt kan ha fått fel för sig brukar man kalla det putativt nödvärn, dvs att omständigheterna är sådana att man kan få för sig att allvarlig fara hotar eller att man helt enkelt missuppfattar situationen. Här görs en prövning, och om alla håller med om att situationen lätt kan feltolkas kan nödvärnet godtas trots att faran inte varit verklig. Ett exempel är poliserna i Södertälje, som sköt en gangster som hotade dem med ett Hobbexvapen. (Här gäller inte bara nödvärn, utan också laga befogenhet, för övrigt).
Senast redigerad av Bergakungen 2015-10-21 kl. 08:40.
Citera
2015-10-21, 08:56
Medlem
sodrastas avatar
Citat:

+1
Detta är en exakt beskrivning av omgivningarna. K-G brukar gå där när han rastar hunden, från 2 via 3 och förbi 1 sedan ut mot N Vallåkravägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in