Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Hej och välkommen till Flaschback!
Ja, jag kan hålla med om att leasing kan vara bra i vissa fall. Dock så måste (bör) man veta att man klarar av bilens kostnad dessa tre år och inte kommer förändra sitt körmönster allt för mycket.
Vad har du leasat för bil och vad får du ge per månad samt ingår försäkring?
Leasar man av etablerade och trovärdiga handlare så bör det ju inte bli några bekymmer. Jag gissar att återlämnandet var problemfritt då du tog ut en ny? Samma märke?
Jag äger inte bil själv, men vi hyr mycket, dessutom kör jag mycket bil i jobbet. I alla fall så är jag alltid rädd om bilarna jag använder och tänker mig för var jag parkerar osv. Svinar inte ner dem inuti osv.
Jag kommer inte bli förvånad att leasingfirmorna kommer debitera sönderkörda och nedsölade bilar. Detta gör det med all rätt.
Sköter man sin bil så borde leasing kunna vara ett alternativ, även om jag inte känner mig mogen att välja det, då köper jag hellre.
Hej själv!
Jag leasar från ett av de större märkena, ingen privat firma. Det kostar mig ca 2100 med försäkring och vinterhjul.
Nej jag hade inga problem vid återlämnadet. Lämnade in den hos en kompis som har rekond firma, grundlig polering samt samt städning inombords, även motorutrymmet. Det kostade mig ca 1000kr.
Det är tydligt nedskrivet vilken typ av slitage som är "normalt". Bilen får ha märken i lack, stenskott osv men inte hur mycket som helst.
Dom vill trots allt ha kvar mig som kund, jag hjälper dem att få ut nya bilar på marknaden.
Okej det är ingen lyxig kärra men den duger att frakta runt mig i.
Som du säger så ska man veta att man har råd att behålla bilen under 3 år, men är man vuxen nog att räkna ut en budget så klarar man av det. Jag skulle påstå att det är lättare att ha kvar en leasad bil i 3 år än en beggad just för att du vet vad den kostar varje månad!
Sen kan allt hända, det kan man aldrig förutspå så varför oroa sig för det?