Citat:
Ursprungligen postat av
redhotchili
Jag lutade först åt polon men tyvärr så är det bara vit, röd eller svart färg som gäller på denna. Och då inte metallic.
Röd går ju fetbort och svart som inte är metallic har jag hört blir rätt trist i lacken rätt fort. Så bara vit kvar då. Funkar ju men ack så trist färg.
Så den lilla motorn funkar bra på motorväg alltså? Vill ju inte ligga på 5000varv så fort jag börjar närma mig 110km/h liksom 😬
Fan svårt val det här. Synd att skillnaden på priset är så stor. Både audin och golfen blir ju över 21k dyrare på tre år 😯
SEAT ingår ju VW gruppen. En Ibiza kan du leasa från 1595:- och den är samma storlek som Polon. De två delar ju många komponenter om jag inte fattat fel.
http://www.seat.se/bilerbjudanden/ibiza-2016.html
SEAT Leon går att få från 1995:- och motsvarar Golfen då. Sen får du lägga på för extra utrustning som vinterdäck, om inte du köper dem själv på typ Gummigubben eller annat däckhus.
http://www.seat.se/bilerbjudanden/le...tsi-style.html
Så om du nu skulle ta Ibiza.n så blir väl den några hundringar billigare än Polon och samma för Leon kontra Golf. SEAT lär vara bland de största på privatleasing och jag tycker du ska åka och kolla. Hemsidan var sådär och det tycker jag om VW med. Självklart skall du provköra Polon och Ibizan och kanske också Leon.en. Först därefter tycker jag du kan bestämma dig. För personligen tycker jag inte att man kan beställa en bil på nätet, man måste provköra först. Då kommer du känna hur du sitter och hur du tycker att den beter sig både i stan och på motorväg. Självklart så ska du säga till säljarna att du måste provköra ordentligt innan du kan bestämma dig, och gå hem och tänka för att sedan komma tillbaka och eventuellt göra affär.
Astra som någon nämnt tycker inte jag om, jag tycker inte om Opel, jag tycker inte de går gott och sen så tycker jag att jag inte sitter bra i dem. Men kolla du in dem, du kanske tycker annorlunda. Kom ihåg att det är DU och din partner som ska vara nöjda, inte vi på Fl.B.
När det gäller färg och så på bil, så är det ofta vit, svart, röd och kanske blå som är att välja på om man inte skall betala extra för den, vilket jag aldrig skulle göra på en leasing. Jag hade valt en vit, även om den kan tyckas vara tråkig, men precis som du var inne på så syns skavanker mycket snabbare på både svart och röd och det kan ju vara en nackdel vid återlämnandet om tre år.
Sen finns det ju gott om idioter här på Fl.B som tycker att man skall köpa en begagnad premiumbil, typ Mercedes, istället för att leasa en bil. Men det tycker jag är som att jämföra apelsiner och bananer. En kanske 5-10 år gammal premiumbil som rullat 10-25.000 mil kan bli hur dyrt som helst.
I vilket fall, håll oss gärna uppdaterade om vad du väljer sen. Kul att veta!
LYCKA TILL!!!