2017-10-20, 00:12
Medlem
everythingiss avatar
Var det inte någon av Timell-bröderna som tog kola? Eller är det bara något jag blandat ihop med någon annan kändissnortare?
2017-10-20, 00:16
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nassepeter
Martin Timell har ju medverkat i en porrfilm

https://www.youjizz.com/videos/swedis...a-2168381.html
Tammefan...
2017-10-20, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Är MT en skitstövel där? Skämtar du eller? Reportern, eller vad man ska kalla det, gav sig liksom in i leken självmant, och fick liksom det han var ute efter. Men det är givetvis okej att driva med folk, som uppenbarligen inte själva uppskattar humorn, men bara om man jobbar på typ SVT och har ”rätt” åsikter.

Jag kanske ska busringa dig någon dag, eller din morsa? Oroa dig inte, jag bor på Södermalm och röstar omväxlande på FI och Mp, och mitt sätt att driva med folk och mobbarmentalitet är både rättvisemärkt och betalt med allmänna medel.

Sverige håller på att tappa alla koncept. Det är som en skolgård där ute, och rastvakten är sjukskriven.

Jag försvarar inte TMs eventuella egna övertramp, men ditt ”bevis” på hans skitstövelfasoner bevisar väl snarare vad för slags idiotisk människosyn som tycks råda på SR.
För den ironiska generationen så var den typen av humor fantastiskt rolig under några år, du får tänka på att det inte fanns youtube och sånt med med tillgång till billiga skämt.

Man gick lite över gränsen på ett sätt som knappast är möjlig i radio idag, på den tiden var det inte mobbing utan kändisar förväntades tåla skämt även om det var riktigt dåliga skämt, det som var speciellt kul var om nån blev förbannad och inte tålde skämten, på rak arm kan jag bara minnas Martin Timell och Dr Alban bland kändisar som inte tålde att man skämtade om den

Så du får sätta det i det perspektivet, upplägget bygger ju lite på att det faktiskt är en van medieperson man ger sig på som man kan anta är medveten om att det blir barbra streisand effekten om han reagerar på "fel" sätt, tillexempel genom att bli hotfull och aggressiv.

Såg att länken till intervjun är från 2012 men intervjun är betydligt äldre än så även om jag inte kan minnas ett exakt årtal.

Googlade lite, äntligen hemma började 1997 och intervjun verkar vara gjord i samband med det.
Senast redigerad av MaricaHase 2017-10-20 kl. 00:44.
2017-10-20, 00:43
Medlem
activateds avatar
Han gick säkert och kallade alla kvinnor för "bullfitta" på Bullen-redaktionen när han jobbade där. Männen som han inte gillade, tvingade han att ställa upp i "runkbulle", samtidigt som han smekte sitt crucifix och hetsade dom. Något som förmodligen skedde i Äntligen hemma, bakom stängda dörrar
2017-10-20, 00:50
Medlem
Zoom008s avatar
Nu börjar annonsörerna ifrågasätta TV4 och vill inte förknippas med Martin Timell. Bra när företag reagerar och visar sin makt. Mycket pengar som står på spel och det är nog lite panik där på redaktionen.
2017-10-20, 00:54
Medlem
Geggamojas avatar
http://www.tv4.se/personer/martin-timell
Lite kul att läsa i tv4:s presentation av Martin:
Största rädslan är att bli tvingad att delta i Paradise Hotel. Ja, efter den här skandalen kanske han söker sig självmant dit i ett sista desperat försök att få tillbaks sina fans.
Såhär med facit i hand hade han nog hellre valt PH än att hamna där han är nu. "Riktigt lågt" för att citera hans egen kommentar häromdagen.

Det Martin är mest stolt över enligt tv4-presentationen är att Äntligen hemma fortfarande håller efter 20 år. Ja, några 21 år lär det inte bli tal om.
2017-10-20, 01:12
Bannlyst
Var gör företagen det?
Länk?
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Nu börjar annonsörerna ifrågasätta TV4 och vill inte förknippas med Martin Timell. Bra när företag reagerar och visar sin makt. Mycket pengar som står på spel och det är nog lite panik där på redaktionen.
2017-10-20, 01:19
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Ja, jag ska faktiskt hålla käften. Trodde själv, ska jag erkänna, halvt om halvt, även efter det att filmen rullat ett bra tag, att det faktiskt skulle visa sig att det var herr Timell i egen hög person i filmen. 🙈

Citat:
Ursprungligen postat av hash
Skandalöst ja, men det lagligt att försöka förföra en byxmyndig?
Nej hon var 15 eller fyllda 16. Vet inte om det räknas som grooming om han var Över 40?
2017-10-20, 01:27
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pugi
Det är väl ganska välkänt inom mediasvängen att Martin Timell är en otrevlig typ att jobba med, känd för diverse härskartekniker och mobbing? Känns inte alls orimligt att en sån man även kan ha gjort sig skyldig till sexbrott.

Nu arbetar ju inte jag inom "mediasvängen" så vad de tisslar och tasslar om internt har jag ingen som helst aning. Sprida rykten är enkelt men att backa upp dessa med fakta verkar desto svårare, men jag väntar med spänning på att något konkret kring Martin Timell ska dyka upp - då ska jag omvärdera min åsikt. Men tills dess är det enbart hörsägen och inget som jag sväljer med hull och hår.

Sätta likhetstecken mellan otrevlig och sexualförbrytare känns lite väl ogenomtänkt och vanskligt, men det kanske är så att halva Sverige är sexualförbrytare på måndagsmorgnar innan de fått sin första kopp kaffe? Eller att alla parkeringsvakter är sexualförbrytare? För att inte tala om all IT-support... Nästa gång en expedit i någon affär inte är på sitt bästa humör ska jag vråla till henom: "Du är en sexualförbrytare med våldtäkt som hobby!"
Senast redigerad av Oddball 2017-10-20 kl. 01:30.
2017-10-20, 01:47
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Nu arbetar ju inte jag inom "mediasvängen" så vad de tisslar och tasslar om internt har jag ingen som helst aning. Sprida rykten är enkelt men att backa upp dessa med fakta verkar desto svårare, men jag väntar med spänning på att något konkret kring Martin Timell ska dyka upp - då ska jag omvärdera min åsikt. Men tills dess är det enbart hörsägen och inget som jag sväljer med hull och hår.

Sätta likhetstecken mellan otrevlig och sexualförbrytare känns lite väl ogenomtänkt och vanskligt, men det kanske är så att halva Sverige är sexualförbrytare på måndagsmorgnar innan de fått sin första kopp kaffe? Eller att alla parkeringsvakter är sexualförbrytare? För att inte tala om all IT-support... Nästa gång en expedit i någon affär inte är på sitt bästa humör ska jag vråla till henom: "Du är en sexualförbrytare med våldtäkt som hobby!"
Så du misstror det konkreta exemplet att han tryckte upp fingrarna i musen i badtunnan?
2017-10-20, 01:49
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Så du misstror det konkreta exemplet att han tryckte upp fingrarna i musen i badtunnan?

ja? vart är beviset? snälla skriv eller skicka pm tack
2017-10-20, 01:50
Medlem
Sponsorflykt och det gäller de avsnitt som är nyinspelade och precis skall sändas

https://www.expressen.se/noje/tv4s-o...artin-timell-/

Det blir definitivt inte något mer Äntligen Hemma nästa år och kanske inte ens i år. TV4 gör nog bäst i att köra en repris på någon dokussåpa istället.

Att ha MT i TV rutan samtidigt som ett rättsfall rullar på är inte helt optimalt. Timell måste bort från rutan bums.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in