2017-10-19, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Jag tror de som träder fram tar en avsevärd risk på alla områden. Rent rättsligt kan de förlora en process. Det kan vara svårt att få jobb då det alltid finns folk i samma bransch som har lojalitet mot mgm. Ingen gillar att anställa folk med "bagage". Sedan kan det säkert vara svårt rent privat också.

Ja precis. Var går gränsen nästa gång för en sexuell trakasseri och förolämpning. Hur ska kommande arbetsgivare och omgivning se personen som något annat än ett "case" som varit med om något betungande och som kanske inte kan hantera motgångar internt.
2017-10-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Självdistans. Det ligger i ordet. Jag tror polletten trillar ner snart. Kanske inte. Kanske är det så att de valde att göra just en sån intervju med honom eftersom de vet hur humorlös han verkar vara när det kommer till att skämta om sig själv.

Tycker du ska rikta den kommentaren till MT med tanke på vad han anklagas för.

Det är inte mobbning att utsätta en person för en fem minuters skämtintervju. Det MT anklagas för att ha gjort, det är mobbning däremot. Bland mycket annat. Säger en hel del om din infallsvinkel att du bölar på det sättet som du gör över "mobbningen" som du menar att MT utsattes för i en intervju för säkert 15 år sedan och samtidigt inte har skrivit ett ord om hur hans påstådda offer mår efter de övergrepp som han nu anklagas för.

Det tycker jag.

Jag försöker inte alls försvara det MT har gjort. Två mobbare gör inte en till icke mobbare, den formen av distans lyckas i alla fall jag hålla.

Fem minuters skämtintervju? Nja, tror att sammanhanget i detta fall är större än bara den intervjun. Men du kanske själv känner för att bli skämtintervjuad i fem minuter på din arbetsplats, av folk som föraktar dig, och få det utslängt i etern för allas beskådan?
2017-10-19, 23:03
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
För många år sedan, (första hälften av 80-talet) umgicks jag en del med tjejerna på Malmskillnads.
Redan då gick snack och skämt om honom.
T.ex: "Jag var så dålig och desperat att jag tillochmed hade tagit bullensnubben"
Jag tyckte det lät hysteriskt roligt och försökte pumpa dem på perversa detaljer, men det kom aldrig fram något mer än att han var "äcklig".
Dessa brudar var heroinister och drog vanligtvis första bästa balle för en fix, men "bullensnubben" som var både ung och förhållandevis fräsch gillade de inte något vidare som jag fattade det.
Hörde detta från flera olika tjejer vid olika tillfällen.
Jo tjenare. Säkert under den tiden han tänkte studera till präst också?
Lägg ner.
2017-10-19, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Nej varför då? Offren har blivit utsatta för sexuella trakasserier, det är vad det handlar om. Du behöver inte vars orolig om du har skött dig bra.

Jag kan ju inte direkt påstå att det kan ses som en merit att någon outar någon inför hela Sverige. Blir det inte väldigt svårt att förhålla sig till en sådan person?
2017-10-19, 23:05
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Ja precis. Var går gränsen nästa gång för en sexuell trakasseri och förolämpning. Hur ska kommande arbetsgivare och omgivning se personen som något annat än ett "case" som varit med om något betungande och som kanske inte kan hantera motgångar internt.

Jo. Men samtidigt så tror jag att de själva inser det. Vilket kan vara en indikation på att de anser sig tala sanning. Kanske att de bara måste tala ut. Sedan finns det ju en risk att samtliga som trätt fram med sina historier ljuger och hatar FV och MT så mycket att de tycker det är värt risken. Hur sannolikt det är får väl var och en bedöma. Om det nu inte slutar i domstol.

Sedan tror jag iofs att kommande arbetsgivare kan tänkas göra en mer grundlig analys än så.
2017-10-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --..--
Det handlar ju dels om problematiken med en mobbmentalitet och häxjakt. Det här har ju fått helt galna proportioner. Man kan i det här virvlet av rykten och påståenden, nu hävda nästan vad som helst om en känd person på nätet och det kommer tas som sanning, eller fläcka ner personens rykte. En kvinna med ett horn i sidan åt person X kan i teorin börja basunera ut allt möjligt påhitt och personens karriär kastas nästan slentrianmässigt som ett vedträ på det redan tända bålet. På nätet är man kort och gott skyldig och dömd enbart ryktesvägen. Jag ger mig inte in i Timells specifika göranden eller icke-göranden men det är onekligen ett problem.

Sedan är även de extrema proportionerna problematiska. Det är häxprocesser det här, rakt av och utpekade personer visas absolut ingen nåd alls oavsett omständigheter. Brott mot värdegrunden straffas värre än mord i det kollektiva sinnet, och det är sjukt någonstans. Jacques Wallner - en dömd mördare - kan utan problem ha en spirande karriär och skriva i DN men Timell ska krossas under stövelklacken precis som Anders Borg behandlades, och aldrig få ett relevant jobb igen.

Jag kan inte tycka annat än att det känns väldigt problematiskt alltihop. Folk kan inte hålla isär yrke och privatliv och det är politik i bakgrunden som ligger och pyr. Innan en person är dömd i domstol tycker jag man ska vara väldigt försiktig med hur man agerar.

Nja, ta det lugnt i svängarna. Du pratar om något du inte är insatt i. Att han inte skulle få ett relevant jobb igen om han är oskyldig är ju rent strunt.
2017-10-19, 23:06
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Detta handlar Inte om tabbar.. Om någon känt dig på pungen/kuken innanför dina kallingar, om du inte fattat tycke för personen ifråga, hade du då bortfärdat det med att hen gjorde några tabbar. Tror inte det..
Bara om dolmen är relegerat innan hon känner i kombi med att hon är snygg så blir det en komplimang för henne ja!
2017-10-19, 23:07
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Lägg ner.

Haha! Har inte en susning om att han läst teologi också, men det var så snacket gick bland tjejerna.
2017-10-19, 23:08
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Han har ju själv gått ut med att han är manodepressiv/bipolär och lider av panikångest.
Jaså bipolär?

Att dra skämt på andras bekostnad, sextrakassera och sparka människor har inte så mycket med mani att göra, kronisk mani? Det är snarast en söndra och härska-teknik.

I botten ligger kanske nån oro och störd uppväxt. Men jag väljer tills vidare att tro på hybris i en perverterad produktplaceringsmiljö.
2017-10-19, 23:09
Medlem
Littlepaw13s avatar
Alltså snacket har gått i ÖVER 10 ÅR om att han ska ha slagit på sin fru. Alla har hört det här så varför leker ni så förvånade att han skulle vara kapabel till det här?
Varför är ni så jävla förvånade att en människa är kapabel till att agera efterblivet över huvud taget?

https://www.flashback.org/t741389 på flashback

https://nyheter24.se/noje/kandisar/6...gaste-kandisar
"För ett par år sedan gick Martin Timell till handgripligheter när en reporter smygplåtade Timell när han var ute med Svennis och några brudar på krogen, men det hela tystades ner. Han är känd för sin elaka stil. Nu hör man inte så mycket om honom längre, men förut var han att riktigt arbetsmiljöproblem för journalister, avslutar journalisten." Detta var 2011

http://debatt.passagen.se/noje-62/no...lar-sina-fruar
Passagen debatt, 2006!

Detta var ett axplock bara.
Så nej, den påstådda "avundsjukan" på Martin uppkom inte hux flux.
2017-10-19, 23:10
Medlem
Haha kolla här:
http://andreaswohlfeil.blogspot.se/2...l-p-magen.html

En tjej med en stor Martin Timell-tatuering på magen. Lär ju ångra sig saftigt idag
2017-10-19, 23:11
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Lägg ner.

Va då? På det skenheliga gymnasiet då eller?
Bra förklädnad, ulv i fårakläder. Gammalt djungel trix.

Vakna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in