Citat:
Ursprungligen postat av
lindemann
Självdistans. Det ligger i ordet. Jag tror polletten trillar ner snart. Kanske inte. Kanske är det så att de valde att göra just en sån intervju med honom eftersom de vet hur humorlös han verkar vara när det kommer till att skämta om sig själv.
Tycker du ska rikta den kommentaren till MT med tanke på vad han anklagas för.
Det är inte mobbning att utsätta en person för en fem minuters skämtintervju. Det MT anklagas för att ha gjort, det är mobbning däremot. Bland mycket annat. Säger en hel del om din infallsvinkel att du bölar på det sättet som du gör över "mobbningen" som du menar att MT utsattes för i en intervju för säkert 15 år sedan och samtidigt inte har skrivit ett ord om hur hans påstådda offer mår efter de övergrepp som han nu anklagas för.
Det tycker jag.
Jag försöker inte alls försvara det MT har gjort. Två mobbare gör inte en till icke mobbare, den formen av distans lyckas i alla fall jag hålla.
Fem minuters skämtintervju? Nja, tror att sammanhanget i detta fall är större än bara den intervjun. Men du kanske själv känner för att bli skämtintervjuad i fem minuter på din arbetsplats, av folk som föraktar dig, och få det utslängt i etern för allas beskådan?