2017-10-19, 22:33
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
https://www.youtube.com/watch?v=PxuUkYiaUc8

Skillnaden ligger i om hon tycker att du är attraktiv eller inte.
Nej!!! Va fel du har, det har inte med attraktionen att göra

Skillnaden ligger i om hon tycker att du är en idiot eller inte... oavsett attraktionen...
Jag har blivit "förförd" av attraktiva skitstövlar som tror att de är gudsgåva för kvinnor, som inte tar nej som svar... Då är det TRAKASSERI
Samt upplevt av flera försök till förförelse av mer eller mindre attraktiva killar som är vettiga och hänsynsfulla... Då är det normal samspel mellan två vettiga vuxna individer...
2017-10-19, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Nej. Men vem som helst med lite hjärna och självdistans hade hanterat det där på ett annat sätt.

Du har en liten poäng här. Men det du själv skriver då, om att köra upp målstake i folk. Är det OK? Och att jämföra reporterns uppförande med det som MT anklagas för är att ta i. Det skiljer en ocean mellan de två beteendena.

I concur.

1. Självdistans till vad? Nån skojare som på förhand inte gillar en? Det är ju det Timell upplever, förakt! De gillar inte MT, det är det hela grejen går ut på, det är inte ömsesidig ironi. Du är naiv om du tror det. Självdistans och hjärna, och lite inlevelseförmåga och empati hur andra faktiskt uppfattar saker och ting är också på sin plats här tycker jag.

2. Ja, det är okej det jag skriver. Jag reagerar på när folk uppenbarligen mobbar andra. Med lite hjärna och självdistans fattar man också att målstaken icke var bokstavligt menad, det är ett talesätt.

3. Även jag hycklar, ja, men ser knappast att jag gör det i detta fallet.
2017-10-19, 22:37
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tanken: "Vad händer nu, hela livet är förstört, kommer aldrig få jobb", är intressant när det kommer till hyllade och uppburna personer som Timell. Folk tänker att de bara ska vara på en piedestal i hela livet, vad de än gör.
I denna krets där det uppenbarligen varit ett normaltillstånd med denna mentaliteten så faller de hårt.
Haussade kändisar som gör vad de vill och kommer undan med det. Enorm hybris och fri tillgång till kvinnor som vill klättra på stegen. Vanans makt kan fälla vem som helst när omgivningen tröttnar.
Jag får för mig att det har funnits ett stort antal människor i deras omgivning som har varit fett trötta på dem och nu passar de på.
När slemmen ligger ner så sparkas de över kanten av sina egna som bekräftar uppgifterna.
2017-10-19, 22:38
Medlem
elimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Visst är det så, men det är fan inte kul att gå från en folkkär TV-kändis till nedsmutsad officiell mobbare och närmast sexförbrytare. Att gå på stan och veta att alla tittar på dig och tänker på dig som den där äckliga gubben.

Visst, det kommer så småningom blåsa över. Men det kommer ta tid och frågan är om han någonsin kommer få jobb som programledare igen. Tveksamt. Kanske får starta byggfirma igen.

Men nu är han av allt att döma en mobbare och sexförbrytare, och då får man stå sitt kast. Det verkar ju dessutom inte som att det handlar om ett eller två snedsteg på fyllan, utan han verkar genuint som ett riktigt svin. Sedan är väl gubben snart 60 år gammal och lär inte ha det dåligt ställt så jag förstår inte varför hand prompt måste ha ett jobb efter detta.
2017-10-19, 22:39
Medlem
Enligt ett rykte med åtminstone 15 år på nacken ska MT vara en hustrumisshandlare av rang. MT har så vitt jag vet aldrig blivit polisanmäld för detta, och ryktet har aldrig bekräftats av förstahandskällor.

Har drevet mot MT stärkt dessa misstankar?
2017-10-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Nu är det minst två kvinnor som uppger att de blivit ordentligt antastade, en kanske tom våldtagen(jurist får svara på den). Båda uppger dessutom att de inte mött en skuldmedveten MT efteråt, utan snarare att de känt sig pressade att hålla tyst.

I viss mån håller jag med om att det är en jobbig situation för MT. Men tänk på de som blivit utsatta. Hur många år har de mått dåligt?

Till det tillkommer en rad uppgifter om att han beter sig allmänt illa mot andra. Så nu på ålderns höst kommer han kanske förlora jobbet? Vad gör det honom? Han har säkert en rejäl förmögenhet. Kan dra utomlands om han vill det. De personer vars karriär han påverkat sitter knappast i samma sits.

Jag tror det finns andra som det är mer synd om i den här historian än MT.

Om man vänder lite på det så kan det bli svårt även för de personer som träder fram som offer. Det blir väl tremeters-regeln och munkavel på kommande arbetskollegor för att inte riskera att passera någon gräns.
2017-10-19, 22:40
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Men nu är han av allt att döma en mobbare och sexförbrytare, och då får man stå sitt kast. Det verkar ju dessutom inte som att det handlar om ett eller två snedsteg på fyllan, utan han verkar genuint som ett riktigt svin. Sedan är väl gubben snart 60 år gammal och lär inte ha det dåligt ställt så jag förstår inte varför hand prompt måste ha ett jobb efter detta.

Nej visst är det så och jag försvarar honom verkligen inte. Har alltid tyckt illa om honom och förstått att han varit ett praktsvin.
2017-10-19, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
Har han ofrivilligt pullat någon? Vem?

Det framgår i tråden och i artikel på AB att han tafsat en kvinnlig kollega innanför bikinitrosorna, i en badtunna under en personalfest.

Pulla är en definitionsfråga men övergreppet är detsamma, den totala kränkningen lika så.
2017-10-19, 22:42
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Varför kunde det inte varit mys-Ernst istället?

My dream!! Hoppas det kommer!!!! Kanske jag skulle ta en chansning och göra en #metoo mot honom.
I dagsläget skulle han inte ha mycket att sätta emot. En time out skulle han väl ändå få göra.
Hatar det nyllet.

Snickarn Timell är rena guds barn i jämförelse. Och tjejerna lät sig ju bli hånglade med skrev dom. För att få fortsätta jobba med programmet. Kostar det så smakar det tänkte dom. Inga direkta våldtäktsoffer m a o.
Och allmänt dryg är många, men det har ju inget med #Metoo att göra. Av citat att döma så skulle han vara för mesig för att platsa på Flashback.
2017-10-19, 22:47
Medlem
En hypotes: Kan det vara så att såna som svinar inom media och annorstädes gör det därför att det funkar, ja, till en viss gräns. Vi har nog alla varit på en arbetslös där det gått en buffel lös som inte bara kommer undan med det, utan också drar en jävla nytta av sitt sätt. Martin Timell, om han betett sig så som det påstås, är kanske bara ett symptom på en överlag påhejande omgivning. Ja, nu börjar jag låta som Gudrun Schyman här efter en flaska portvin, men hur förklara man annars att han, om han varit det rövhål som påstås, kunnat glida runt under alla dessa år? Det är väldig fokus på syndabockar just nu, men omgivningen då, är den så frisk?
Senast redigerad av Magmunnen 2017-10-19 kl. 22:49.
2017-10-19, 22:48
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
En hypotes: Kan det vara så att såna som svinar inom media och annorstädes gör det därför att det funkar, ja, till en viss gräns. Vi har nog alla varit på en arbetslös där det gått en buffel lös som inte bara kommer undan med det, utan också drar en jävla nytta av sitt sätt. Martin Timell, om han betett sig så som det påstås, är kanske bara ett symptom på en överlag påhejande omgivning. Ja, nu börjar jag låta som Gudrun Schyman här efter en flaska portvin, men hur förklara man annars att han, om han varit det rövhål som påstås, kunnat glida runt under alla dessa år?
Det är ju det som är hela poängen med #metoo?
2017-10-19, 22:50
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Jag hade nog tänkt "fan vad packad hon måste vara..."
Hon? den kanske var en hen eller gud förbjude en han som körde upp ett finger i dig

Hade det hänt mig hade jag förmodligen dödat vederbörande, men MT. är kanske bara packad och då borde det vara ok då?
Fattar inte att någon ens försöker försvara honom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in