2017-10-20, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast det stora problemet är att det nu pekas en massa fingrar från olika håll. Det kölhalas individer i massmedia utan någon som helst pardon eller känsla för att ingenting är ensidigt. Det talas om att nu är det minsann slut på att säga »inte alla män«. Det skapas ett offer- och förövare-klimat där det är helt okej att skoningslöst ge de påstådda »offren« rätten att bestämma vad som skett utan möjlighet att se nyanser i påståendena.

Jag är tämligen säker på att det så kallade »manliga beteendet« uppbärs av en minoritet män och att det är maktindivider. Jag är lika säker på att det varit ett växelspel mellan män och kvinnor i alla tider där en inte så liten andel kvinnor faktiskt tyckt att det funnits en bekräftelse inbyggd i detta. Det är ju även så att media för 30-40 år sedan öppet kunde höja personer som Henry Kissinger (power is beautiful) och Simon Spies till skyarna som riktiga »kvinnokarlar«. Det var lika naturligt då som det var naturligt att kvinnor var hemma och stod för markservicen och männen arbetade hårt för försörjningen. Så är detta samhälles fundament och det vill man nu fördöma i efterskott.

Jag har i sig inga problem med att fördöma detta och jag tycker att det är ren skit som många fler än Timell hållit på med. Ingmar Bergman lär ju inte ha undvikit att ta för sig exempelvis. Dock är det som sagt säkert minst lika stor andel kvinnor som faktiskt tyckt att spelet mellan man och kvinna varit »som det skulle vara«. Det är »drifterna« som reglerar detta, något som man nu försöker förneka och fördöma något som absolut inte varit ensidigt till 100 %.

När man inte anmält en sak till rättsväsendet, då ska man fan inte gå till massmedia för att hämnas. Absolut inte om det som sket var för flera år sedan.

Precis, ! Anser man att man blivit utsatt för sexuella ofredanden skall det anmälas direkt till polisen och inte gå ut i media ett antal år efteråt. Visst handlar allt om makt.
2017-10-20, 20:52
Medlem
twockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
TV4 ledningen sitter med skägget i brevlådan kan man säga och Martin Timell gråter ut i media om att han har problem och vill ha hjälp.
Blottat sig på en gala? Skickat sexfilmer till Carter, osv. Herregud svinen finns överallt tydligen och dom fattar inte hur jäkla osmakliga dom är.

Lulu Carter framstår ju inte som ett pålitligt sanningsvittne direkt efter alla hennes år på Äntligen Hemma. Tvingades hon kvar? Hur var hennes lön jämfört med Martins? Låter lite som bitter backstabbing när tillfälle ges.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twocko
Kan du vidareutveckla det där? Peter Madsen verkar ju vara en mordmisstänk utan diagnos. Vilken likhet besitter Martin Timell med denne?

Ja verkligen. Bisarr jämförelse. En är totalt från vettet och mördar och antagligen våldtar en kvinna som skall intervjua honom om hans livsverk. En fullblodspsykopat.

Timell är troligvtis inte stabil men att jämföra honom med en sådan människa är skamligt.
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twocko
Mansplaining är väl ett absolut måste för vår arts utveckling, annars hade vi befunnit oss, ja vad kan det bli drygt 10000 år tillbaka. rolleyes:

Äsch, jag tycker det är bra om vi får bukt på manlig, sexistisk jargong. Den klarar jag mig utan.
Men jag begriper inte varför just Martin Timell ska behöva betala ett så högt pris, bara för att Metoo-kampanjen startat. Någon måtta får det väl vara?
Stängas av från tv4. Programmen släcks ner. Han får inga mer uppdrag.
För att tv4 ska utreda. Folkpöbeln ska få styra.
Det har gått överstyr. Det är för hårt.
Nödvändigt att släcka ner honom totalt, för att han har stått för mansplaining? Skulle inte tro det.
Det räcker fullständigt med den storm som varit nu, klart han skulle tona ned sig efter det här.

Nej, istället ska han tydligen krossas. Vad är det för människosyn?
Ska HAN ha det straffet för att han fört sig med en manlig sexistisk jargong?
2017-10-20, 20:53
Medlem
Låt den djävulen brinnana i helvetet! Ingen ska befatta sig med honom!
2017-10-20, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Timell erkänner, så dina patetiska försök om bitterhet är liksom inte relevant längre.
Det är också uppenbart att LC inte är ensam om att utsättas av Timell. TV4 ledningen är hallickar kan man säga, och borde får gå dom också. Timell är en lipsill och jag tycker inte synd om honom. Svineriet har inte haft gränser och hans karriär lära vara över. Eller ska han sitta och gråta i morgonsoffan?

Erkänner han att han skickat sexfilmer? Nu nämner inte att Carter stannar i 9 år..Varför stannar hon i 9 år när hon uppenbarligen hatar Timell.? Det är något som inte stämmer här..
2017-10-20, 20:56
Medlem
CarlosRexs avatar
Det enda som kan rädda honom är att han får gråta ut hos Malou. Hon har förmågan att göra sina gäster till offer oavsett vilka hemskheter de begått. Kravet är att de ska vara ångerfulla och tro på allas lika värde.
2017-10-20, 20:57
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Spelar ingen roll vilken position man innehar. Men att utgöra sig som perfekt och familjär i alla lägen, så bör han i och med detta sänkas av Svenska folket som den "hycklare/ klåpare han är!

Där kan jag i o f s hålla med. Lite väl klämkäck har han varit. Det är därför jag haft svårt att se "Äntligen hemma" med det här perfekta.
Lite skönt är det att slippa "helylle-Timell" med Äntligen hemma.
2017-10-20, 20:57
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Erkänner han att han skickat sexfilmer? Nu nämner inte att Carter stannar i 9 år..Varför stannar hon i 9 år när hon uppenbarligen hatar Timell.? Det är något som inte stämmer här..

Dom jobbade tydligen inte ihop, annat än de första åren. Sen är Timell tydligen en manipulativ jäkel...
2017-10-20, 20:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Där kan jag i o f s hålla med. Lite väl klämkäck har han varit. Det är därför jag haft svårt att se "Äntligen hemma" med det här perfekta.
Lite skönt är det att slippa "helylle-Timell" med Äntligen hemma.

Det har aldrig föresvävat dig att du kan undvika att se ett program även om det sänds?
2017-10-20, 21:01
Medlem
everythingiss avatar
Lite olustigt är det ändå... Vem som helst, svin eller en reko man, skulle kunna bli offer för en sjuk individs hämndbegär. Att man ska kunna hänga ut någon som kriminell eller ett äckel bara för att vederbörande är en man och uthängaren är kvinna... Jäkligt skrämmande. Nu är vi ju ändå på FB... Men olustigt att det sker på socialare medier sas. Självklart ska de personer som kränkt eller våldtagit dömas... Men av en domstol (hörde jag mig själv skriva den sista meningen, jag som hängt ut folk här på FB?)
2017-10-20, 21:01
Medlem
Alltså, jag hörde lite av hans snack med Malin på Expressen, och alltså, han låter som en man i panik som tvingats fram till micken, han trodde att allt skulle vara lugnt i resten av livet med sin legendstatus som mysgubbe, men nä. Fucked.

Timell är dock nog inte den sista av de stora mediekändisarna att falla. Alla som har kuk och makt har gjort något olämpligt mot en individ av det motsatta könet nångång under sin karriär. All will fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in