2017-10-19, 22:51
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Om man vänder lite på det så kan det bli svårt även för de personer som träder fram som offer. Det blir väl tremeters-regeln och munkavel på kommande arbetskollegor för att inte riskera att passera någon gräns.

Jag tror de som träder fram tar en avsevärd risk på alla områden. Rent rättsligt kan de förlora en process. Det kan vara svårt att få jobb då det alltid finns folk i samma bransch som har lojalitet mot mgm. Ingen gillar att anställa folk med "bagage". Sedan kan det säkert vara svårt rent privat också.
Medlem
maxAxes avatar
Ska bli intressant att lyssna på Mix megapol imorgon, Anders T har säkert det svettigt i morgon
Medlem
Drozds avatar
Martin bör nog överväga att börja göra snickarjobb svart i Polen, denna gång utan utan kameror och groupies.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Det är ju det som är hela poängen med #metoo?

Ja, och det är bra! Men uthägning av enskilda väl en helt annan bag?
2017-10-19, 22:52
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
1. Självdistans till vad? Nån skojare som på förhand inte gillar en? Det är ju det Timell upplever, förakt! De gillar inte MT, det är det hela grejen går ut på, det är inte ömsesidig ironi. Du är naiv om du tror det.
Självdistans. Det ligger i ordet. Jag tror polletten trillar ner snart. Kanske inte. Kanske är det så att de valde att göra just en sån intervju med honom eftersom de vet hur humorlös han verkar vara när det kommer till att skämta om sig själv.
Citat:
Självdistans och hjärna, och lite inlevelseförmåga och empati hur andra faktiskt uppfattar saker och ting är också på sin plats här tycker jag.
Tycker du ska rikta den kommentaren till MT med tanke på vad han anklagas för.
Citat:
2. Ja, det är okej det jag skriver. Jag reagerar på när folk uppenbarligen mobbar andra. Med lite hjärna och självdistans fattar man också att målstaken icke var bokstavligt menad, det är ett talesätt.
Det är inte mobbning att utsätta en person för en fem minuters skämtintervju. Det MT anklagas för att ha gjort, det är mobbning däremot. Bland mycket annat. Säger en hel del om din infallsvinkel att du bölar på det sättet som du gör över "mobbningen" som du menar att MT utsattes för i en intervju för säkert 15 år sedan och samtidigt inte har skrivit ett ord om hur hans påstådda offer mår efter de övergrepp som han nu anklagas för.
Citat:
3. Även jag hycklar, ja, men ser knappast att jag gör det i detta fallet.
Det tycker jag.
2017-10-19, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Om man vänder lite på det så kan det bli svårt även för de personer som träder fram som offer. Det blir väl tremeters-regeln och munkavel på kommande arbetskollegor för att inte riskera att passera någon gräns.

Nej varför då? Offren har blivit utsatta för sexuella trakasserier, det är vad det handlar om. Du behöver inte vars orolig om du har skött dig bra.
2017-10-19, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Mys-Ernst skulle ALDRIG behöva antasta någon kärring eller mysbög... Det är Mys-Ernst som blir avklädd med blicken av en jävla miljon kärringar o bögar... Inklusive undertecknads kärring 😁

Precis. Ingen..kvinna har någonsin blivit sexuellt upphetsad av MT (eller hans bror Anders) dvärgkroppar och hundansikten.. Anledningen till att dom får kvinnor är att dom sitter på makt som kan kan utnyttja i utpressningssyfte.

Martins fru kommer nog tyvärr ramla i trappan i dagarna :/
2017-10-19, 22:54
Medlem
Det här har gått över styr. Hörsägen, rykten och anekdoter. På 1600 talet angavs kvinnor
som häxor på samma sätt. Historien förskräcker.
2017-10-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tanken: "Vad händer nu, hela livet är förstört, kommer aldrig få jobb", är intressant när det kommer till hyllade och uppburna personer som Timell. Folk tänker att de bara ska vara på en piedestal i hela livet, vad de än gör.

Det handlar ju dels om problematiken med en mobbmentalitet och häxjakt. Det här har ju fått helt galna proportioner. Man kan i det här virvlet av rykten och påståenden, nu hävda nästan vad som helst om en känd person på nätet och det kommer tas som sanning, eller fläcka ner personens rykte. En kvinna med ett horn i sidan åt person X kan i teorin börja basunera ut allt möjligt påhitt och personens karriär kastas nästan slentrianmässigt som ett vedträ på det redan tända bålet. På nätet är man kort och gott skyldig och dömd enbart ryktesvägen. Jag ger mig inte in i Timells specifika göranden eller icke-göranden men det är onekligen ett problem.

Sedan är även de extrema proportionerna problematiska. Det är häxprocesser det här, rakt av och utpekade personer visas absolut ingen nåd alls oavsett omständigheter. Brott mot värdegrunden straffas värre än mord i det kollektiva sinnet, och det är sjukt någonstans. Jacques Wallner - en dömd mördare - kan utan problem ha en spirande karriär och skriva i DN men Timell ska krossas under stövelklacken precis som Anders Borg behandlades, och aldrig få ett relevant jobb igen.

Jag kan inte tycka annat än att det känns väldigt problematiskt alltihop. Folk kan inte hålla isär yrke och privatliv och det är politik i bakgrunden som ligger och pyr. Innan en person är dömd i domstol tycker jag man ska vara väldigt försiktig med hur man agerar.
2017-10-19, 22:55
Medlem
Citat:
En hypotes: Kan det vara så att såna som svinar inom media och annorstädes gör det därför att det funkar, ja, till en viss gräns. Vi har nog alla varit på en arbetslös där det gått en buffel lös som inte bara kommer undan med det, utan också drar en jävla nytta av sitt sätt. Martin Timell, om han betett sig så som det påstås, är kanske bara ett symptom på en överlag påhejande omgivning. Ja, nu börjar jag låta som Gudrun Schyman här efter en flaska portvin, men hur förklara man annars att han, om han varit det rövhål som påstås, kunnat glida runt under alla dessa år?

Martin har väl varit ett guldkorn som skapat sitt varumärke, såsom många andra i olika branscher. När de blir större och större och viktigare får de hybris och sätter sig över människor och börjar anse sig ha rätten att bestämma över människor och deras känslor. Som i alla företag är man mån om ryktet och försöka lösa problemen internt och sedan gå vidare.

Det är väl en mentalitet som funnits med länge, att "lite ska man tåla" och "det är glömt nu". Men att bli utsatt som dessa kvinnor blivit skapar men för livet och möjligen växer med åren och skapar problem i andra sammanhang. Jag undrar dock om de fått lida lika mycket som Martin kommer få lida nu. Är det egentligen rättvisa?
2017-10-19, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --..--
Det handlar ju dels om problematiken med en mobbmentalitet och häxjakt. Det här har ju fått helt galna proportioner. Man kan i det här virvlet av rykten och påståenden, nu hävda nästan vad som helst om en känd person på nätet och det kommer tas som sanning, eller fläcka ner personens rykte. En kvinna med ett horn i sidan åt person X kan i teorin börja basunera ut allt möjligt påhitt och personens karriär kastas nästan slentrianmässigt som ett vedträ på det redan tända bålet. På nätet är man kort och gott skyldig och dömd enbart ryktesvägen. Jag ger mig inte in i Timells specifika göranden eller icke-göranden men det är onekligen ett problem.

Sedan är även de extrema proportionerna problematiska. Det är häxprocesser det här, rakt av och utpekade personer visas absolut ingen nåd alls oavsett omständigheter. Brott mot värdegrunden straffas värre än mord i det kollektiva sinnet, och det är sjukt någonstans. Jacques Wallner - en dömd mördare - kan utan problem ha en spirande karriär och skriva i DN men Timell ska krossas under stövelklacken precis som Anders Borg behandlades, och aldrig få ett relevant jobb igen.

Jag kan inte tycka annat än att det känns väldigt problematiskt alltihop. Folk kan inte hålla isär yrke och privatliv och det är politik i bakgrunden som ligger och pyr. Innan en person är dömd i domstol tycker jag man ska vara väldigt försiktig med hur man agerar.

Fast så har det länge varit för kvinnorna. Hamnar du på fel kant med Martin Timell så hotar han med att du "aldrig mer kommer få jobb inom media" osv...
Detta är en revolution!
2017-10-19, 22:58
Medlem
Monkeyspanks avatar
För många år sedan, (första hälften av 80-talet) umgicks jag en del med tjejerna på Malmskillnads.
Redan då gick snack och skämt om honom.
T.ex: "Jag var så dålig och desperat att jag tillochmed hade tagit bullensnubben"
Jag tyckte det lät hysteriskt roligt och försökte pumpa dem på perversa detaljer, men det kom aldrig fram något mer än att han var "äcklig".
Dessa brudar var heroinister och drog vanligtvis första bästa balle för en fix, men "bullensnubben" som var både ung och förhållandevis fräsch gillade de inte något vidare som jag fattade det.
Hörde detta från flera olika tjejer vid olika tillfällen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in