2017-10-18, 11:52
Medlem
shadow666s avatar
"heja feminismen".. eller hur var det nu igen? Jag förstår inte ärligt vad som händer med media. Bara för att någon ensam feminist skapat #meto, så ska tydligen alla tjejer komma på nu att "jo det var nog en man som taffsade på mig för 10årsen, nu ska minsann allt få höra". Och sanningshalten känns så sjukt låg, samma som när en tjej kommer på att för 10årsen låg jag med en kille, nu såhär ångrar jag mig,jag gör nog så att jag anmäler för våldtäckt..
2017-10-18, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666
"heja feminismen".. eller hur var det nu igen? Jag förstår inte ärligt vad som händer med media. Bara för att någon ensam feminist skapat #meto, så ska tydligen alla tjejer komma på nu att "jo det var nog en man som taffsade på mig för 10årsen, nu ska minsann allt få höra". Och sanningshalten känns så sjukt låg, samma som när en tjej kommer på att för 10årsen låg jag med en kille, nu såhär ångrar jag mig,jag gör nog så att jag anmäler för våldtäckt..

Grattis. Du låter ju som att du sexuellt antastat en och en annan tjej och tycker att det är en "bagatell". "Sånt får man ju tåla". Du kanske ska sätta dig in i de historierna och rannsaka dig själv istället för att förminska tjejers lidande och säga att det är påhitt.
2017-10-18, 12:26
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chadde
https://www.instagram.com/p/BaXHIBpn...ken-by=fenjima
.
Hon var länge stolt över att Timell tog på hennes röv men nu nio år senare vet hon bättre , hahaha vilket spån.
2017-10-18, 12:38
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaricaHase
Sorry det var ett ironiskt skämt jag vet att det är dåligt och inte framgår så bra i text men jag tänkte skitsamma

han har lite speciell utstrålning i tv rutan som helylle och pålitlig kille, kombinera det med att han är extremt lättkränkt så blir det ganska komiskt men jag har full förståelse som sagt att man inte uppfattar humorn eller referenserna i det om man inte har hängt med i Timells karriär sen han var programledare på bullen.

har för övrigt samma uppfattning som nån annan skrev tidigare i tråden, dvs han är otrevlig och osympatisk men jag tror knappast han är nån våldtäktsman, jag tror för den delen inte på att han slår sin fru heller.

Sorry då, ironi syns så dåligt i text och ännu sämre när man är rasande. Peace
2017-10-18, 12:43
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Snacka om att komma snett in i en diskussion...läser du dessutom tjejernas berättelser så har ju en del faktiskt våldtagits då förövarna har haft sex med dem trots att de tydligt sagt nej. Ytterligare skuldbeläggning/bagatelliserande av offrerna är knappast det som behövs just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
.
Hon var länge stolt över att Timell tog på hennes röv men nu nio år senare vet hon bättre , hahaha vilket spån.

Det är ju inte tafsandet i sig hon var stolt över, utan att en så högt hållen person som Timell uppmärksammade henne och gav henne bekräftelse. Med distans till det har hon fattat hur illa det egentligen varit.
2017-10-18, 13:37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
#metoo är amerikanskt och en direkt harvey weinstein-effekt

Jag håller med dig om att det blir en sjuk snedvridning. Alla har inte samma story. Man kan inte jämföra att bli tagen på rumpan, eller vara någons punchline i ett sexistiskt skämt och att bli våldtagen (på riktigt).

Det luktar lite självmedömkan. Jag skulle inte vilja gå med en stoooor knapp på bröstfickan där det står
"OFFER"
Senast redigerad av LuluBrooksie 2017-10-18 kl. 13:40.
2017-10-18, 14:32
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
jag ville egentligen inte förstöra era illusioner, men någon måtta får det vara.

jag känner Martin sedan många år, och trevligare peson får man leta efter. Enligt mig, ja emot mig, och mina vänner, så har han alltid framstått ungefär som i tv-rutan. Skämten lika torra, men det är bra driv i han. Han levererar det han lova helt enkelt, han är rak ärlig, och lätt att ha att göra med.
Jag är rätt trevlig och allmän bland vänner, familj och kollegor också. Men när den sociala sfären stängs och mörkret övergår till natt så sitter jag och frossar i gore-klipp från jordens alla hörn.

Att Timell är trevlig mot dig ifrågasätter jag inte. Men att personer som är helt oberoende av varandra berättar om vilket svin han är kan ju knappast vara en ren slump.

Eller vad tror du?
2017-10-18, 14:50
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Du har hört inspelningen där han hotar någon komiker?

Jag ville egentligen inte förstöra din illusion men tvåsidighet och "dubbla" personligheter är ganska typiskt en asocial individ.
Finns den inspelningen utlagd så man kan lyssna?
2017-10-18, 15:01
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Vad händer rättsligt om denna person tar bladet från munnen och berättar? Återbetalningsskyldig på 250 000 kr?

Skall vi crowdfunda?
Det kan väl inte vara mot lagen om personen som har fått pengarna ändå berättar? "Här får du x kronor, nu får du inte anmäla eller berätta vad som hänt"

Vad säger lagen här? Är själv inte säker, men tycker att det låter skevt om personen kan bli skyldig att betala tillbaka om hon väljer att anmäla. Fast efter som att det uppenbarligen har lämnats över cash så verkar det konstigt om det inte skulle stämma.. Nån som kan reda ut det?
2017-10-18, 15:02
Medlem
thabitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Jag är rätt trevlig och allmän bland vänner, familj och kollegor också. Men när den sociala sfären stängs och mörkret övergår till natt så sitter jag och frossar i gore-klipp från jordens alla hörn.

Att Timell är trevlig mot dig ifrågasätter jag inte. Men att personer som är helt oberoende av varandra berättar om vilket svin han är kan ju knappast vara en ren slump.

Eller vad tror du?
Precis. Man känner aldrig någon till 100%. När dörren stängs och man är ensam, så har ju ingen minsta aning om vad man sysslar med eller tänker på.
2017-10-18, 16:34
Medlem
LillaNymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Hon kanske också fått 250 000 av produktionsbolaget Meter för att hålla käften?

Ironin är att Björn Persson, nu vd på Meter, en gång var producent för något av Timells skitprogram och skrev på den där Elitlistan att MT var det vidrigaste kräk han någonsin träffat...

Nu lättar Björn på lädret för köpa ut våldtagna medarbetare.

Ännu står inte ord mot ord. Martin har själv inte kommenterat utspelen mot honom. Vi får se hur det utvecklar sig de kommande dagarna. Lulu ska tydligen prata med media idag.
2017-10-18, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Det kan väl inte vara mot lagen om personen som har fått pengarna ändå berättar? "Här får du x kronor, nu får du inte anmäla eller berätta vad som hänt"

Vad säger lagen här? Är själv inte säker, men tycker att det låter skevt om personen kan bli skyldig att betala tillbaka om hon väljer att anmäla. Fast efter som att det uppenbarligen har lämnats över cash så verkar det konstigt om det inte skulle stämma.. Nån som kan reda ut det?
Det är aldrig olagligt att polisanmäla. Tror snarare överenskommelsen går ut på att de tänker förstöra hennes karriär om hon tjallar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in