2017-10-19, 17:07
Avstängd
Timell pratar konstant babyspråk. Det är kontexten. Då är allt trams och flams. Det är liksom spelets regler. Att komma och klaga sen är som att klaga på att man fick barnmat i stället för riktig mat när det var underförstått.

Offtopic. Rickard Olsson håller också sakta på att glida in i babyspråksbubblan.
2017-10-19, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majonito
Är man känd måste man vara supertrevlig hela tiden...? Alla har vi la dåliga dagar.

Min far som har träffat han ett antal gånger säger att han är helt normal men vad vet väl aldrig vad som döljer sig bakom ridån

Att tafsa, vara otrevlig och fälla kränkande kommentarer dagligen är inte samma sak som att vara otrevlig någon enstaka gång, det borde väl till och med du förstå?
2017-10-19, 17:10
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pescatore
MT är sexmissbrukare, något han genomgått behandling för. Har satt på tjejer/kvinnor i otaliga produktioner, bl a minst en av väskhållartjejerna i ett hörn bakom ett draperi i studion. Även en granne, betydligt mycket äldre än MT, har lägrats, vilket hustrun till MT fick reda på när de skulle "come clean" under parterapi.

Du verkar känna till familjen, så min fråga är vad gör och säger Katta?
2017-10-19, 17:10
Medlem
happilappis avatar
Mycket pinsamt för TV4 att dom försökte röja undan sexuella övergrepp. Och för Martin Timell förstås.

Ska bli intressant att se hur dom snackar sig ur det här
2017-10-19, 17:13
Medlem
niclasnjs avatar
Är det MT som är tagen ur tjänst nu?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/JP1R6/tv4-profil-tas-ur-tjanst
2017-10-19, 17:15
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Snart time outar Martin. Hoppas brorsan får en släng av all PR oxå.
Har alltid upplevt hans brorsa som sliskig.

Tänker också på MTs grabb som klämkäckt och lillgammalt, och som nån slags miniatyrkopia varit med i nåt program tillsammans med sin pappa.
Stackars unge...
2017-10-19, 17:16
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclasnj
Är det MT som är tagen ur tjänst nu?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/JP1R6/tv4-profil-tas-ur-tjanst

Ja, i Expressen skriver de vem det är:

https://www.expressen.se/noje/timell...t-i-badtunna-/

TV4-skandalen växer – nu tar kanalen Martin Timell ur tjänst, uppger de i ett pressmeddelande.
2017-10-19, 17:17
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Snart time outar Martin. Hoppas brorsan får en släng av all PR oxå.
Japp, där tog det slut för Timell. http://tv4gruppen.se/Pressmeddelande...nya-uppgifter/
2017-10-19, 17:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Mycket pinsamt för TV4 att dom försökte röja undan sexuella övergrepp. Och för Martin Timell förstås.

Ska bli intressant att se hur dom snackar sig ur det här

Är det bekräftat att det rör sig om TM i detta?

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...nnors-sakerhet
2017-10-19, 17:21
Moderator
manamanahs avatar
Det här tycker jag är så jäkla skumt:

Citat:
Hon berättar att alla i och runt badtunnan märker vad som händer, och att hon och hennes dåvarande sambo snabbt lämnar badtunnan och går upp mot huset igen, chockade.
Lulu Carter var på plats vid badtunnan, och förklarar att hon var onykter när det hände, men att hon minns det - och att flera andra också såg incidenten.
Där byter de snabbt om från badkläder till vanliga kläder. När kvinnan och hennes sambo lämnar huset möts de av Martin Timell, som fortfarande vill prata om hennes bikini.
– Jag mötte honom på väg ner från huset, och han säger "Hej, vad snygg du var i din bikini, har du tagit av dig den nu?" och är jätteäcklig, berättar kvinnan för Expressen.
Hon berättar att hennes sambo ville slå till Martin Timell vid tillfället, men att mötet avbröts av producenten Daniel Röös, som snabbt ville få bort kvinnan och hennes sambo från Mjölkö.
– Daniel Röös kom och bara avbröt allt, och sa "Hej, ni kommer med mig, jag har startat båten och kör er", berättar den utsatta kvinnan för Expressen.

https://www.expressen.se/noje/timell...t-i-badtunna-/

Timell stoppar alltså fingrarna i murran på henne medans sambon sitter bredvid och fortsätter trakasserierna senare när sambon är i närheten.

Var han aspackad, har han ett extremt självförtroende eller har han kommit undan med vadsomhelst innan och har inga hämningar? Att sambon var där borde ju ha varit ett typ av hinder tycker man, men icke!
2017-10-19, 17:22
Medlem
[quote=Netherworld|62101701]Är det bekräftat att det rör sig om TM i detta?

Expressen går ju ut med samma story, dock är det namn och bild på MT i den blaskan.
2017-10-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Peter Jihde hade misstänkt ansiktsuttryck när frågan kring metoo diskuterades i Nyhetsmorgon. Såg ut som att han dolde skratt när kvinnoskämt kom på tal. Inget konstigt egentligen men han verkar vara en hycklare. I klippet efter gjorde han Elaine Ekswärd noterbart besvärad genom att stå extremt nära henne när de diskuterade frågor rörande privat område.
Kan jag tänka mig. Vore konstigt om Jihde är eunuck. Å andra sidan tycker väl många tjejer att han är hyfsat snygg, så han kommer lättare undan med det än troglodyter som Virtanen och Timell. Lite som den här träffande sketchen från SNL: Sexual harassment and you

Citat:
Ursprungligen postat av Pescatore
MT är sexmissbrukare, något han genomgått behandling för. Har satt på tjejer/kvinnor i otaliga produktioner, bl a minst en av väskhållartjejerna i ett hörn bakom ett draperi i studion. Även en granne, betydligt mycket äldre än MT, har lägrats, vilket hustrun till MT fick reda på när de skulle "come clean" under parterapi.
Timell var den första kändis jag hörde beskrivas som ökänd för att vara ett rövhål utanför TV-rutan. Det var många, många år sedan, typ slutet av 90-talet, långt innan skvallertrådar och sociala medier. Verkar ha varit riksbekanta fakta eftersom det kom från så många av varandra oberoende källor. Folk som aldrig haft ett jota med TV eller övrig media att göra visste om det. Det cirkulerade alla möjliga stories, att han skulle ha notoriskt dåligt temperament, att han hade extrema divakrav bakom kulisserna, att han var dryg som fan och snäste av barn som frågade snällt efter hans autograf osv. Dock handlade inget av ryktena om sex, men det fattades väl bara att han är ett svin på den fronten också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in