2017-10-21, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Det bestämmer ju inte du, och det är ju tur det.
Om han är skyldig till något ska det upp i rätten, och där kommer även Lulu Carter få till svars.

Att du är partisk har vi redan försått, skönt att du håller med mig om att Lulu Carter saknar ryggrad iaf, det bevisar min poäng. Intelligens är inte din starka sida.

Men du, det är ju så graverande att herr timell får svara i rätten. Hur är det med wigh /bylund?
Har vi koll på vad som händer där?
2017-10-21, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Du belyser något typiskt svenskt. Svenskar vill försvara allt å är allmänt konflikträdda.. Detta är inte news för mig. Våga stå upp å var rakryggiga svenskar. "En svensk tiger" är väldigt förlegat, och kommer av en tid där folk var rädda.. nu slår vi ut Timmel istället, vakna

Whatever. Har du/ni bevis att Martin Timell begått sexuella övergrepp så skall han sjävklart åka dit utav
h-e! Men då är det i svensk tingsrätt och ingen annanstans.

if not så skall han hyllas som en hjälte och trevlig prick som hela svenska folket har han som förebild senaste 19 åren.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Det bestämmer ju inte du, och det är ju tur det.
Om han är skyldig till något ska det upp i rätten, och där kommer även Lulu Carter få till svars.

Att du är partisk har vi redan försått, skönt att du håller med mig om att Lulu Carter saknar ryggrad iaf, det bevisar min poäng. Intelligens är inte din starka sida.

Det bestämmer inte du heller, som "tur" är. Du har uppenbart missat hela misshandelsgrejen mot hans egen fru också?
Medlem
Jävla tjat om upp i rätten, personen ska dömas, och så vidare..

TRAMS!

Läs här:https://www.av.se/arbetsmiljoarbete-...tionsavgifter/

Finns en myndighet som inte alls behöver dra saker till domstol när det "kukat ur" på en arbetsplats.

Ska själv se till att lägga en anmälan på deras hemsida på måndag morgon när min weekend är över. Många mediebolag ska få deras blåslampa upp i röven, så vi "vanliga" kan fortsätta skapa BNP-tillväxt.
2017-10-21, 00:32
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Han fick inte sitt straff då så han får sitt straff nu istället. Man kan inte sopa saker under mattan och sen skylla på att det hände för 10 år sedan, det funkar inte så.

Nja, i din värld kan saker och ting fungera som du vill, men inte i lagens värld.
2017-10-21, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Whatever. Har du/ni bevis att Martin Timell begått sexuella övergrepp så skall han sjävklart åka dit utav
h-e! Men då är det i svensk tingsrätt och ingen annanstans.

if not så skall han hyllas som en hjälte och trevlig prick som hela svenska folket har han som förebild senaste 19 åren.

Jag tänker inte hylla någon som själv erkänner att han har samma humor och syn på saker och ting som man hade på 1700-talet.

Ge fan i att dra alla svenska under en och samma kam.
2017-10-21, 00:36
Medlem
Va fan är det för proportioner detta ämne har tagit?

Är ju heeelt sjukt hur detta vevas om och om igen i framförallt Expressen.

Vore man minsta konspiratoriskt lagd skulle man utan att tveka inse att detta är ett villospår för att dra uppmärksamheten från mänsklighetens frälsare FV på AB.
2017-10-21, 00:39
Medlem
Astrorbits avatar
Alltså varför kommer det här upp nu? och inte för flera år sedan?
2017-10-21, 00:40
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jaha, här har vi samma sak som i alla andra liknande fall. Sanningen ligger ofta någonstans mitt emellan vad som sägs.

Martin Timell; En medelålders småsnuskig vit man, med mycket pengar och stor makt på TV-redaktionen.

Sen ett ständigt inflöde av unga aspirant-brudar, singlar, snygga, som så gäääärna vill lyckas i TV och bli kända. Problemet är bara att det finns för många sådana här brudar, konkurrensen är hård.

En Win-Win-situation uppstår: Gamle Martin får klämma och tafsa och prata snuskigt, och tjejerna får en fördel och åker hiss i karriären. Just då känns det bra för alla och ingen klagar. Alla försiggår i det fördolda och alla vet att det sker.

Sen blir tjejerna plötsligt 45-åriga tanter med hängbröst och botox-läppar. Inte lika roligt längre. Men en hashtag #metoo dyker upp. Plötsligt ser tanten en möjlighet att bli känd igen. Och PK-media hakar gärna på.

Det är så falskt på något sätt, för ingen klagar på det under tiden när det försiggår. Det är bara då man inte längre själv kan få fördelar av det, som man "går ut i media". Jag jobbar själv på ett stort svenskt företag, och vi har personalfester då och då. Man kan iallafall säga att det inte är någon brist på unga snygga tjejer runt gubbarna i "top management"
2017-10-21, 00:48
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jaha, här har vi samma sak som i alla andra liknande fall. Sanningen ligger ofta någonstans mitt emellan vad som sägs.

Martin Timell; En medelålders småsnuskig vit man, med mycket pengar och stor makt på TV-redaktionen.

Sen ett ständigt inflöde av unga aspirant-brudar, singlar, snygga, som så gäääärna vill lyckas i TV och bli kända. Problemet är bara att det finns för många sådana här brudar, konkurrensen är hård.

En Win-Win-situation uppstår: Gamle Martin får klämma och tafsa och prata snuskigt, och tjejerna får en fördel och åker hiss i karriären. Just då känns det bra för alla och ingen klagar. Alla försiggår i det fördolda och alla vet att det sker.

Sen blir tjejerna plötsligt 45-åriga tanter med hängbröst och botox-läppar. Inte lika roligt längre. Men en hashtag #metoo dyker upp. Plötsligt ser tanten en möjlighet att bli känd igen. Och PK-media hakar gärna på.

Det är så falskt på något sätt, för ingen klagar på det under tiden när det försiggår. Det är bara då man inte längre själv kan få fördelar av det, som man "går ut i media". Jag jobbar själv på ett stort svenskt företag, och vi har personalfester då och då. Man kan iallafall säga att det inte är någon brist på unga snygga tjejer runt gubbarna i "top management"

Låter väldigt sannolikt, bokstavligen apo åka hiss i karriären.
Lulu var ju runt 40 när hon blev anställd och 52 när hon fick sparken.
2017-10-21, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Så är det!
Men är det kriminellt? Knappast! Eller något att ägna en förstasida åt i valfri kvällstidning dag efter dag? Javisst, om agendan säger så.
2017-10-21, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E-jorgen
För att Timel har varit TV4s money maker...
Han har varit skyddad, hon hade åkt ut med huvudet före.

Ja men det gör han ej untouchable, har han vart ett sexsvin så kommer det finnas bevis för det
(antar jag) och då får han sona sina straff.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in