Citat:
Ursprungligen postat av
getmoney
Detta case är ju en slam dunk! Hur kan du tvivla på åtal? våldtäkt inför vittnen!
Jag försöker se lite nyanserat på vad som är känt.
För mig står det klart att M.T inte har fingerpullat ( våldtagit ) BO under flera minuter. Hela händelseförloppet rör sig om kanske 4 - 5 sekunder. Dessa vittnen kan mycket väl haft blickarna på annat håll. T.ex man samtalar med personen bredvid och har ryggen mot vad som sker bakom.
Det mest naturliga vore väl att BO skriker och säger åt M.T att ta bort fingrarna och handen från f*ttan. Enligt uppgift ska BO istället slitit sig loss och skyndat sig därifrån. Alltså BO säger inget verbalt men kanske gjort nåt läte i kampen att ta sig loss och i samband med att BO hastigt lämnar badtunnan får hon de andras blickar mot henne. Jag finner det högst osannolikt att M.T " fastnat " med sina fingrar i f*ttan när BO är på väg upp, så resten av deltagarna kunde med lätthet se vad M.T höll på med. Ha i åtanke att M.T suttit bredvid BO och haft goda möjligheter att tafsa friskt men att så skulle skett är inget vad jag har fått fram. Det är först när hon reser sig upp och ska hämta något som M.T sprider till verket. Där kanske går en felaktig signal när han ser BO´s röv i bikini som tar honom 2 miljoner år tillbaka i utvecklingen.
Troligt scenario är att det gått väldigt hastigt och när vittnen tittat har de uppmärksammat M.T´s hand runt BÓ´s mage, höft. Alltså fokus har legat på den andra handen eftersom den andra med största sannolikhet har varit under vatten ytan och därmed betydligt svårare att se vad som verkligen hände. Vittnen kan kanske ha antagit helt fel att M.T tagit BO på brösten med tanke på hur M.T brukar agera. Enbart för att det just då såg ut som beröring av brösten vid ett hastigt ögonblick.
Där sägs att TV4 chefer deltog och om nu BO hävdar att alla såg övergreppet, så när hon då tar upp detta med produktionsbolaget och cheferna borde hon rimligen inte behöva berätta något. Det hade räckt att nämna att " Ni såg ju själva vad som hände då i badtunnan ".
Vad jag menar att BO´s berättelse kanske spretar en del och kan till stor del bero på att det gått så lång tid. Faktum är enligt BO´s egen utsaga ( om man för en gångs skull kan lita på att massmedia citerat henne rätt ) ger sken av att handla väldigt instinktivt genom att genast vilja fly från händelsen.
Vi vet väldigt lite vad som skett efter hela incidenten. En försvarsadvokat lär ju ställa frågan om BO är bitter på TV4 och produktionsbolaget och M.T. Att BO genom detta har för avsikt att lämna falska uppgifter. Där är kanske knapert som tvåbarnsmamma och man söker ett skadestånd. Eller har en liten incident som hände fått för stora proportioner och BO ryckts med i masshysterin kring #metoo ?
Så svar nej : Inget solklart fall och min bedömning är att åtal inte kommer att väckas.
Där har säkert hänt något otillbörligt men bevisläget är tunt. Det vet åklagaren om och även de flesta här på Flashback. Bara att ta den uppmärksammade Facebook våldtäkten. Där dömdes man helt korrekt att man inte ingrep och stoppade våldtäkten. I detta fall tror jag inte de kan åtalas då det gått för lång tid men jag tror inte vittnena vill förknippas med detta att inte ingripa och därmed inte kommer ihåg något. Skulle de komma ihåg något, så är det knappast troligt att uppgifterna vittnena lämnar är samstämmiga efter så här lång tid. Mao kan där finnas 4 - 5 vittnen som sett helt olika saker ( om de nu minns något överhuvudtaget )