2017-10-30, 20:38
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getmoney
Med ena handen höll fårskallen Timell i kvinnan samtidigt som han fingerjuckar henne inför vittnen med andra handen!

Men det är ju omöjligt att göra diskret?
2017-10-30, 21:02
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Ursäkta!!! Att antasta kvinnor och föra upp fingrar i andras underliv är inte "lekfullt flirtande". Det kan inte vara sp svårt att fatta, ens för vissa idiotiska sexistiska män, att om en kvinna inte vill då backar ni och går i väg.
Fortplantningen står inte och hänger på att män ska ha rätt att antasta kvinnor för att få komma till.

Läs igen, precis det jag skrev i sista stycket!
2017-10-30, 22:27
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
fegisar som inte avbröt en våldtäkt i badtunnan. Hur kan man sitta & dricka öl medan en tjej blir våldtagen framför de?
Nu var det ju en ”svensk” våldtäkt. Inte en riktig.
2017-10-30, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Som jag skrev innan i tråden så tror jag att det är den här händelsen som har störst sannolikhet att faktiskt leda till en fällande dom.

Tja, 2013 passerade sådant beteende utan åtal, trots polisanmälan dagen efter, med gynekologisk undersökning för säkrande av mannens DNA i kvinnans vagina. Åklagaren tyckte det stod ord mot ord. Då fanns inga vittnen i rummet där det hände så det fallet skiljer sig lite. Plus att förövaren inte var någon rikskändis.
2017-10-30, 23:35
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
fegisar som inte avbröt en våldtäkt i badtunnan. Hur kan man sitta & dricka öl medan en tjej blir våldtagen framför de?

Jag har varit i en liknande situation förut med en tjej som låg halvt avdäckad. Äckligt hur en grupp på sex personer kan låta något sådant ske. Jag reagerade så klart och avstyrde det, och såg till att bruden tog sig ut till en taxi. Äcklig jävla mentalitet det kan vara hos en grupp människor ibland för att någon inte vågar stå upp för sådant skit. Fega kräk som eldar på varandra för att på något sätt göra saken acceptabel liksom.

Kan nämna att jag var bekant med alla i gruppen, och den drivande i det hela försökte att manipulera sig till ett samtycke av oss andra... Och lyckades med alla utom mig. Har folk inget samvete eller?
Senast redigerad av GuldBuddah 2017-10-30 kl. 23:41.
2017-10-31, 00:18
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Detta case är ju en slam dunk! Hur kan du tvivla på åtal? våldtäkt inför vittnen!

Kan bli tveksamt med vittnen som inför ed svär på att MT fört in fingrar in i vaginan.
Inför ed har sett detta.
Teknisk bevisning?

Inser ingen den symboliska anmälan i detta ärende för att verkligen alla ansvariga skall få stå upp inför vad som har hänt?

Som en dåre påstår jag att det gör Elisabeth Massi Fritz.
Martin Timell i badtunnan är i princip klart.
Han och tunnan har vevats.
TV4 chefernas agerande och ansvar är allt annat än avklarat.

Det kommer nu.

´
2017-10-31, 00:28
Finns ju inga vittnen som sett någonting av det som Martin Timell anklagas för.
2017-10-31, 00:42
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Detta case är ju en slam dunk! Hur kan du tvivla på åtal? våldtäkt inför vittnen!

Jag försöker se lite nyanserat på vad som är känt.
För mig står det klart att M.T inte har fingerpullat ( våldtagit ) BO under flera minuter. Hela händelseförloppet rör sig om kanske 4 - 5 sekunder. Dessa vittnen kan mycket väl haft blickarna på annat håll. T.ex man samtalar med personen bredvid och har ryggen mot vad som sker bakom.

Det mest naturliga vore väl att BO skriker och säger åt M.T att ta bort fingrarna och handen från f*ttan. Enligt uppgift ska BO istället slitit sig loss och skyndat sig därifrån. Alltså BO säger inget verbalt men kanske gjort nåt läte i kampen att ta sig loss och i samband med att BO hastigt lämnar badtunnan får hon de andras blickar mot henne. Jag finner det högst osannolikt att M.T " fastnat " med sina fingrar i f*ttan när BO är på väg upp, så resten av deltagarna kunde med lätthet se vad M.T höll på med. Ha i åtanke att M.T suttit bredvid BO och haft goda möjligheter att tafsa friskt men att så skulle skett är inget vad jag har fått fram. Det är först när hon reser sig upp och ska hämta något som M.T sprider till verket. Där kanske går en felaktig signal när han ser BO´s röv i bikini som tar honom 2 miljoner år tillbaka i utvecklingen.

Troligt scenario är att det gått väldigt hastigt och när vittnen tittat har de uppmärksammat M.T´s hand runt BÓ´s mage, höft. Alltså fokus har legat på den andra handen eftersom den andra med största sannolikhet har varit under vatten ytan och därmed betydligt svårare att se vad som verkligen hände. Vittnen kan kanske ha antagit helt fel att M.T tagit BO på brösten med tanke på hur M.T brukar agera. Enbart för att det just då såg ut som beröring av brösten vid ett hastigt ögonblick.

Där sägs att TV4 chefer deltog och om nu BO hävdar att alla såg övergreppet, så när hon då tar upp detta med produktionsbolaget och cheferna borde hon rimligen inte behöva berätta något. Det hade räckt att nämna att " Ni såg ju själva vad som hände då i badtunnan ".

Vad jag menar att BO´s berättelse kanske spretar en del och kan till stor del bero på att det gått så lång tid. Faktum är enligt BO´s egen utsaga ( om man för en gångs skull kan lita på att massmedia citerat henne rätt ) ger sken av att handla väldigt instinktivt genom att genast vilja fly från händelsen.

Vi vet väldigt lite vad som skett efter hela incidenten. En försvarsadvokat lär ju ställa frågan om BO är bitter på TV4 och produktionsbolaget och M.T. Att BO genom detta har för avsikt att lämna falska uppgifter. Där är kanske knapert som tvåbarnsmamma och man söker ett skadestånd. Eller har en liten incident som hände fått för stora proportioner och BO ryckts med i masshysterin kring #metoo ?

Så svar nej : Inget solklart fall och min bedömning är att åtal inte kommer att väckas.
Där har säkert hänt något otillbörligt men bevisläget är tunt. Det vet åklagaren om och även de flesta här på Flashback. Bara att ta den uppmärksammade Facebook våldtäkten. Där dömdes man helt korrekt att man inte ingrep och stoppade våldtäkten. I detta fall tror jag inte de kan åtalas då det gått för lång tid men jag tror inte vittnena vill förknippas med detta att inte ingripa och därmed inte kommer ihåg något. Skulle de komma ihåg något, så är det knappast troligt att uppgifterna vittnena lämnar är samstämmiga efter så här lång tid. Mao kan där finnas 4 - 5 vittnen som sett helt olika saker ( om de nu minns något överhuvudtaget )
2017-10-31, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Noep det har varit känt innan, och det har tagits upp i den här tråden också. Inget är tillagt alls utan nu får allt Bonnier rensa i patraskledningen. Bort med svin som tystar ner och mörkar våldtäkter.
Var hittar man det i tråden.Hittar bara om att han kladdat, vilket definitivt är illa nog. Men inget om denna våldtäkt.
2017-10-31, 01:10
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Var hittar man det i tråden.Hittar bara om att han kladdat, vilket definitivt är illa nog. Men inget om denna våldtäkt.

Vad som är känt är att M.T skulle fört upp fingrar i BO´s vagina och det jämställs med våldtäkt. Kan dock inte uteslutas att BO har mer att förtälja. Känt att BO har målsägarbiträde och möjligt något nytt framkommit vid deras samtal som ännu ej är läckt till massmedia. Dock ren spekulation från min sida.
2017-10-31, 01:41
Medlem
rich1s avatar
Ma//in T##Mel och Billy Butt samt Beltran kan ju starta ett hemligt ordenssällskap. Glömde två hyllade feministrer Fr#dr#k V#rta#en och äcklet Göran Lindberg. För Martins del så tror jag att fallet tyvärr blir nedlagt. Ord står mot ord. Lite för lång tid sedan brottet utfördes. Fanns det vittnen som såg gärningen Kan ju se ut som ett litet fyllebus där alla skrattade och hade kul satan. berusningsgrad (alkohol kanske lite puder inblandat) Den som lever får se.
2017-10-31, 05:55
Medlem
MrsVanity1s avatar
Hade inget emot TV4 förut,men fy fan .

Vet inte vem jag tål mindre Timell eller Åsa Sjöberg.
Jag hoppas verkligen hon får kicken(plus 2 till).
Men stör mig mest på henne,vilket as till människa!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in