2017-11-11, 18:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo vi får se. Jag har tidigare skrivit att det vore slam dunk gällande sexuellt övergrepp. Problemet där att det gått över 5 år och det har således preskriberats. Nu kommer det handla om ord mot ord om inte ett vittne då är bergsäker på att han/hon såg att det var tal om penetration. Det bergsäkra av påverkade personer som vittnar drygt 9 år senare där penetrationen då hände under vatten tror jag inte kommer leda till åtal.

Våldtäkt samt mindre grov våldtäkt är 10 år preskriptionstid och grov våldtäkt 15 år, men det kan hända att det tas bort och många får betydligt längre tid på sig att anmäla. Så att än är det inte nedlagt och det spelar ingen roll om det är 9 år sedan för finns det vittnen på plats och att hon talat om vad han gjorde så blir det stödbevisning. Preskriptionstiden räknas från den dag då brottet begicks.
2017-11-11, 18:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Våldtäkt samt mindre grov våldtäkt är 10 år preskriptionstid och grov våldtäkt 15 år, men det kan hända att det tas bort och många får betydligt längre tid på sig att anmäla. Så att än är det inte nedlagt och det spelar ingen roll om det är 9 år sedan för finns det vittnen på plats och att hon talat om vad han gjorde så blir det stödbevisning. Preskriptionstiden räknas från den dag då brottet begicks.

Jo talade just utifrån det. 10 år. För sexuellt övergrepp är det 5 år och således inget att göra något åt. En gissning om vi nu säger att detta hade anmälts som det skulle gjorts dagen efter hade åklagare yrkat detta som våldtäkt (inte grov) alternativt sexuellt övergrepp/ofredande. Då hade man givet fått en dom för minst ofredande. Som det är idag blir det då bara just våldtäkt man kan köra på och då måste det bevisas att det var penetration. Det kan bevisas av att man tror på kvinnan mer än Timell eller då stöd av att andra såg detta eller då att de hörde av kvinnan i absolut närhet till brotten ifråga säga att han körde upp fingrarna i kvinnas underliv. Men jag vete fan tror fortsatt sett till hur många anmälningar som läggs ner att det inte kommer bli något av detta, åklagare tar bara slam dunk fall av våldtäkt till åtal. Men den som lever får se.
2017-11-11, 18:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jo talade just utifrån det. 10 år. För sexuellt övergrepp är det 5 år och således inget att göra något åt. En gissning om vi nu säger att detta hade anmälts som det skulle gjorts dagen efter hade åklagare yrkat detta som våldtäkt (inte grov) alternativt sexuellt övergrepp/ofredande. Då hade man givet fått en dom för minst ofredande. Som det är idag blir det då bara just våldtäkt man kan köra på och då måste det bevisas att det var penetration. Det kan bevisas av att man tror på kvinnan mer än Timell eller då stöd av att andra såg detta eller då att de hörde av kvinnan i absolut närhet till brotten ifråga säga att han körde upp fingrarna i kvinnas underliv. Men jag vete fan tror fortsatt sett till hur många anmälningar som läggs ner att det inte kommer bli något av detta, åklagare tar bara slam dunk fall av våldtäkt till åtal. Men den som lever får se.

Det med att köra in fingrar i någons slida är våldtäkt, så det behövs inte diskuteras. Nej, man behöver inte ha en filmkamera i badtunnan mellan kvinnans ben om det är vad du menar med bevisa. Det kan räcka med att hon direkt berättade för någon om vad han gjorde eller att någon av vittnena såg det.
Men för den självtänkande domstolen så handlar det om trovärdighet och stödbevisning. Alltså flyger han på detta oavsett om han nu nekar i sten. Idioten ska också åka för det anser jag för så beter man sig inte.
2017-11-11, 18:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Det med att köra in fingrar i någons slida är våldtäkt, så det behövs inte diskuteras. Nej, man behöver inte ha en filmkamera i badtunnan mellan kvinnans ben om det är vad du menar med bevisa. Det kan räcka med att hon direkt berättade för någon om vad han gjorde eller att någon av vittnena såg det.
Men för den självtänkande domstolen så handlar det om trovärdighet och stödbevisning. Alltså flyger han på detta oavsett om han nu nekar i sten. Idioten ska också åka för det anser jag för så beter man sig inte.

Vad jag menar? Vad fientlig du är. Jag skriver bara vad jag tror. Jag försvarar inte Timell längre utan säger bara att det kommer bli svårt och om han döms kommer det säkerligen vara just för att han är känd och polis och åklagare gör sitt jobb som de ska göra. Sett till att de hellre lägger ner om det gäller Svenssons som anmält.
2017-11-11, 18:27
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Vad jag menar? Vad fientlig du är. Jag skriver bara vad jag tror. Jag försvarar inte Timell längre utan säger bara att det kommer bli svårt och om han döms kommer det säkerligen vara just för att han är känd och polis och åklagare gör sitt jobb som de ska göra. Sett till att de hellre lägger ner om det gäller Svenssons som anmält.

Nä, det tror inte jag utan fälls han är det för att det finns bevis i form av vittnen, och det är sällsynt och sexbrotten är svåra att lagföra. Men har man bevis, så fälls man oavsett om man är känd eller inte.
Vi lagför inte fler sk kända personer i Sverige utan vi lagför dom som går att lagföra. Timell är också en person som utöver den anmälda våldtäkten skulle komma lindrigt undan med tanke på allt han egentligen gjort.
2017-11-11, 18:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Nä, det tror inte jag utan fälls han är det för att det finns bevis i form av vittnen, och det är sällsynt och sexbrotten är svåra att lagföra. Men har man bevis, så fälls man oavsett om man är känd eller inte.
Vi lagför inte fler sk kända personer i Sverige utan vi lagför dom som går att lagföra. Timell är också en person som utöver den anmälda våldtäkten skulle komma lindrigt undan med tanke på allt han egentligen gjort.

Du är du lurad. Att det blev känt har liksom inneburit att kvinnan fått Elisabeth Massi Fritz som målsägandebiträde. Hur många av de tretton nerlagda fall per dag får en sådan kompetent som Massi att företräda dom? Ingen enda förmodligen för det är som Jerzy Sarnecki man ger sig inte in i fall som inte är offentligt värdefulla och ger bra cash. Av de tretton okända är det säkert väldigt många där det nu kunde blivit något om man hade en bra advokat som Massi vid sin sida. Men dessa bra ena ger sig bara in i leken där det finns uppmärksamhet att tjäna. Som då att kunna fälla en känd en som Timell.
2017-11-11, 18:41
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Du är du lurad. Att det blev känt har liksom inneburit att kvinnan fått Elisabeth Massi Fritz som målsägandebiträde. Av de tretton nerlagda fall per dag får en sådan kompetent som Massi att företräda dom? Ingen enda förmodligen för det är som Jerzy Sarnecki man ger sig inte in i fall som inte är offentligt värdefulla och ger bra cash. Av de tretton okända är det säkert väldigt många där det nu kunde blivit något om man hade en bra advokat som Massi vid sin sida. Men dessa bra ena ger sig bara in i leken där det finns uppmärksamhet att tjäna. Som då att kunna fälla en känd en som Timell.

Suck, jag är klar med min ståndpunkt, och det handlar inte om att nita kända personer för så fungerar inte svensk lagstiftning. Massi är bra och kan det här och har varit målsägandebiträde i flera nedlagda fall. Fatta nu en sista gång att går det att åtala gör dom det var inte orolig och det spelar ingen roll vem det är. Konspirationer finns det en forumdel för.
2017-11-11, 20:49
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Advokaten: ”Timell borde ha polisanmälts för länge sedan”
Slår tillbaka mot tv-profilens nekande: ”Omfattande stödbevisning”

Självupplevd och väldigt detaljerad”
Elisabeth Massi Fritz företräder kvinnan som anmält Timell för våldtäkt. Hon menar att hans inställning inte förändrar det bevismaterial som finns.
”Martin Timell får ha den inställning han vill. Det förändrar inte min klients berättelse som är självupplevd och väldigt detaljerad. Det förändrar inte heller den omfattande stödbevisning som finns och som polis och åklagare fortfarande utreder.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...or-lange-sedan

Så ser det ut just nu och han kan neka bäst han vill.
2017-11-11, 21:01
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...or-lange-sedan

Så ser det ut just nu och han kan neka bäst han vill.
Även om han borde fällas så tror jag inte det blir så. Det ska mycket till för att fällas efter så lång tid.
Man kan tycka vad man vill om det men jag tvivlar.

Fälls MT så borde Virtanen också ligga risigt till. Där har ju kunnigt folk (be mig inte om källa) förvånats över att det lades ner.
2017-11-11, 21:21
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Du är du lurad. Att det blev känt har liksom inneburit att kvinnan fått Elisabeth Massi Fritz som målsägandebiträde. Hur många av de tretton nerlagda fall per dag får en sådan kompetent som Massi att företräda dom? Ingen enda förmodligen för det är som Jerzy Sarnecki man ger sig inte in i fall som inte är offentligt värdefulla och ger bra cash. Av de tretton okända är det säkert väldigt många där det nu kunde blivit något om man hade en bra advokat som Massi vid sin sida. Men dessa bra ena ger sig bara in i leken där det finns uppmärksamhet att tjäna. Som då att kunna fälla en känd en som Timell.

Varifrån uppfattningen att hon är kompetent emanerar är för mig okänt men låt mig intyga att så inte är fallet, snarare tvärtom; som tur är håller hon sig till kvasiuppdraget målsägandebiträde så hon gör inte större skada än att hon skinnar skattebetalarna.
2017-11-11, 21:28
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Varifrån uppfattningen att hon är kompetent emanerar är för mig okänt men låt mig intyga att så inte är fallet, snarare tvärtom; som tur är håller hon sig till kvasiuppdraget målsägandebiträde så hon gör inte större skada än att hon skinnar skattebetalarna.

hoppas förundersökningen läggs ner. o han sen stämmer skiten ur badtunnetjejen som försökt mjölka honom på(inte sperma denna gången...) pengar o namnge honom i (socialamedia mm)
2017-11-11, 21:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja

Jag vet inte:

Citat:
Elizabeth Massi Fritz inledde sin yrkesbana som affärsjurist fram tills hon vid 25 års ålder vann ett brottmål gällande en kvinna som utsatts för hedersbrott. Efter det gick hon över till att företräda brottsoffer i rätten.[2]

Elisabeth Fritz driver en egen advokatbyrå sedan 1996. Hon har, framförallt som målsägarbiträde, företrätt personer som har utsatts för brott, exempelvis hedersbrott, familjevåld eller våldtäkt. Hon har arbetat med flera uppmärksammade fall, bland andra företrätt den mördade Pela Atroshis syster som vittnade mot systrarnas far och farbror,[3] Stureplansrättegången,[4] våldtäktsmålet mot plastikkirurgen Carl-Åke Troilius,[5] våldtäktsmålet mot polismästaren Göran Lindberg samt SÄPO-målet. Under våren 2012 var hon expertkommentator i Sveriges Television vid rättegången mot Anders Behring Breivik.

Massi Fritz är opinionsbildare i frågor kring hedersbrott. Hon anser att förövare som dömts för hedersbrott bör utvisas även om de bott en tid i Sverige.[6][7] Enligt hennes erfarenhet ifrån rättegångar anser hon att utvisning är det straff som gärningsmän fruktar mest.[6] Massi Fritz anser att hedersbrott bör omnämnas i Brottsbalken.[7]
https://sv.wikipedia.org/wiki/Elisabeth_Massi_Fritz

Jag håller liksom med henne men rätten gör det inte. Jag tror hon faktiskt är en ärlig en som man faktiskt kan lyssna på. Jag håller med henne om att utvisa är det bästa och enda rätta men i fall som svenskar kan också göra skit som Timell är det att fälla som gäller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in