Citat:
Ursprungligen postat av
bussilego
Jag tror inte Elisabeth Massi Fritz åtagit sig uppdraget som målsägarbiträde utan att kollat upp den saken rätt ingående. Gärningsbeskrivningen är rätt avgörande med hänsyn till preskriptionstiden.
Sedan så har det gått lång tid. Skulle det gå till åtal är det upp till domstolen att avgöra hur mycket den här kampanjen #metoo påverkat BO och precis som du nämner kan det vara så att vittnen inte sett ett skit av flera orsaker. Om nu alla såg det borde väl åtminstone BO´s pojkvän som även han var med i badtunnan reagerat kraftigt, eller ? Jag har läst att BO´s kille även deltog. Kan ha fel.
Här kan man ju spekulera vilt och ställa sig några frågor. BO´s uppgifter är att direkt efter slet hon sig loss och sprang därifrån. Styrks detta av övriga ? Har de hänt och isf kommer de ihåg det nu ? Hur var BO´s sinnestillstånd ? Kan vittnen styrka att BO var upprörd och förtvivlad ? Kommer de ihåg det ?
Personligen tror jag att det inte går till åtal men man vet aldrig då #metoo kampanjen verkligen fått genomkraft. Jag hoppas dock att han blir dömd.
Nej förmodligen inte.
Sett till att varit så många vittnen så är det utifrån det ett bra bevisläge. Grejen blir just vad som uppfattats av de andra och då även vad kvinnan sagt direkt efter till då t.ex sin pojkvän som var med i samma badtunna och att han liksom de andra fortfarande minns händelsen så tydligt det går över 9 år senare och att de inte var för fulla för att deras vittnesmål ska tas på allvar av rätten.
Jo det skulle vara bra att han blev dömd så att han får snickra lite inne på kåken i något år. Just år historien berättas med rena hot från TV4-ledningen att det är bäst att kvinnan håller truten om detta så blir det även då en rejäl känga åt dom.