2017-10-21, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad jag tycker ska inte och kommer aldrig att silas genom dina ensidiga filter.

Du kan inte förmedla något konstruktivt, och därav använder du nedlåtande kommentarer i en interaktiv miljö.
Du vekar inte förstå innebörden att vara en medial person, och få sin inkomst baserat på intresset därefter.

Att man sedan gör fatala snedsteg är också en del av det mediala, och då får man ta konsekvenserna.
2017-10-21, 19:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Jag får den känslan att många i tråden, och i övriga samhället, tycker att Timells handlingar ligger på samma nivå som det Christine Schürrer och Sara Lundblad gjort.

Att blotta sig för en kvinna verkar värre än när någon oprovocerat slår in näsbenet på en annan man.

Citat:
Ursprungligen postat av labambas
  • Varit allmänt aggressiv (raseriutbrott) och sagt förnedrande kommentarer om medarbetare
  • Dragit grova och olämpliga skämt med rasistiska, homofoba och sexistiska teman under inspelningar
  • Visat sin erigerade penis för Caroline Giertz
  • Tagit Fenjima Manrique på rumpan i samband med en frukost under tv inspelning
  • Stoppat in fingrarna i slidan på en produktionsassistent i samband med badtunne badande
  • Tryckt upp Lulu Carter mot en hissvägg och tagit henne på brösten

Ja, det borde väl bli livstid?
Senast redigerad av HerrGickhan 2017-10-21 kl. 20:01.
2017-10-21, 20:04
Medlem
Citat:
Jag får den känslan att många i tråden, och i övriga samhället, tycker att Timells handlingar ligger på samma nivå som det Christine Schürrer och Sara Lundblad gjort.

Att blotta sig för en kvinna verkar värre än när någon oprovocerat slår in näsbenet på en annan man.

Ja, det borde väl bli livstid?

Speglar snarare din egen kvinnosyn.
2017-10-21, 20:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Speglar snarare din egen kvinnosyn.

Vilken är din då? Att det är värre det som Timell har gjort än att slå in näsbenet?
2017-10-21, 20:09
Medlem
Martin Timell har alltså klämt kvinnor på brösten och kört upp fingrarna i vaginan på minst en kvinna.
Och nu säger han att han inte förstod han gjorde fel?
Spärra in fanskapet säger jag!
2017-10-21, 20:09
Medlem
Citat:
Vilken är din då? Att det är värre det som Timell har gjort än att slå in näsbenet?

Varför drar du in jämförelser?
2017-10-21, 20:12
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vad fan pratar du om? Han hade väl inget förhållande med LC?
Jo på allmän plats så som en gala är det blottande vilket inte är lagligt din tomte.
Det är sexuella trakasserier att skicka sexfilmer helt beroende på vem det är och hur och i vilka sammanhang. Så försök inte lära mig något det har du ingenting för.

Han var tänd på olika kvinnor och den ena hade sin pojkvän med på plats då han körde in handen mellna benen på henne i badtunnan.(flera såg detta) Kukvisningen var på en gala med massor av folk.
LC bröstattack var i en hiss ganska omgående då hon börjat på kanalen.

Jag läste att Martin Timell själv sa att de hade en relation.
Lulu säger i en intervju att de var väldigt, väldigt nära vänner och han kunde ringa flera gånger under natten och ångestprata (fylleångest oftast).
Jag vet inte. Vem vet om de verkligen hade en relation.
Kanske Martin trodde de hade en relation? Inte helt ovanligt att killar tror att de har en relation med en, fast man själv anser att det bara är en vänskapsrelation.
2017-10-21, 20:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
1. Ta på andras bröst, som man har en relation med är inte brottsligt=Ej övergrepp
Det kan givetvis vara ett brott, det beror ju på vad som föregått och varför osv ...

Citat:
2. Att visa sig naken inför de man känner, är väl heller inte brottsligt=Ej övergrepp
Det kan det absolut vara om det inte sker i ett sammanhang där det är naturligt. Det finns ingen carte Blanche för att du blottar dig för människor du känner.

Citat:
3. Verkar inte vederlagt, om det var någon han hade en relation med, eller om det verkligen hänt
Han har ju själv bekräftat att det hänt .. och att det inte var med en person han hade en relation till. Hennes pojkvän var där.

Citat:
4. Skicka sexfilmer till folk, som man haft att göra med, tror jag heller inte är brottsligt= Ej övergrepp
Återigen, det beror ju på sammanhang, syfte, relation, typ av film osv ...
2017-10-21, 20:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Varför drar du in jämförelser?

Varför kommenterar du?

Jag diskuterar utifrån ett nyktert synsätt. Det finns så otroligt mycket som är fel och så många som gör oacceptabla saker, men det är bara vissa saker som får diskuteras. Om man så mycket som antyder en större vidsynthet så blir man genast beskylld för att vara en hemsk människa utan att det finns ett enda belägg för det.

Timell har ju i hög utsträckning skämt ut sig när han blottat sig. Det var ju inte heller något barn han blottade sig för Giertz lär nog hantera det. Naturligtvis ska han hålla tassarna borta från andra människor, men allt vi gör måste värderas utifrån allvarsgrad. Jag kommer aldrig att tycka att en hand på brösten är i närheten av ett inslaget näsben. Dock tycker jag inte något är okej.

Människor ska ge fan i att ofreda andra människor, kort och gott.
2017-10-21, 20:20
Medlem
Timell har uppenbarligen gjort bort sig å det grövsta, om det råder inget tvivel för mig.
Men helvete vad felriktat drevet är ändå, de som verkligen borde ta timeout och hudflängas i media är alla de chefer på TV4 som i alla år blundat och låtit detta fortgå.
2017-10-21, 20:24
Medlem
labambass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Timell har uppenbarligen gjort bort sig å det grövsta, om det råder inget tvivel för mig.
Men helvete vad felriktat drevet är ändå, de som verkligen borde ta timeout och hudflängas i media är alla de chefer på TV4 som i alla år blundat och låtit detta fortgå.

Helt sant. Skandalen är att TV4 har prioriterat dom intäkter Timell drog in, framför att stoppa hans övergrepp.
2017-10-21, 20:27
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Det undrar jag också.

TV4-ledningen borde få gå först. Pöbeln är ointresserad av faktiska fakta, sammanhang och att mynt kan ha flera sidor. De hänger först och går sedan vidare mot nästa hörsägen.

Men nu har ju Timell fått gå pga trakasserier av såväl sexuell som annan natur. Detta har ju han själv erkänt och många medarbetare vittnat om. Man har internt utrett och beslutat sig för att avsluta hans medverkan i tv.

Vad är det du tjatar om?
Du anser att ingen som beter sig olämpligt på jobbet ska kunna sparkas utan att det sker en rättegång ? Skulle bli oerhört svårt om alla världens problem och arbetsrelaterade konflikter skulle ske i domstol?

Du verkar ensidig och inte tänka logiskt. Det känns som fallet Timell berör dig känslomässigt. Av någon anledning väljer du att misstro en massa människor som jobbat med Timell och avfärdar deras erfarenheter.
Senast redigerad av swimp78 2017-10-21 kl. 20:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in