2017-10-27, 10:47
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Pk? Är det det du kallar att vara emot sexuella trakasserier? Att vara emot att kvinnor får fingrar uppkörda i sig? Har du alltid lika mycket otur när du tänker?

Badtunneincidenten får vi aldrig utredd. Helt otroligt att en person som inte varit med på det alls inte polisanmäler.
Men jag menar på att det är ett rejält, uppförstorat drev mot honom.
Varför ska han krossas så? Varför ger man honom inte en chans till bättring?

En sak är säker, han lär ju inte fortsätta vara oförskämd mot tjejer efter det här drevet, ändå ska han straffas, och bannlysas för all framtid.

Är det inte ett litet väl hårt straff, medan folk ute i samhället, med ett mycket värre kriminellt förflutet får många fler chanser.
2017-10-27, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luichiny
Det är nog så att allt man gjort kommer ikapp en dag och det var väl det som hände. Martin den oövervinnerlige, älskad i stugorna, varför visade du dig vara en sån skitstövel? Jag är besviken.

Och den här människan ville bli präst - men sparkades från utbildningen (tack för det!) (å andra sidan ville Svartensbrandt också bli präst..).

Han hävdar dock fortfarande att han är DJUPT religiös..

- Att jag inte jobbar i kyrkan har inget med min gudstro att göra, snarare tvärtom, säger Martin Timell nu.

https://www.expressen.se/noje/tv/mar...-pa-langlunch/

https://www.hant.se/martin-timell-fi...-spontanbygge/

Vad skulle Gud säga om hans "fingerfärdighet"?

Ush, en riktig Kapten Klänning på många sätt.

Guds vägar är dock förunderliga med tanke på att just den här människan vann en miljon i spel en gång i tiden..
2017-10-27, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Frun har han väl misshandlat, om jag inte minns fel, så hon kanske är lite nöjd nu. Kan inte heller va så kul att ens make / maka kletar på andra heller ju.

Har hört att frun blivit nitad ibland av Herr Timell jag med.
Vilken jäkla människa :/

Edit: stavfel xD
2017-10-27, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Badtunneincidenten får vi aldrig utredd. Helt otroligt att en person som inte varit med på det alls inte polisanmäler.
Men jag menar på att det är ett rejält, uppförstorat drev mot honom.
Varför ska han krossas så? Varför ger man honom inte en chans till bättring?

En sak är säker, han lär ju inte fortsätta vara oförskämd mot tjejer efter det här drevet, ändå ska han straffas, och bannlysas för all framtid.

Är det inte ett litet väl hårt straff, medan folk ute i samhället, med ett mycket värre kriminellt förflutet får många fler chanser.

Han kan ju be Gud om förlåtelse och ägna resten av sitt liv att bygga skateboard rampar till ungdomar på glid..

Det är inte så otroligt att en ung kvinna som vill göra karriär inom tv inte vågar anmäla en ”jätte”. Särskilt med tanke på att äldre kvinnor som avslöjade Martin till sina kvinnliga (!!) chefer inte gjorde ett jota.

Martin har fått ganska många chanser till förbättring. Men istället för att be om ursäkt och ändra sig har han hotat dem som har haft modete att prata om hans olämpliga beteende.

(Är det så en ”djupt religiös” människa agerar?)

Det ÄR förresten kriminellt att stoppa fingarna i någons underliv mot dennes vilja..
2017-10-27, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
nää, mest bara svammel detta. Inge fel på karl

Sen att en massa luder och horor och hen-män nu går all-in betyder inte ett skit.

Mr Timell har lärt mig en massa jävla tips å tricks i 15 års tid. Dessutom verkar både han och hans bror vara riktigt roliga prickar...

Ibland skäms man över flashback.

Men herregud så korkad du framstår!!! Du kanske börjar svettas lite eftersom du förstår att det är såna svin som dig som vi är ute efter!
2017-10-27, 11:12
Medlem
Nu har han tagit med sig frun och begett sig till Seychellerna. Tydligen så har frugan fått klara instruktioner om att inte slå på nätet för att se skandalerna som har vuxit fram i kölvattnet.
2017-10-27, 11:17
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och den här människan ville bli präst - men sparkades från utbildningen (tack för det!) (å andra sidan ville Svartensbrandt också bli präst..).

Han hävdar dock fortfarande att han är DJUPT religiös..

- Att jag inte jobbar i kyrkan har inget med min gudstro att göra, snarare tvärtom, säger Martin Timell nu.

https://www.expressen.se/noje/tv/mar...-pa-langlunch/

https://www.hant.se/martin-timell-fi...-spontanbygge/

Vad skulle Gud säga om hans "fingerfärdighet"?

Ush, en riktig Kapten Klänning på många sätt.

Guds vägar är dock förunderliga med tanke på att just den här människan vann en miljon i spel en gång i tiden..

Det är något som inte stämmer med det här om hans jobb i kyrkan. "Höll på att utbilda sig till präst"? Va? Då jobbar man knappast samtidigt, utan pluggar teologi på universitetet. Och varför skulle han få sparken bara för att han byggt en skateboardramp? Om han nu var ungdomsledare? Och om han absolut inte fick bygga en skateboardramp, varför gjorde han det? "Bra betyg i utbyte mot att du slutar i kyrkan"? Viken kyrkoherde uttrycker sig så om det inte finns andra, gravt märkliga omständigheter som gjort den anställde helt olämplig?

Det är något som stinker här. Historien går absolut inte ihop.

Edit: Hittade en J*rgen Laring på nätet, som refererar till att hans far var kyrkoherde i Oscars församling. Det måste vara Timells antagoniskt/skateboardmarodören som gav honom sparken.
Senast redigerad av Teleslinga 2017-10-27 kl. 11:20.
2017-10-27, 11:26
Medlem
Opilus5500s avatar
Jobbig sits han sitter i, undrar vad han skall göra i framtiden?? vilken arbetsgivare vill anställa honom nu?? Förstå ha hans kändiskap 30 år i branchen som programledare, sedan blir total grillad av media i Sverige.. Han sitter väl på ett antal miljoner, hade jag varit honom hade flyttat utomlands.
2017-10-27, 11:30
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Jobbig sits han sitter i, undrar vad han skall göra i framtiden?? vilken arbetsgivare vill anställa honom nu?? Förstå ha hans kändiskap 30 år i branchen som programledare, sedan blir total grillad av media i Sverige.. Han sitter väl på ett antal miljoner, hade jag varit honom hade flyttat utomlands.
Han kommer troligen starta nåt sunkigt byggbolag tillsammans med några grabbkompisar som inte kan förstå att Timell gjort det minsta fel. Ge soloften tid att kicka in bara, så är han tillbaka. Verktyg har han ju gott om.

#inteallamän
2017-10-27, 11:43
Medlem
twockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Han kommer troligen starta nåt sunkigt byggbolag tillsammans med några grabbkompisar som inte kan förstå att Timell gjort det minsta fel. Ge soloften tid att kicka in bara, så är han tillbaka. Verktyg har han ju gott om.

#inteallamän

Martin Timell tillhör ju den äldre generationen som biter ihop, spottar i nävarna och går vidare med livet och inte som den senare generationens fjollor som måste genomgå åratal av samtalsterapi och medicinering för att överhuvudtaget överleva.
2017-10-27, 11:45
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500

Han har mellan tre och fyra miljoner i sitt bolag, en bostadsrätt på Östermalm och sitt sommarställe.
Brutto kanske 20 miljoner knappast något som ger en möjlighet att leva något stekarliv men ett hyfsat bekvämt liv. Problemet är att han skulle vara helt okänd och ingen skulle lägga märke till honom.
2017-10-27, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Det är något som inte stämmer med det här om hans jobb i kyrkan. "Höll på att utbilda sig till präst"? Va? Då jobbar man knappast samtidigt, utan pluggar teologi på universitetet. Och varför skulle han få sparken bara för att han byggt en skateboardramp? Om han nu var ungdomsledare? Och om han absolut inte fick bygga en skateboardramp, varför gjorde han det? "Bra betyg i utbyte mot att du slutar i kyrkan"? Viken kyrkoherde uttrycker sig så om det inte finns andra, gravt märkliga omständigheter som gjort den anställde helt olämplig?

Det är något som stinker här. Historien går absolut inte ihop.

Edit: Hittade en J*rgen Laring på nätet, som refererar till att hans far var kyrkoherde i Oscars församling. Det måste vara Timells antagoniskt/skateboardmarodören som gav honom sparken.

En påhittad historia för att dölja något annat..

Jag kan tänka mig att han har blivit påkommen att ha något fuffens med ungdomarna - typ alkohol, droger, sex - men, eftersom han själv var bara 21år gammal tänkte man ge honom en chans mot att han slutade med ungdomsverksamheten.

Prästen Sten André - som fick sparken samtidigt - och som senare blev kyrkoherde i en församling
i Nynäshamn där Timell jobbade ett tag borde också granskas..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in