2012-09-03, 13:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Inte som ultimativa absoluter.

Men helt ärligt: Är det inte lite av en retorisk fråga, ...... du har ju redan vid många tillfällen haft rik möjlighet för att skaffa dig information om vad ateismen innebär; också på detta område.

Citat:
Ursprungligen postat av flexbärt"
Jag har varit ateist en gåg i tiden.

Vad har det med ultimativa absoluter att göra? Om du nu inte in din ateist-förtid OCKSÅ led av "jag har abolut-sanning" syndromet (vilket inom filosofin kallas 'positivism').

Iövrigt är det för min del slut med skenfäktningerna omkring 'verklighets-underlaget (d.v.s. det epistemoligiska underlaget) med individer som förmodentligen anser att precis DERAS subjektiva åsikter är vägen till 'sanning'.

Ge mig någonting solitt att svara på istället för hemmasnickrade premisser, a priori-amtagande och cirkel-argument. Gärne med hänvisninger till andra tråder, där sånt tråd-relevant har diskuterats.
Citera
2012-09-03, 13:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleexi
Jag förstår tillräckligt för att se att det är det vi har sysslat med nu. Så, läs igenom tråden så får du den förklaring du söker.

Goddag.....yxskaft.
Citera
2012-09-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vad har det med ultimativa absoluter att göra? Om du nu inte in din ateist-förtid OCKSÅ led av "jag har abolut-sanning" syndromet (vilket inom filosofin kallas 'positivism').

Iövrigt är det för min del slut med skenfäktningerna omkring 'verklighets-underlaget (d.v.s. det epistemoligiska underlaget) med individer som förmodentligen anser att precis DERAS subjektiva åsikter är vägen till 'sanning'.

Ge mig någonting solitt att svara på istället för hemmasnickrade premisser, a priori-amtagande och cirkel-argument. Gärne med hänvisninger till andra tråder, där sånt tråd-relevant har diskuterats.

Tråden är "Hur känner vi igen Satan då?"

Vi känner iden honom i det du skriver.

Förstör inte tråden nu
Citera
2012-09-03, 13:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Tråden är "Hur känner vi igen Satan då?"

Vi känner iden honom i det du skriver.

Förstör inte tråden nu

Tack för den...... inte förvånande information..... att "vi" (d.v.s. "vi" som är som DU) har den åsikten.

Men det finns en del andra "vi" tråd-deltagare som inte nogar sig med dogmatik-baserade svar och som förväntar sig verklighets-underlag. Har du tänkt dig komme med ett verklighets-underlag?
Citera
2012-09-03, 14:19
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Släpper ingen text utan under moget övervägande, vad är fel i texten enligt dig.

Kontrollera gärna - Jesaja 14:12
Fast texterna är ju bara råd så att du ska kunna agera självständigt. Inget man ska gömma sig bakom.
Förstår du på allvar vissa av de saker du slänger dig med?
Citera
2012-09-03, 14:31
Medlem
senhackarens avatar
[quote=DenLede]
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Är jag ju inte. Skulle vilja att du förklarar vilken sekt jag följer?

Jag vet inte vad du är med i för någon sekt, så det kan jag tyärr inte svara på. Vart är du med någonstanns? Berätta för oss nu.
Citera
2012-09-03, 14:34
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleexi
Varken du eller jag kan avgöra om dessa källor är tvivelaktiga...

Lightend har sin uppfattning utifrån NT troligen och lite spekulation, vilket även du bedriver just nu, i detta.

Mjo, drar nytta för egna syften.

Nej, det var inte vad jag skrev heller.

Lightened har sin uppfattning utifrån sitt eget huvud, inte NT. Om jag spekulerar över att någon framställer saker som dem inte är, så är det inte på samma nivå som om någon framställer sina personliga fantasier som fakta. Försök inte flytta skulden nu, det hade varit oärligt som tusan.

Jag vet inte riktigt var du vill komma med det här dra nytta, då vi faktiskt talar om en mytologisk figur i en politisk manual från slutet av bronsåldern.
Citera
2012-09-03, 14:36
Medlem
DenLedes avatar
[quote=senhackaren]
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede

Jag vet inte vad du är med i för någon sekt, så det kan jag tyärr inte svara på. Vart är du med någonstanns? Berätta för oss nu.
Nja, skulle hellre vilja att du skulle sektplacera mig. Du som vet så mycket om allt.
Citera
2012-09-03, 15:58
Medlem
[quote=DenLede]
Citat:
Nja, skulle hellre vilja att du skulle sektplacera mig. Du som vet så mycket om allt.

Kristen kanske?
Citera
2012-09-03, 16:01
Medlem
Citat:
Fast texterna är ju bara råd så att du ska kunna agera självständigt. Inget man ska gömma sig bakom.
Förstår du på allvar vissa av de saker du slänger dig med?

Jag skriver inget so jag inte vet något om.

Så vad var fel.
Jag är självständig med rötter i Bibelns ord.
Citera
2012-09-03, 16:12
Medlem
senhackarens avatar
[quote=DenLede]
Citat:

Klart att jag vet mycket, jag tror ju inte på gud...Därför vet jag mycket. Eller hur? . Okej du vill inte säga vilken rörelse du är med, ännu svårare att säga om det är en sekt, eller om du har byggt upp dina vanförställningar på egen han.
Citera
2012-09-03, 16:15
Medlem
senhackarens avatar
[quote=Flexbärt]
Citat:

Kristen kanske?
Nej nej....Jag är inte kristen, och inte heller för någon av dessa abrahamitiska religionerna heller för den delen. I så fall så är taoismen och buddhismen mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in