2012-09-03, 16:25
Avstängd
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det handlar inte om tycke, eller att föredra. Jag är "ateist" för att jag inte sett något som skulle tyda på att saker är på ett annat vis. Om jag skulle uppleva något annat hade jag säkert ändrat uppfattning. Man kan ju inte välja att börja tro på gud, det fungerar ju inte så.

Jag har aldrig förstått mig på vissa, som på allvar tror att man endag ska tänka, att man endag ska bestämma sig för att tro på gud, och sedan tro på denne för nöjes skull, Eller på lossas, eller för att bli accepterad av dessa gudatroende.
Citera
2012-09-03, 17:46
Medlem
DenLedes avatar
[quote=senhackaren]
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede

Klart att jag vet mycket, jag tror ju inte på gud...Därför vet jag mycket. Eller hur? . Okej du vill inte säga vilken rörelse du är med, ännu svårare att säga om det är en sekt, eller om du har byggt upp dina vanförställningar på egen han.
Vanföreställningar?
Vad är rätt då, du som vet?
Citera
2012-09-03, 18:00
Medlem
[quote=DenLede]
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Vanföreställningar?

Det som är en verklighet är att satan och vi människor tillsamman arbetar på att fixa vårt kollektiva självmord Matt kap 24
Citera
2012-09-03, 18:05
Medlem
Bogomils avatar
[quote=Flexbärt]
Citat:

Det som är en verklighet är att satan och vi människor tillsamman arbetar på att fixa vårt kollektiva självmord Matt kap 24

Hur är detta en 'verklighet' annat än inom den hermetisk slutna a priori-antagna och cirkel-argumenterade bibel-'verklighet', som inte skiljar sig från andra lika slutna religiösa 'verkligheter'?
Citera
2012-09-03, 19:41
Medlem
DenLedes avatar
[quote=Flexbärt]
Citat:

Meningen är väl ändå att du ska kunna argumentera med det du lärt dig av bibel-citaten? Inte slänga upp sanningar som om du memorerat monopol-lockets spelregler i diskussionen.

Kan du i egna uttryck relatera till "Matt kap 24"?
Citera
2012-09-03, 19:48
Medlem
[quote=DenLede]
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Meningen är väl ändå att du ska kunna argumentera med det du lärt dig av bibel-citaten? Inte slänga upp sanningar som om du memorerat monopol-lockets spelregler i diskussionen.

Kan du i egna uttryck relatera till "Matt kap 24"?

Tecknen på hur det är idag som Jesus förutsade det skulle bli.

http://www.bibeln.se/las/2k/matt#q=Matt+24
Citera
2012-09-03, 19:51
Medlem
Bogomils avatar
Jag beklagar det felaktiga citations-resultatet i min post # 141. Denna post är adresserat till 'flexbärt' och inte till 'Den Lede'.
Citera
2012-09-03, 19:53
Medlem
DenLedes avatar
[quote=Flexbärt]
Citat:

Tecknen på hur det är idag som Jesus förutsade det skulle bli.

http://www.bibeln.se/las/2k/matt#q=Matt+24
Men du fortsätter ju att slänga dig med bibel-citat. Fattar du dom då? Kan du förklara dom som den fritänkande människa du säger dig vara?
Citera
2012-09-03, 20:07
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Och framför allt, hur känner vi igen denne?

Rent teoretiskt blir det nog svårt då en slipad djävuls största trick är att framställa sig som god och älskvärd.

Se t.ex. den s.k. Demiurgen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Demiurg
Citera
2012-09-03, 20:12
Avstängd
senhackarens avatar
[quote=Flexbärt]
Citat:

Du yrar va? Kolletiva självmord? Nä jag har inga planer på att ta livet av mig. Lång där ifrån.
Citera
2012-09-03, 20:14
Avstängd
senhackarens avatar
[quote=DenLede]
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Vanföreställningar?

A just de. Tänk. Kan du tänka? Eller är du för upptagen med att höra dina egna ord, så att du inte hinner med att höra andras åsikter?
Citera
2012-09-03, 20:18
Medlem
DenLedes avatar
[quote=senhackaren]
Citat:

A just de. Tänk. Kan du tänka? Eller är du för upptagen med att höra dina egna ord, så att du inte hinner med att höra andras åsikter?
Kanske jag är.
Förklara ändå så att jag som inte vet så mycket förstår? Klarar du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in