2022-09-25, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Nej gud är som sagt sadist och ond så han kommer självklart ge sig på alla som avgudar honom i första hand.
Ja 'gud' och 'gudarna' ja.. dina clowner som du idoldyrkar, jag snackar om Gud nu, vår Fader. The one and only Matrix som du på fullaste allvar tror att man leka gud i utan konsekvenser, mycket ska man vara med om.
Senast redigerad av EnlilAnunnaki 2022-09-25 kl. 17:30.
Citera
2022-09-25, 17:04
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Skulle Gud förlåta honom då? Varför, varför inte?

Jesu syndoffer var inte för djävulen, och därför finns det ingenting som sonar hans synder. Så nej, jag tror inte det.
Citera
2022-09-25, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Kuksugaren gud behöver djävulen för att bli avgudad som god och för att människan ska se upp till honom. I själva verket är gud djävulen

Svaret på frågan är alltså nej.
Du har fel.

Säg inte: »Det var Herren som fick mig att avfalla« – han framkallar inte det han avskyr. Säg inte: »Det var han som förde mig vilse« – han har ingen användning för en syndare. Syr 15

Ingen användning för en syndare.
Citera
2022-09-25, 18:56
Medlem
qups avatar
Skulle ursäkten vara uppriktig? Det har jag mycket svårt att tro. Tror inte heller gud skulle ta den på särskilt stort allvar.
Citera
2022-09-26, 00:08
Medlem
Roligt! Jag ger mig in i detta nu

Varför skulle en högre makt be en annan högre makt om ursäkt? En allsmäktig behöver inte göra sånt.
Citera
2022-09-26, 08:35
Medlem
Citat:

Om han skulle ångra sig och vända om från hans onda gärningar, så skulle Gud självklart förlåta honom.

Problemet är att Satan Djävulen inte är intresserad av det, han har gått så långt i sin ondska att han inte kan/vill omvända sig, han tycker t.o.m. att han gör rätt och anklagar Gud för att vara ond. Och hans efterföljare gör detsamma, anklagar felaktigt Gud för allt ont i världen, och dom flesta kommer inte att ändra deras åsikter oavsett hur förnuftiga och logiska förklaringar man kommer med.
Citera
2022-09-26, 09:17
Medlem
Citat:

Yes, det är väl sånt han sysslar med, I guess.
Citera
2022-09-26, 09:19
Medlem
Jag tänker mig att djävulen är en del av Gud.
Citera
2022-09-26, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut

Ja, kan nog stämma. Om Gud skapade allt. Han var ju en ängel från början. Innan han gick med i illuminati
Senast redigerad av Alva-zin 2022-09-26 kl. 09:29.
Citera
2022-09-26, 09:35
Medlem
sfrges avatar
Är det inte så att djävulen dödar en person i Bibeln och Gud dödar tusentals?
Läser man Bibeln så funderar man ibland på vem av Satan eller Gud som är god och vem som är ond.

Ta bara grejen med Adam och Eva i Edens lustgård. Gud sätter ett fruktträd mitt i paradiset som ingen får äta av.
Det är som att ha ett par spädbarn inlåsta i ett rum tillsammans med ett stort glas cyanid.
Citera
2022-09-26, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Är Gud i konflikt med sig själv?
Citera
2022-09-26, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Är det inte så att djävulen dödar en person i Bibeln och Gud dödar tusentals?
Läser man Bibeln så funderar man ibland på vem av Satan eller Gud som är god och vem som är ond.

Ta bara grejen med Adam och Eva i Edens lustgård. Gud sätter ett fruktträd mitt i paradiset som ingen får äta av.
Det är som att ha ett par spädbarn inlåsta i ett rum tillsammans med ett stort glas cyanid.
Om mänskligheten i stort är i Satans våld så har väl Satan orsakat mer död än vad som Bibeln påstår om Gud? Dessutom kan väl Satan ha inverkat på skrifterna av samma skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in