2021-08-06, 20:42
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om ingen av oss är utan synd innebär det att elden är oundviklig för dig också.
Den eld DU talar om tycks mig vara uthärdlig och temporär! Som en majbrasa!
Citera
2021-08-06, 20:59
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Den eld DU talar om tycks mig vara uthärdlig och temporär! Som en majbrasa!
Jag tänkte mig dubbelt så mycket lidande under hälften så lång tid, upprepa den metoden i all evighet så har du hur jag fixade det.
Citera
2021-08-07, 12:00
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag tänkte mig dubbelt så mycket lidande under hälften så lång tid, upprepa den metoden i all evighet så har du hur jag fixade det.
Jag vet inte vad du talar om, men får väl då leva med den ovissheten.
"Det går bra".
Citera
2022-01-27, 19:03
Medlem
nezzoms avatar
Jag gjorde det i ett svagt tillfälle....bad om en kvinna jag ville ha....hon kom tillbaka....men en resa där väldigt annorlunda kvinnor jobbar.....en av dom förförde mig....hon är prostituerad....och jag tappade allt jag bett om
nu undrar jag....går det att reservera,?...lr är min skuld till den mörka sidan?..,.tacksam för svar från ngn som vet...går det att bli förlåten?....
Citera
2022-01-27, 19:37
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Jag gjorde det i ett svagt tillfälle....bad om en kvinna jag ville ha....hon kom tillbaka....men en resa där väldigt annorlunda kvinnor jobbar.....en av dom förförde mig....hon är prostituerad....och jag tappade allt jag bett om
nu undrar jag....går det att reservera,?...lr är min skuld till den mörka sidan?..,.tacksam för svar från ngn som vet...går det att bli förlåten?....
Lukas 15:7
Jag säger eder att likaså bliver mer glädje i himmelen över en enda syndare som gör bättring, än över nittionio rättfärdiga som ingen bättring behöva.
Citera
2022-01-28, 18:06
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Att sälja sin själ till djävulen. Är det något bibliskt uttryck eller är det något påhittat i efterhand?

Sen om den finns någon kristensjäl som kan förklara hur man går till väga.
Funderar på att göra det om det går.
Bli jude.
Förled världen att tro att du är del av Guds utvalda folk. Få folk att tro att du ber till Gud och inte avgudar.

“Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare, som kan resa över både hav och land för att vinna en enda proselyt, men sedan gör ni honom till ett Helvetets barn, dubbelt värre än ni själva.”

“Ni är av er far — Djävulen, och er fars begär, ni väljer att göra. Han var en mördare från början, och i sanning stod han inte; ty sanningen finns inte i honom. Närhelst han talar lögn, talar han av sig själv. Därför att han är falsk och är lögnens fader.”
Citera
2022-09-25, 15:36
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Om Djävulen bad Gud om ursäkt.

Skulle Gud förlåta honom då? Varför, varför inte?
Citera
2022-09-25, 15:44
Medlem
Gud är både det goda och det onda. Därför går det inte att be Gud om ursäkt.

Däremot kan djävulen be sig själv om ursäkt och försöka förändra det han bad om ursäkt för genom att göra annorlunda.
Citera
2022-09-25, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Skulle Gud förlåta honom då? Varför, varför inte?

Kuksugaren gud behöver djävulen för att bli avgudad som god och för att människan ska se upp till honom. I själva verket är gud djävulen

Svaret på frågan är alltså nej.
Citera
2022-09-25, 15:54
Medlem
enhetlighets avatar
Det är en värdelös fråga eftersom satan bokstavligen inte kan söka förlåtelse. Eftersom satan är en änglaväsen hade han fullkomlig klarhet i tankarna. Han hade förmågan att se till tidens ände och allt som skulle hända på grund av olydnad mot Gud och han valde fortfarande att göra det.

Människor är jämförelsevis dumma jämfört med änglar; vi har inte den fulla kunskapen om tillvaron och begår synder till stor del av dumhet. Änglar har inte denna "ursäkt" att falla tillbaka på, de fattar sina beslut helt informerade, så de avvisar i princip all förlåtelse de kunde ha fått ändå.
Citera
2022-09-25, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Kuksugaren gud behöver djävulen för att bli avgudad som god och för att människan ska se upp till honom. I själva verket är gud djävulen

Svaret på frågan är alltså nej.
Låter som att någon är ute på väldigt djupt vatten, riktigt djupt vatten. Djävulen uppfanns efter idéer som satanister fick, något som givetvis fick Gud att skapa djävulen åt satanisterna när det senare skulle visa sig att de tillsammans ha kodat in sig i helvetet på riktigt. James the Just ni vet.. eller Jeppe de Pajas rättare sagt.

Gud är alltet, klart att djävulen tillhör alltet. Hur korkad är du egentligen? Jag kan lova dig att det enda Rihanna gör i helvetet är att be pappa Allltet om ursäkt.

/Enlil
Senast redigerad av EnlilAnunnaki 2022-09-25 kl. 16:00.
Citera
2022-09-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlilAnunnaki
Enligt Father Enlils Software så ger ditt inlägg över 1 miljon år i straff och ren tortyr, hoppas du är ateist.. som om det skulle hjälpa med ditt track record

Nej gud är som sagt sadist och ond så han kommer självklart ge sig på alla som avgudar honom i första hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in