2020-05-18, 12:15
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Varför behöver du projicera fram en fiende du inte ens kan definiera?
Detta handlar inte om mig. Jag har redan definitionen klar. Du har något problem som du inte vill prata om. OK. Då så.
Citera
2020-05-18, 12:17
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Detta handlar inte om mig. Jag har redan definitionen klar. Du har något problem som du inte vill prata om. OK. Då så.
Så vad är det du menar att Satan skulle vara begränsad till?
Citera
2020-05-18, 12:23
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Hobo chang ba.
Senast redigerad av Redivivus 2020-05-18 kl. 12:25.
Citera
2020-05-18, 12:26
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Hobo chang ba.
Vad är det du inte förstår av trådstarten? Hur kan man projicera Satan som fienden om det inte går att rentvå sig själv från Satans motiv?
Senast redigerad av Denom 2020-05-18 kl. 12:30.
Citera
2020-05-18, 23:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Du tycks ha bättre inlevelse i Satans knep men förnekar och projicerar det, varför?

Jag har koll eftersom jag har läst bibeln.
Citera
2020-05-19, 01:57
Medlem
Citat:
Din lille fjant till gud satan är begränsad till vad hans skapare har bestämt. Därför trodde han att han kunde bli större och mäktigare än Herren, och fattade inte att hans lögner skulle leda till HANS EGEN död. Då är han inte smartare än en ungdom som kör ihjäl sig. Därför lärde Gud apostlarna detta.

Han får inte vara nyomvänd, så att han blir högmodig och faller under djävulens dom. Dessutom måste han ha gott rykte bland utomstående, så att han inte blir förhånad och går i djävulens fälla. 1Tim 3:6-7

Newbie, högmodig, förhånad för sin dumhet... djävulens fälla som han riggade själv och gick rakt in i.
Citera
2020-05-19, 02:28
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Din lille fjant till gud satan är begränsad till vad hans skapare har bestämt. Därför trodde han att han kunde bli större och mäktigare än Herren, och fattade inte att hans lögner skulle leda till HANS EGEN död. Då är han inte smartare än en ungdom som kör ihjäl sig. Därför lärde Gud apostlarna detta.

Han får inte vara nyomvänd, så att han blir högmodig och faller under djävulens dom. Dessutom måste han ha gott rykte bland utomstående, så att han inte blir förhånad och går i djävulens fälla. 1Tim 3:6-7

Newbie, högmodig, förhånad för sin dumhet... djävulens fälla som han riggade själv och gick rakt in i.

Hur kan satan vara nyomvänd, och hur kan han gå i djävulens fälla?

En gissning är att du är troende kristen.
Citera
2020-05-19, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Hur kan satan vara nyomvänd, och hur kan han gå i djävulens fälla?

En gissning är att du är troende kristen.
Det kan inte bekräftas men är trovärdigt att fjanten fick i uppdrag att se efter Adam och Eva, och att det var hans första uppdrag, typ newbie. Nyomvänd var fjanten inte, det handlar om nyomvända kristna i citatet. Läs vad det står..
Citera
2020-05-19, 02:41
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Det kan inte bekräftas men är trovärdigt att fjanten fick i uppdrag att se efter Adam och Eva, och att det var hans första uppdrag, typ newbie. Nyomvänd var fjanten inte, det handlar om nyomvända kristna i citatet. Läs vad det står..

Ok, det kommer jag inte att göra.

Och jag har inte sett någon orsak till varför man skulle.
Citera
2020-05-19, 09:17
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag har koll eftersom jag har läst bibeln.
Jag har också läst bibeln, men jag visste inte att den handlade om Satan.
Citera
2020-05-19, 09:18
Medlem
Denoms avatar
Citat:

Vad är det då rent konkret han inte kan göra?
Citera
2020-05-19, 09:29
Medlem
Citat:
Vad är det då rent konkret han inte kan göra?
Dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in