2022-11-26, 23:44
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Nu låter du som en random gnostiker.

Jaha okej. Och?
Citera
2022-11-27, 00:04
Medlem
flashbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Skulle Gud förlåta honom då? Varför, varför inte?
Liksom det finns motpoler i människans värld. Finns det motpoler i gott och ont, djävulen är ond och kan aldrig bli god, djävulen är ett filter mellan GUD och människan. Ett filter som vill förleda från GUD. Djävulen och djävulens följe förblir förkastade från himlen.

Lögnens mästare med de neandertalmudiska för-adamiska judarna bär vittne om ondskan i denna värld.

Enligt deras kutym är araberna med sönderomskärelsen lika judarna trots att de inte lyssnar till GUD i Jesus Kristus.

De väljer att förvanska Bibeln till att matcha deras otrogna Quran/Talmud.
Citera
2022-11-27, 00:09
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mixtraa.me.666
Gud är både det goda och det onda. Därför går det inte att be Gud om ursäkt.

Däremot kan djävulen be sig själv om ursäkt och försöka förändra det han bad om ursäkt för genom att göra annorlunda.

Då är det väl ingen idé att be Gud om förlåtelse för sina synder.
Citera
2022-11-27, 00:23
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Skulle Gud förlåta honom då? Varför, varför inte?

Nej.
Förlåtelse är bara för oss människor. Fallna änglar av vilken Satan är den ledande (Lucifer) och de visste vad de gjorde och konsekvenserna utav det.
Citera
2022-11-27, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Låter som du ljuger till det lite.
Gud ville nämligen inte att Adam och Eva skulle äta av den förbjudna frukten.
När dom gjorde det så förvisade gud dom från himlen.
Det var hans straff för att dom åt av kunskapens frukt,
så blev dom dödliga och bannades från paradiset.

Därpå så var det djävulen som var ormen som frestade dom
till att äta av den förbjudna frukten. Du verkar inte ha läst på ordentligt. Eller så ljuger du.

Jag har inte sagt emot detta, förutom att Adam och Eva har aldrig befunnit sig i himlen. Adam och Eva skapades på jorden, undrar vem det är som inte har läst på ordentligt.
Citera
2023-02-10, 20:18
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agapius
Det gjorde studier i tyskland tror jag om minnet inte sviker mig, att människor som låg på sjukhus som hade en utsikt med träd och blommor återhämtade sig hela 10% snabbare än vad det andra patienterna som hade byggnader som utsikt.

Gud kanske är naturen och inte människorna?
Universum är som ett akvarium och jorden som ett terrarium. Allt är ordnat så att biologiskt liv ska utvecklas och ande födas. Både Satan och Guds rike finns i andevärlden som är inom oss. De lever inte i akvariet med oss.

Efter uppståndelsen från de döda taga män sig icke hustrur, ej heller givas hustrur åt män, utan de äro då såsom änglarna i himmelen.

Guds rike kommer icke på sådant sätt att det kan förnimmas med ögonen, ej heller skall man kunna säga: 'Se här är det', eller: 'Där är det.' Ty se, Guds rike är invärtes i eder.»

Det som är fött av kött, det är kött; och det som är fött av Anden, det är ande. Förundra dig icke över att jag sade dig att I måsten födas på nytt. Vinden blåser vart den vill, och du hör dess sus, men du vet icke varifrån den kommer, eller vart den far; så är det med var och en som är född av Anden.

Det är anden som gör levande; köttet är till intet gagneligt. De ord som jag har talat till eder äro ande och äro liv.
Citera
2023-02-10, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Dyrkar du gud?
Hur gör du detta extraordinära dyrkande helt praktiskt?

Min vilja om tro Gud är känt jag menar den allsmäktige kristna guden Gud eller på engelska språket God kanske är Oden Gud i Norden om Oden finns för alla protestanter ska ju Oden färdigställa en tro till mig.

Jesus trotjänare är december och tro betydelser jag vet lite kan endast komma på lite betydelser är inte tro jag önskar Gud, God eller Oden eller jag redan på rätt spår?
Citera
2023-02-10, 20:57
Medlem
Oden Nordens Gud.

Oden är för mitt folk?

Oden sägs skapat svenska helvetet och Djävulen bl.a.
Citera
2023-02-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Vad är satan? Religion, alla religioner, är satan.

Existerade två Satan lillen från England och den store från Sverige.
Senast redigerad av TwoThousandSix 2023-02-10 kl. 21:48. Anledning: Satan
Citera
2023-02-14, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousandSix
Existerade två Satan lillen från England och den store från Sverige.
Det enda djävulen är, är det du är omedveten om!

I DITT EGET FACKING INRE!

Men detta är total överkurs och otingängligt för de som inte är intresserade av filosofi!
Senast redigerad av rantaplan 2023-02-14 kl. 20:08.
Citera
2023-07-11, 09:00
Medlem
scaredguys avatar
Därför är djävulen snällare än Jesus/Gud

Djävulen dömer dig inte och låter dig vara dig själv. Jesus/Gud trycker ned dig, vill sätta massa regler, hatar att du är glad, du får inte ha sex så mycket du vill utan blir dömd, du får inte drömma om att bli rik utan blir dömd, du får inte vara otrogen utan att bli dömd osv.

Djävulen lovar ingenting utan allt du får är ett plus. Gud lovar allting men håller aldrig vad han lovar.

Har så många kristna bekanta som har bett till Jesus när de fått cancer men nu är de alla döda, Jesus hjälpte inte en enda.

Så varför ska man tillbe någon som aldrig hjälper och mest fördömer?
Citera
2023-07-11, 09:06
Medlem
Enterprises avatar
Att vara djävulsdyrkare är lite paradoxalt, då man i principer erkänner Bibelns verklighetsbeskrivning, men väljer att ändå hålla på den förlorande sidan och få en plats i helvetet vikt åt sig.

Ateism är mer lättbegriplig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in