2020-05-19, 09:35
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Dö.
Varför kan inte Satan dö och hur är det dåligt för andra?
Citera
2020-05-19, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Varför kan inte Satan dö och hur är det dåligt för andra?
En ande är odödlig så länge inte Herren förgör honom.

Jag skall tala om för er vem ni skall frukta. Frukta honom som kan döda och sedan har makt att kasta ner i helvetet. Ja, jag säger er: honom skall ni frukta. Luk

Det är alltså Herren, inte satan du ska frukta.

Det är dåligt för att han kan uppträda som en fiende så länge han lever.
Citera
2020-05-19, 09:45
Medlem
Denoms avatar
Citat:
En ande är odödlig så länge inte Herren förgör honom.

Jag skall tala om för er vem ni skall frukta. Frukta honom som kan döda och sedan har makt att kasta ner i helvetet. Ja, jag säger er: honom skall ni frukta. Luk

Det är alltså Herren, inte satan du ska frukta.

Det är dåligt för att han kan uppträda som en fiende så länge han lever.
Var har du läst att Satan är en ande och att Herren kan förgöra honom? Det låter som att du hittar på.
Citera
2020-05-19, 09:50
Medlem
Citat:
Var har du läst att Satan är en ande och att Herren kan förgöra honom? Det låter som att du hittar på.
Han kastades ut ur himlen tillsammans med hans följare. Han ska kastas i den brinnande ekdsjön. Allt står i Upp. Vad skulle satan vara om inte en ande? Bara andar lever i himlen. Änglar är andar i Guds tjänst. Ängel betyder budbärare.
Citera
2020-05-19, 09:53
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Han kastades ut ur himlen tillsammans med hans följare. Han ska kastas i den brinnande ekdsjön. Allt står i Upp. Vad skulle satan vara om inte en ande? Bara andar lever i himlen. Änglar är andar i Guds tjänst. Ängel betyder budbärare.
Herren förstörde honom inte och det står ingenstans i Bibeln att det kommer hända heller. Att plågas i svavel, rök och eld är inte detsamma som att man förgörs. Den gamle draken var ingen ande.
Citera
2020-05-19, 09:57
Medlem
Citat:
Herren förstörde honom inte och det står ingenstans i Bibeln att det kommer hända heller. Att plågas i svavel, rök och eld är inte detsamma som att man förgörs. Den gamle draken var ingen ande.
Inte än, men alla som kastas i eldsjön dör. Det är möjligt att Gud håller just honom vid liv, precis som han fängslade änglarna som orsakade nefilim fram till Domens dag.
Citera
2020-05-19, 10:44
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Jag har också läst bibeln, men jag visste inte att den handlade om Satan.

Inte i hvuudsak, men det finns information där.
Citera
2020-05-19, 11:43
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Inte än, men alla som kastas i eldsjön dör. Det är möjligt att Gud håller just honom vid liv, precis som han fängslade änglarna som orsakade nefilim fram till Domens dag.
Hur vet du att alla som kastas i eldsjön dör, andar är ju odödliga hävdade du väl?
Citera
2020-05-19, 11:44
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Inte i hvuudsak, men det finns information där.
Varför är det då så viktigt att ha Satan, projicera much?
Citera
2020-05-19, 11:56
Medlem
Citat:
Hur vet du att alla som kastas i eldsjön dör, andar är ju odödliga hävdade du väl?
Glömde du bort bibelcitatet? Herren kan förgöra en ande.
Citera
2020-05-19, 14:19
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Glömde du bort bibelcitatet? Herren kan förgöra en ande.
Var i Bibeln specificeras det att Herren kan förgöra en ande? Var i Bibeln specificeras det att de som kastas ner i eldsjön dör?
Citera
2020-05-19, 15:54
Medlem
Citat:
Var i Bibeln specificeras det att Herren kan förgöra en ande? Var i Bibeln specificeras det att de som kastas ner i eldsjön dör?
Alla får en uppståndelse och blir då andar (som änglar) innan vi ställs inför Guds tron och döms. De som döms kastas i den brinnande eldsjön och dör (den andra döden). Sök på det som står inom parantes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in