2019-08-03, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Jag har talat om för dig vad jag själv sett. Vill du veta hur djupt kaninhålet är så ta det röda pillret och följ mig, men vill du vakna upp imorgon och allt är som vanligt så tar du det blå pillret och ignorerar mig.
Jag tar sällan piller bara för att någon säger så. Eventuellt en utbildad läkare, samt att pillret är känt.
Jesus får fixa detta själv. Om han vill, förstås.
Citera
2019-08-03, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag tar sällan piller bara för att någon säger så. Eventuellt en utbildad läkare, samt att pillret är känt.
Jesus får fixa detta själv. Om han vill, förstås.
Just call on his name!
För var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar ska dörren öppnas.
Citera
2019-08-06, 00:57
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Just call on his name!
För var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar ska dörren öppnas.
Jisses. Om det ändå vore så enkelt. Kan ju informera herrn om att jag varit där, försökt detta. Är alltså ett levande exempel på att det som står är falskt.
Citera
2019-08-06, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Jisses. Om det ändå vore så enkelt. Kan ju informera herrn om att jag varit där, försökt detta. Är alltså ett levande exempel på att det som står är falskt.
Till vem bad du? Om du nu gjorde det.
Senast redigerad av skrumpelnubb 2019-08-06 kl. 10:51.
Citera
2019-08-06, 11:03
Medlem
Citat:
Just call on his name!
Detta kan betyda vad som helst nästan, samt att det ofta finns bortförklaringar när det inte fungerar.
Det finns många som kan styrka att de inte fått svar.
Citera
2019-08-06, 11:25
Medlem
Citat:
Detta kan betyda vad som helst nästan, samt att det ofta finns bortförklaringar när det inte fungerar.
Det finns många som kan styrka att de inte fått svar.
Det finns många som kan berätta att de fått svar också.
Citera
2019-08-06, 11:33
Medlem
Citat:
Det finns många som kan berätta att de fått svar också.
Japp. Synd att ingen kan demonstrera det bara.
Citera
2019-08-06, 11:39
Medlem
Reguluss avatar
Djävulen är som så mycket annat i de abrahamitiska religionerna ett ganska sent lånegods från zoroastrismen. Zoroastrismen är en dualistisk religion, där kampen mellan det goda (Ahura Mazda = Gud) och det onda (Angra Mainu = Djävulen) spelar en central roll.

Så var däremot inte fallet i Gamla Testamentets judendom, där Satan var en tämligen underordnad bifigur, som t.ex. i prövningarna av Job.
Citera
2019-08-06, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Djävulens bästa knep var att lura världen att han inte längre existerar.
Kanske inte riktigt. Idén kommer från Herren själv, som vill att vår rättfärdighet ska komma genom tro, och därför uppenbarar han sig bara för de som tror. Många dyrkare och anhängare vet att djävulen och demoner existerar, men den främsta orsaken till att den lille fjanten döljer sin existens är att om alla vet att satan existerar, då får han svårt att förklara att Gud inte existerar. Och han vill ju inte hjälpa sin främsta fiende, eller hur?
Citera
2019-08-06, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Kanske inte riktigt. Idén kommer från Herren själv, som vill att vår rättfärdighet ska komma genom tro, och därför uppenbarar han sig bara för de som tror. Många dyrkare och anhängare vet att djävulen och demoner existerar, men den främsta orsaken till att den lille fjanten döljer sin existens är att om alla vet att satan existerar, då får han svårt att förklara att Gud inte existerar. Och han vill ju inte hjälpa sin främsta fiende, eller hur?
Kanske därför båda gömmer sig? Ett avslöjande skulle hjälpa fienden?
Citera
2019-08-06, 14:00
Medlem
Citat:
Kanske därför båda gömmer sig? Ett avslöjande skulle hjälpa fienden?
Gud har ett annat motiv. Herren tjänar ingenting på att inte avslöja satan som den lögnare han är.
Citera
2019-08-06, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Gud har ett annat motiv. Herren tjänar ingenting på att inte avslöja satan som den lögnare han är.
Men det är nog svårt att avslöja satan utan att bevisa sin egna existens. Så Gud kanske avvaktar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in