Citat:
Ursprungligen postat av
DukeOfEarl
Om det nu är "Gud" som styr världen och vårt helvete kanske vi borde prova Satans helvete se om det är värre?
Satan ÄR den här världens härskare.
Heb 2:14
Då nu barnen är av kött och blod måste han på samma sätt bli människa, för att han genom sin död skulle göra
dödens herre, djävulen, maktlös
Nej, inte som du tror, att han är herre över helvetet, utan för att döden kom in i världen och spred sig bland människor genom djävulens lögn. Men över de som är frälsta har satan ingen makt.
Joh 14:30
Jag säger inte mycket mer till er, ty nu kommer världens härskare. Han har ingen makt över mig.
Upp 16:14
De är demonandar och kan göra tecken, och de gick ut till kungarna i hela världen för att samla dem till striden på Guds, allhärskarens, stora dag.
Det är demonandar som fuel the flames of war. Det visar att satan och hans följare nätverkar.
Dan 10:20
Då sade han: ”Förstår du varför jag har kommit till dig? Jag måste nu återuppta striden med Persiens änglafurste, och när jag drar ut kommer Greklands änglafurste.
Änglafurstar. Strid. Helvetet på jorden! Ett parallellt universum. Varje land har mao fått en satans ängel som furste, och du kan vara säker på att de påverkar mänskliga ledare.