Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Jag anser inte att Gud skapar rättvisa när han dränker hela världen.
Jag anser inte att Gud skapar rättvisa när hela mänskligheten blir dömd för att två människor äter en frukt.
Jag anser inte att Gud skapar rättvisa när han har lagar för hur slaveri ska gå till, istället för att förbjuda slaveri.
Listan kan göras lång.
Att jämföra med länder är fel. Eventuellt Nord Korea och liknande länder. De anser också att de skapar rättvisa och att folket ska förstå detta.
”Nordkorea”, eller som det heter den Demokratiska Folkrepubliken Korea, kan vara intressant i ett sataniskt perspektiv.
Det måste förstås vara ett verk av Satan (så som jag uppfattar det) att människan upphöjer sig själv till Gud och iscensätter paradiset på jorden. Men det är detta som händer i DFRK om vi skall tro den Chondoistiska rörelsen, som faktiskt är representerade i DFRKs parlament. Kamrat Kim Jong Un har, enligt Chondoisterna, religiös signifikans.
Dessutom är det intressant att den nyligen avlidna kristna ledaren, Billy Graham, besökte DFRK ett par gånger och var vän med kamrat Kim Il Sung, den nuvarande ledarens farfar. Billy Grahams fru och son har dessutom på egen hand varit i DFRK flera gånger.
En organisatör för Chondoistiska chongupartiet ("Unga vännernas och den himmelska vägens parti") i en intervju förra året:
""– Vi menar att människan själv är gud."//
Kim Song Nam förklarar chondoismen och Chondoistiska chongupartiets mål och tro på ett sätt som är både märkligt och helt logiskt. I en stat där den högste ledaren redan betraktas som gudalik är det naturligt att chondoisterna, som aldrig tillbett några övernaturliga väsen, istället har en religiös syn på ledaren Kim Jong Un.
– Vi menar att Kim Jong Un är himlen själv!”
http://proletaren.se/utrikes-asien/p...-total-enighet