Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Ordet satan är inget namn.
Jo det är ett namn, ett namn som betyder motståndare med betydelsen av att vara fientligt inställd och planera illdåd gentemot någon. En konspiratör och ränksmidare.
Citera
2017-12-17, 18:09
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Djävulen är en idiot som inte förstod vad hans lögn skulle få för konsekvenser. Att ni ser honom som en god herre visar bara hur effing stupida ni är.

Har inte påstått att han ska va en god herre.
Insunierade bara att han tycks vara mer godartad av dom två.

Vilket kan innebära att dom flesta kristna blivit förda bakom ljuset.
Man ska ju akta sej för falska profeter.

Du ger ett sken av att vara, eller vilja vara en sån.
Citera
2017-12-17, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Har inte påstått att han ska va en god herre.
Insunierade bara att han tycks vara mer godartad av dom två.

Vilket kan innebära att dom flesta kristna blivit förda bakom ljuset.
Man ska ju akta sej för falska profeter.

Du ger ett sken av att vara, eller vilja vara en sån.
Gud och den som Gud har gett rätten att döma och straffa, är inga mördare. Djävulen däremot ljuger när han talar, och det gör han inte på uppdrag av Gud. Djävulens lögn dödade Eva, ochg genom hans avund kom döden in i världen och spred sig till alla människor. Hur vill du bortförklara det och sen påstå att djävulen är "godartad"? Om du tror att du kan det är du den som är grundlurad.

Jag är ingen falsk profet när det enda jag gör är att tolka orden i bibeln utan att förvränga, som vissa här gör.
Citera
2017-12-17, 19:09
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Gud och den som Gud har gett rätten att döma och straffa, är inga mördare. Djävulen däremot ljuger när han talar, och det gör han inte på uppdrag av Gud. Djävulens lögn dödade Eva, ochg genom hans avund kom döden in i världen och spred sig till alla människor. Hur vill du bortförklara det och sen påstå att djävulen är "godartad"? Om du tror att du kan det är du den som är grundlurad.

Jag är ingen falsk profet när det enda jag gör är att tolka orden i bibeln utan att förvränga, som vissa här gör.
Jag tolkar även jag.
Sitter inte och tänker att jag skall förvränga det som står.
Om du nu anser att jag är en av de " vissa"

Adam lyssnade mer på Eva och Satan än på Gud.
Förstår inte varför du har så svårt att se Adams fel, som om du inte ser honom överhuvudtaget.
Som om du vill undvika att nämna Adam.
Ungefär som att du ser andras fel men inte dina egna.
Du ser mina men inte dina.
Du ser Eva men inte Adam.
Citera
2017-12-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag tolkar även jag.
Sitter inte och tänker att jag skall förvränga det som står.
Om du nu anser att jag är en av de " vissa"

Adam lyssnade mer på Eva och Satan än på Gud.
Förstår inte varför du har så svårt att se Adams fel, som om du inte ser honom överhuvudtaget.
Som om du vill undvika att nämna Adam.
Ungefär som att du ser andras fel men inte dina egna.
Du ser mina men inte dina.
Du ser Eva men inte Adam.
Jag har redan för länge sedan förklarat att Adam också blev dömd, så han kom inte undan på något sätt. Men du förvränger det Moses skrev när du säger att Adam och Eva inte dog, samt att satan inte ljög.
Citera
2017-12-17, 21:32
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

Då tolkar du bibeln dåligt.

Djävulen finns för att Gud vill det.
Gud är allsmäktig och kan när hen behagar ta bort honom.
Så nog jobbar Djävulen på Guds order alltid.

Betänk detta en stund och bespara mig från ett feberrusigt svammel.
Utan tänk igenom frågan ordentligt innan du evt ger ett svar.
Citera
2017-12-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Då tolkar du bibeln dåligt.

Djävulen finns för att Gud vill det.
Gud är allsmäktig och kan när hen behagar ta bort honom.
Så nog jobbar Djävulen på Guds order alltid.

Betänk detta en stund och bespara mig från ett feberrusigt svammel.
Utan tänk igenom frågan ordentligt innan du evt ger ett svar.
Jag behöver inte fundera länge för svaret finns i bibeln. Djävulen har INTE fått något uppdrag av Gud, och han finns kvar för att den dag då Gud har bestämt alla ska dömas inte har kommit än. Att det har blivit så här började med satans lögn. Så skyll på satan, inte på Gud. Du och alla andra som tror på det så kallade Teodiceproblemet förutsätter på det mest arroganta sättet att ni alltid vet vad Gud kommer att göra och när, medan bibeln är tydlig med att ingen vet när Herrens dag blir. Så NI är de falska profeterna bibeln varnar för! Ni och JV!
Citera
2017-12-17, 21:54
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Jag behöver inte fundera länge för svaret finns i bibeln. Djävulen har INTE fått något uppdrag av Gud, och han finns kvar för att den dag då Gud har bestämt alla ska dömas inte har kommit än. Att det har blivit så här började med satans lögn. Så skyll på satan, inte på Gud. Du och alla andra som tror på det så kallade Teodiceproblemet förutsätter på det mest arroganta sättet att ni alltid vet vad Gud kommer att göra och när, medan bibeln är tydlig med att ingen vet när Herrens dag blir. Så NI är de falska profeterna bibeln varnar för! Ni och JV!
Du har uppenbart inte mycket att tänka med då om detta blir ditt svar.

Djävulen har visst fått sitt uppdrag av Gud.
Hur prövade han inte Job?

Och ville Gud bespara oss detta tog hen helt enkelt bort Djävulen det begriper t.o.m. en människa med en normalt fungerande hjärna.

Sedan skiter jag fullständigt i dina beskyllningar, de rör mig inte i ryggen vad en taskig sagobok kallar mig eller vad du i din psykos försöker uttyda något till.
Citera
2017-12-17, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Du har uppenbart inte mycket att tänka med då om detta blir ditt svar.

Djävulen har visst fått sitt uppdrag av Gud.
Hur prövade han inte Job?

Och ville Gud bespara oss detta tog hen helt enkelt bort Djävulen det begriper t.o.m. en människa med en normalt fungerande hjärna.

Sedan skiter jag fullständigt i dina beskyllningar, de rör mig inte i ryggen vad en taskig sagobok kallar mig eller vad du i din psykos försöker uttyda något till.
Det var inget uppdrag, Gud tillät satan att göra så mot Job. En enda gång. Sedan glömmer du bort att han kastades ut ur himlen, så vilket uppdrag menar du att han har nu då? Inget vad jag kan se.

Nej, Gud kunde inte ta bort djävulen direkt, för då hade alla andra börjat ifrågasätta Gud. Det hade ju inte blivit som Gud hade sagt. Nu kommer det att ske, men hela skapelsen får lida för det satan gjorde.
Citera
2017-12-17, 23:56
Medlem
Citat:
Det var inget uppdrag, Gud tillät satan att göra så mot Job. En enda gång. Sedan glömmer du bort att han kastades ut ur himlen, så vilket uppdrag menar du att han har nu då? Inget vad jag kan se.

Nej, Gud kunde inte ta bort djävulen direkt, för då hade alla andra börjat ifrågasätta Gud. Det hade ju inte blivit som Gud hade sagt. Nu kommer det att ske, men hela skapelsen får lida för det satan gjorde.
Ja det hade ju varit märkligt, om gud hade tagit bort den "onda" Då hade man verkligen kunnat ifrågasätta Gud -Va Gud ska du börja vara god nu ? Det går ju helt emot allt vi vet om dig.
Citera
2017-12-18, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEGLOCKE
Ja det hade ju varit märkligt, om gud hade tagit bort den "onda" Då hade man verkligen kunnat ifrågasätta Gud -Va Gud ska du börja vara god nu ? Det går ju helt emot allt vi vet om dig.
Nu fanns det fler inblandade, Adam och Eva, men det är inte en ond gärning att låta de leva. For the time being. Det hade väl inte spelat någon större roll heller, för andra hade redan fått veta vad som hänt, och då hade Gud fått eliminera de också. Gud lät i stället domen komma långsamt så alla fick tid till omvändelse. Till sist kastades de ut ur himlen. Antingen förstod inte satan vilka konsekvenser hans lögn skulle få, vilket är vad jag tror, eller så gjorde han det medvetet. I vilket fall gör det honom till en mördare eftersom hans lögn, att Eva inte skulle dö om hon åt, fick Eva att äta.
Citera
2017-12-18, 01:08
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Nu fanns det fler inblandade, Adam och Eva, men det är inte en ond gärning att låta de leva. For the time being. Det hade väl inte spelat någon större roll heller, för andra hade redan fått veta vad som hänt, och då hade Gud fått eliminera de också. Gud lät i stället domen komma långsamt så alla fick tid till omvändelse. Till sist kastades de ut ur himlen. Antingen förstod inte satan vilka konsekvenser hans lögn skulle få, vilket är vad jag tror, eller så gjorde han det medvetet. I vilket fall gör det honom till en mördare eftersom hans lögn, att Eva inte skulle dö om hon åt, fick Eva att äta.

De kastades ut ur Eden ( levande)
Gud verkar vara mycket lättstött och lider av stora problem att förlåta.
Ska han inte röja snart.
Sopa rent.
Slita sönder planeten i bitar och slakta oss någon gång.
Vad väntar han på ?

Jag tror att han ( om han nu finns) tröttnade på människan han skapade.
Vad är det som säger att han inte gjorde om och gjorde rätt och att vi redan nu befinner oss på det varmare stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in