2017-01-06, 10:09
Medlem
Gud och Djävulen - Tankenöt

Djävulen är Guds antagonist.

Med andra ord så ger djävulen gud fingret och tycker att gud kan köra upp sina regler där solen inte skiner.

Ok. Om JAG bryter mot guds regler så ska jag straffas med att hamna i helvetet med djävulen och djävulen kommer straffa mig för att JAG har brutit mot guds regler.

Fantasifoster..

Tankevurpa så det stänker om det!

OM det finns en gud så förtjänar han/hon att brinna i helvetet då gud är en riktigt sadistisk jävel som känner ingen skam och djävulen kommer ju givetvis att straffa gud något så in i helvete.

Straffa mig? Äh lägg av! Djävulen diggar ju mig, varför skulle djävulen straffa mig för att även jag ger gud fingret?

edit: Tilläg, mina barn är inte döpta och kommer enligt bibeln brinna i all evighet oavsett vad dom gör med sina liv. Lite stänk av vatten på pannan förhindrar detta. Störtlöjligt.

Diskutera
Senast redigerad av 13L0WJ013 2017-01-06 kl. 10:11.
Citera
2017-01-06, 10:34
Medlem
yggdrazils avatar
Vem är det som säger att det skulle vara djävulen som straffar dig?
Citera
2017-01-06, 10:48
Medlem
Sunimods avatar
Djävulen är de religiösas påhitt för att få makt över folk.

Religioner typ kristendomen och Islam mm används för att få makt över folk. Att få folk att hålla sig lugna och göra så som det förkunnas.

Men folk behöver någon som styr över dem annars så blir de uppenbarligen tokiga. Se bara på alla idioter som med raketer i sin hand skjuter mot människor och föremål som jävla vildar.

Den gud de religiösa målar upp är enligt dem ond och ska straffa alla som inte gör som prästerna predikar. Maktgalningar.

Räcker inte Gud till så tar man till Djävulen.
Citera
2017-01-06, 14:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13L0WJ013
Djävulen är Guds antagonist.

Med andra ord så ger djävulen gud fingret och tycker att gud kan köra upp sina regler där solen inte skiner.

Ok. Om JAG bryter mot guds regler så ska jag straffas med att hamna i helvetet med djävulen och djävulen kommer straffa mig för att JAG har brutit mot guds regler.

Fantasifoster..

Tankevurpa så det stänker om det!

OM det finns en gud så förtjänar han/hon att brinna i helvetet då gud är en riktigt sadistisk jävel som känner ingen skam och djävulen kommer ju givetvis att straffa gud något så in i helvete.

Straffa mig? Äh lägg av! Djävulen diggar ju mig, varför skulle djävulen straffa mig för att även jag ger gud fingret?

edit: Tilläg, mina barn är inte döpta och kommer enligt bibeln brinna i all evighet oavsett vad dom gör med sina liv. Lite stänk av vatten på pannan förhindrar detta. Störtlöjligt.

Diskutera
Djävulen gillar att straffa folk. Han tycker det är jätteroligt. De enda som djävulen har tillgång till är döda elakingar. Därför blir det just döda elakingar han straffar. I förhållande till djävulen är du att betrakta som en ängel. Djävulen skiter fullständigt i hur elak du är - du kommer aldrig ens i närheten.

Så - djävulen vill straffa och plåga dig för att han tycker om det och för att han mår dåligt om du mår bra. Han hatar dig, men mår bra när du hatar dig själv.
Citera
2017-01-06, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Djävulen gillar att straffa folk. Han tycker det är jätteroligt. De enda som djävulen har tillgång till är döda elakingar. Därför blir det just döda elakingar han straffar. I förhållande till djävulen är du att betrakta som en ängel. Djävulen skiter fullständigt i hur elak du är - du kommer aldrig ens i närheten.

Så - djävulen vill straffa och plåga dig för att han tycker om det och för att han mår dåligt om du mår bra. Han hatar dig, men mår bra när du hatar dig själv.
Finns det någon, förutom jag själv, som kan hindra att djävulen kommer att plåga mig?
Citera
2017-01-06, 14:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Finns det någon, förutom jag själv, som kan hindra att djävulen kommer att plåga mig?
Nej.
Citera
2017-01-06, 14:39
Medlem
Citat:
Nej.
Ok. Vissa pratar ibland om en allsmäktig Gud, ville bara veta var du står i den frågan.
Citera
2017-01-06, 14:41
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ok. Vissa pratar ibland om en allsmäktig Gud, ville bara veta var du står i den frågan.
Det är bara du som kan be om förlåtelse. Ingen kan be om förlåtelse åt dig. Det är bara du som kan tro på Jesus. Ingen kan tro på Jesus åt dig.
Citera
2017-01-06, 14:43
Medlem
Citat:
Det är bara du som kan be om förlåtelse. Ingen kan be om förlåtelse åt dig. Det är bara du som kan tro på Jesus. Ingen kan tro på Jesus åt dig.
Kan inte Gud förlåta mig oavsett? Eller vill han inte? Eller får han inte?
Citera
2017-01-06, 14:47
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Kan inte Gud förlåta mig oavsett? Eller vill han inte? Eller får han inte?
Varför skulle han? Ska han påtvinga en oönskad förlåtelse på dig? Det vore ju ett övergrepp. Du har en fri vilja och den tänker inte Gud ta ifrån dig. Då vore du ju en slav, inte sant? Du är en fri människa.
Citera
2017-01-06, 14:55
Medlem
Citat:
Varför skulle han? Ska han påtvinga en oönskad förlåtelse på dig? Det vore ju ett övergrepp. Du har en fri vilja och den tänker inte Gud ta ifrån dig. Då vore du ju en slav, inte sant? Du är en fri människa.
Min vilja kan inte få mig att tro på Gud/Jesus. Jag tror inte att saker existerar baserat på min vilja. Jag kan, för det mesta, inte rå för vad jag tror på.
Vem har satt upp reglerna för hur man hamnar hos djävulen?
Citera
2017-01-06, 14:56
Medlem
Apologists avatar
TS får det att låta som om djävulen är likställd Gud.

Djävulen är bara en skapad varelse som saknar Guds egenskaper. Det är som att likställa en jordnöt med Universum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in