2018-12-24, 08:31
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
I stället för att klaga så fort en "PK-kärring" ska gästa podden så kan ni ju prova att faktiskt lyssna på avsnittet innan ni bedömer gästens insats. I nio fall av tio är det Lind som gnäller om normkritik.
Citera
2018-12-28, 12:19
Medlem
Tycker att det senaste avsnittet Om Sture Starring Story är ett av de bästa avsnitten, kanske tom det bästa Snedtänkt någonsin. Snacka intressanta anekdoter. Mikael Wiehe har ju humor och denna Michael Segerström . Den mannen,gud vad rolig han är. Att sätta på Cornelius donna och Cornelius misstänker det när de båda tar en bira ihop. Kan förstå att Michael Segerström blev lite nervös då.

Missa inte detta avsnitt.
Senast redigerad av bulingenbul 2018-12-28 kl. 12:30.
Citera
2018-12-28, 13:30
Medlem
Missade, man bör nog vara intresserad av kultur o div gällande Malmö /Skåne för att sätta detta avsnitt högst upp på listan av bra avsnitt.
Citera
2019-01-06, 12:19
Medlem
Senaste om Bondkomik var kanon. Fredrik af Trampe är störtskön.

MEN vad de missade var trots allt att ta med något klassiskt bondkomiskt nummer så man skulle få en närmare kunskap om vad det handlade om. Visst nämns vissa trudelutter i förbifarten men det hade varit intressant om de körde något ur någon klassisk gammal monolog. Fast de kanske inte inte finns nedtecknade?
Citera
2019-01-17, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Senaste om Bondkomik var kanon. Fredrik af Trampe är störtskön.

MEN vad de missade var trots allt att ta med något klassiskt bondkomiskt nummer så man skulle få en närmare kunskap om vad det handlade om. Visst nämns vissa trudelutter i förbifarten men det hade varit intressant om de körde något ur någon klassisk gammal monolog. Fast de kanske inte inte finns nedtecknade?
Om bara Kalle Lind kunde låta bli att sjunga, vilket han gärna gör, så vore det riktigt bra!
Citera
2019-01-28, 16:35
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe78
Om bara Kalle Lind kunde låta bli att sjunga, vilket han gärna gör, så vore det riktigt bra!
Ja fy fan vilken falsksångare, annars bra avsnitt.

Det senaste avsnittet, 78-varvare del ett, var enligt mig ett riktigt toppenavsnitt! Jag räknar med att del två håller samma klass.
Citera
2019-01-29, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Dufva1
Det senaste avsnittet, 78-varvare del ett, var enligt mig ett riktigt toppenavsnitt! Jag räknar med att del två håller samma klass.

Kul med en gäst som Dan Korn, uppenbarligen väldigt påläst och kunnig inom sitt område, MEN samtidigt rätt lättpratad och öppen. Delvis Kalles förtjänst kanske iofs att samtalet flöt, men jag trodde den där Dan skulle vara betydligt träigare bara baserat på hans kulturgärning. Ser gärna att Dan Korn får komma tillbaka fler ggr.
Citera
2019-01-29, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Ser gärna att Dan Korn får komma tillbaka fler ggr.

...han är tillbaka nu på torsdag med del 2.
Citera
2019-01-29, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
...han är tillbaka nu på torsdag med del 2.

Det hade jag redan diskonterat så att säga, jag tänker mer på att det finns andra gäster som väl varit med 6-7 gånger. Korn förtjänar samma behandling.
Citera
2019-01-30, 04:21
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Det hade jag redan diskonterat så att säga, jag tänker mer på att det finns andra gäster som väl varit med 6-7 gånger. Korn förtjänar samma behandling.
Jo, han var bra, behaglig röst inte minst.

Snedtänkt saknar väl ett renodlat politiskt avsnitt ännu så länge. Ett om nazismen inom nöjesetablissemanget under 1900-talet (enbart då alltså, inte spridda skurar som hittills) är väl en lågoddsare. Det är väl det en vänsterliberal och en liberal allra helst diskuterar?
Citera
2019-01-30, 14:45
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd

Snedtänkt saknar väl ett renodlat politiskt avsnitt ännu så länge. Ett om nazismen inom nöjesetablissemanget under 1900-talet (enbart då alltså, inte spridda skurar som hittills) är väl en lågoddsare. Det är väl det en vänsterliberal och en liberal allra helst diskuterar?

Det finns ett avsnitt om bokstavsvänstern som får väl räknad som ett renodlat politiskt avsnitt. Det var ett rätt kul och lättsamt avsnitt fyllt med anekdoter om hur sjuk i huvudet den gamla bokstavsvänstern var.
Citera
2019-01-30, 15:07
Medlem
Madgetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd

Fyfan, det potentiella avsnittet vill väl ingen höra på? Ett avsnitt om Grönköping eller James Fjong torde däremot vara lågoddsare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in