2018-05-31, 17:50
Medlem
Har inte lyssnat på de senaste två avsnitten då jag inte alls har någon som helst koppling till svensk revy eller en stor del av kulturpersonligheterna som nämndes i beskrivningarna. Skulle ni säga att avsnitten håller trots detta, eller är det något man kan skippa?
Citera
2018-05-31, 22:49
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spilldmjolk
Har inte lyssnat på de senaste två avsnitten då jag inte alls har någon som helst koppling till svensk revy eller en stor del av kulturpersonligheterna som nämndes i beskrivningarna. Skulle ni säga att avsnitten håller trots detta, eller är det något man kan skippa?
Har inte hört del 2 än men hade samma inställning som du innan jag lyssnade på del 1. Även om ämnet är lite "torrt" så var programmet ljuv underhållningsradio.
Citera
2018-06-07, 21:23
Medlem
kedjas avatar
Citat:

Om du gillar snedtänkt generellt sätt så kommer du gilla det. Kan inget om ämnet själv men tyckte det var underhållande.
Citera
2018-06-08, 10:59
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Gästen är viktigare än ämnet har jag lärt mig när det gäller Snedtänkt. Och gästen var ypperlig.
Citera
2018-06-19, 01:13
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Sanna Persson, mer känd som Jolanta i Hipp hipp! Hon var även gäst i ett avsnitt av Snedtänkt.

Enligt Kalle Lind på Snedtänkts fb-sida är det någon som heter Amelie Nörgaard. Tyckte inte det lät som Sanna.
Citera
2018-06-22, 19:18
Medlem
Bra säsongsavslutning av Snedtänkt. Samspel Kalle Lind och Fredrik af Trampe är kanon. FB:s egen , i denna tråd, Kongruensbojd nämns...apropå med att Snedtänkt droppar namn.

Kongruensbojd, ska du fortsätta lyssna på Snedtänkt efter det att Kalle Lind sagt: om han inte gillar mig så varför lyssna, finns andra program.

Att KL skulle vara PK bryr jag mig inte om. Han har självinsikt. Det räcker gott och väl. Dessutom i dessa galna tider behövs nog mer PK. Jag har tidigare kritiserat KL för att bryta av och mästra. Det tar jag tillbaka. KL besitter mycket kunskap om nöjes/underhållningssverige och att bryta av måste han göra annars blir det ingen dynamik i programmen. Han gör det dessutom på ett smidigt sätt. Fattar inte riktigt vad jag irriterat mig på.

p.s Fredrik af Trampe ....Bra jobbat, hatten av!
.
Senast redigerad av bulingenbul 2018-06-22 kl. 19:28.
Citera
2018-06-23, 02:02
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Bra säsongsavslutning av Snedtänkt. Samspel Kalle Lind och Fredrik af Trampe är kanon. FB:s egen , i denna tråd, Kongruensbojd nämns...apropå med att Snedtänkt droppar namn.

Kongruensbojd, ska du fortsätta lyssna på Snedtänkt efter det att Kalle Lind sagt: om han inte gillar mig så varför lyssna, finns andra program.

Att KL skulle vara PK bryr jag mig inte om. Han har självinsikt. Det räcker gott och väl. Dessutom i dessa galna tider behövs nog mer PK. Jag har tidigare kritiserat KL för att bryta av och mästra. Det tar jag tillbaka. KL besitter mycket kunskap om nöjes/underhållningssverige och att bryta av måste han göra annars blir det ingen dynamik i programmen. Han gör det dessutom på ett smidigt sätt. Fattar inte riktigt vad jag irriterat mig på.

p.s Fredrik af Trampe ....Bra jobbat, hatten av!
.
Nu har jag inte hunnit lyssna på senaste avsnittet, men nog ska jag fortsätta lyssna. Jag har ju ändå plöjt nästan 98% av innehållet redan under en tvåårsperiod och är aldrig sen att plocka senaste avsnittet. Sen har jag väl varit mer positiv till podden i allmänhet och de flesta gäster i synnerhet, än andra här varit?
Citera
2018-06-23, 17:18
Medlem
Citat:
Nu har jag inte hunnit lyssna på senaste avsnittet, men nog ska jag fortsätta lyssna. Jag har ju ändå plöjt nästan 98% av innehållet redan under en tvåårsperiod och är aldrig sen att plocka senaste avsnittet. Sen har jag väl varit mer positiv till podden i allmänhet och de flesta gäster i synnerhet, än andra här varit?

Ähä , tyckte bara det var roligt att Fredrik af Trampe nämnde dig. Inte som ett troll eller så. Lyssna själv.
Citera
2018-06-24, 13:03
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Ja, och hur var det han formulerade sig, något i stil med: "Hederskultur är sånt vi anklagar folk från andra länder att hålla på med". Anklagar?! Rena rama Mona Sahlin-fasonerna att insinuera att ett stort allvarligt samhällsproblem antagligen mest är ett elakt rykte och/eller något som vi svenskar minsann också ägnar sig åt.

Citat:
Tack, så var det ja. Och vad jämförde han med om inte en gammal dänga om en pappa som ska jaga upp dotterns fästman på taket (?). Inte helt spot-on-jämförelse.

Han kanske ville gottgöra för att ha spelat ännu en sång med n-ordet i?

Två ggr har jag hört Kalle Lind påstå att vi svenskar anklagar invandrare för hederskultur - när vi själva har samma hederskultur! Jag blir förbannad! Hur många ggr har det hänt att en svensk man dödat sin syster eller dotter för att hon varit ihop med fel kille? Jävla PK-dravel!
Dessutom angav Kalle Lind en Åsa-Nisse film som bevis. Man tar sig för pannan.
Citera
2018-06-24, 14:34
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaHedvig
Två ggr har jag hört Kalle Lind påstå att vi svenskar anklagar invandrare för hederskultur - när vi själva har samma hederskultur! Jag blir förbannad! Hur många ggr har det hänt att en svensk man dödat sin syster eller dotter för att hon varit ihop med fel kille? Jävla PK-dravel!
Dessutom angav Kalle Lind en Åsa-Nisse film som bevis. Man tar sig för pannan.

Jo, men Egon Kjerrman-låten "Kom ner från taket" är väl ändå ett bevis som är svårt att snacka bort?
Citera
2018-06-25, 02:31
Medlem
lillaHedvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Jo, men Egon Kjerrman-låten "Kom ner från taket" är väl ändå ett bevis som är svårt att snacka bort?

Ajajaj, det var inte bra! Nu har Kalle Lind fått ytterligare bevis för den svenska hederskulturen. Ja, du har nog tyvärr rätt. Jag är överbevisad.
Citera
2018-06-25, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaHedvig
Två ggr har jag hört Kalle Lind påstå att vi svenskar anklagar invandrare för hederskultur - när vi själva har samma hederskultur! .

Mja ja,var det inte mer att vi i förr i tiden har HAFT liknande typer av hederskultur? Det är en helt annan femma.Vi har sedan länge övergett denna hederskultur, MENA icke så i en del fall som uppvisas i Sverige, ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in