2021-05-23, 12:49
Medlem
Ördögs avatar
Det har varit stimulerande att höra Kalle och hans bisittare behandla riktiga författare som Bellman, Fröding, Albert Engström och Piraten men även nedvärderade och/eller bortglömda skribenter som Sigge Stark och Claque.
Förutom de författare som jag räknat upp i inlägget här, finns det fler gestalter i litteraturhistorien som Snedtänkt gärna kunde lyfta fram ur glömskan. Wilhelm von Braun, Frank Heller, Olle Hedberg och Alf Henrikson, bland annat. Och (skåningen) Frans G. Bengtsson, i synnerhet hans produktion utöver Röde Orm.
Senast redigerad av Ördög 2021-05-23 kl. 13:19.
Citera
2021-05-27, 14:08
Medlem
Avsiktarens avatar
Dagens program om Staffan Ling var bra men lite väl mycket tjat om Sant och sånt och lite väl lite om femettan.
Citera
2021-05-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Dagens program om Staffan Ling var bra men lite väl mycket tjat om Sant och sånt och lite väl lite om femettan.

Småtrevligt. Men hur intressant är egentligen en uppräkning av en rad lågviktiga underhållningsprogram med kändisar som tävlar med varandra?

Fast fascinerande att göra en kommunist prata pengar, budget, lönsamhet och konkurrens, som vilken annan hederlig kapitalist som helst.
Citera
2021-05-28, 11:53
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Småtrevligt. Men hur intressant är egentligen en uppräkning av en rad lågviktiga underhållningsprogram med kändisar som tävlar med varandra?

Fast fascinerande att göra en kommunist prata pengar, budget, lönsamhet och konkurrens, som vilken annan hederlig kapitalist som helst.

Han är ändå en legend oavsett hans politiska sympatier och har varit inblandad i många minnesvärda tv-program.
Citera
2021-05-29, 00:06
Medlem
Kongruensbojds avatar
Småputtrigt och kul med Ling. Kalle bommade dock att Ling en gång gjorde ett program om aktiesparande på TV4. Det skrevs faktiskt lite i tidningarna om det lustiga i att en trotte propsade för aktieköp.

”Loffe” Carlsson, som jag aldrig gillat, framstod som ett svin och Carl Bildt som Carl Bildt. Men bäst var segmentet om den där Jonas Frick (?) som genom Lings försorg blev känd regissör och producent.
Citera
2021-05-29, 23:49
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Småputtrigt och kul med Ling. Kalle bommade dock att Ling en gång gjorde ett program om aktiesparande på TV4. Det skrevs faktiskt lite i tidningarna om det lustiga i att en trotte propsade för aktieköp.

”Loffe” Carlsson, som jag aldrig gillat, framstod som ett svin och Carl Bildt som Carl Bildt. Men bäst var segmentet om den där Jonas Frick (?) som genom Lings försorg blev känd regissör och producent.

Varför ett frågetecken efter Fricks namn. Det var mycket väsen runt honom när det begav sig. Strul var dock mest jobbig. Med Björn Skifs i huvudrollen börjar man ju redan på minus.

När det gälle "Loffe" har jag själv sett honom nypa en ung tjej i rumpan på en fest när pojkvännen stod bredvid.
Citera
2021-05-29, 23:53
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Varför ett frågetecken efter Fricks namn. Det var mycket väsen runt honom när det begav sig. Strul var dock mest jobbig. Med Björn Skifs i huvudrollen börjar man ju redan på minus.

Jag håller med en riktigt dålig film angående blåljuset som nämndes att det är så mörkt i filmen är vad som gör den så dålig. Joker och drömkåken är bättre.
Citera
2021-05-29, 23:57
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Jag håller med en riktigt dålig film angående blåljuset som nämndes att det är så mörkt i filmen är vad som gör den så dålig. Joker och drömkåken är bättre.

Allt med Skifs är ju hopplöst, men det är en annan historia.
Citera
2021-05-30, 00:00
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Allt med Skifs är ju hopplöst, men det är en annan historia.

Michelangelo är ändå en riktigt bra schlager och de två filmerna jag nämnde är ändå rätt roliga men struls mörka färgsättning full med fängelseklichéer är rätt bedrövlig.

Snögubbarna i Wuppertal.
Citera
2021-05-30, 00:04
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Michelangelo är ändå en riktigt bra schlager och de två filmerna jag nämnde är ändå rätt roliga men struls mörka färgsättning full med fängelseklichéer är rätt bedrövlig.

Snögubbarna i Wuppertal.

Jag menar som skådis. Hans sångarkarriär har jag inget negativt att säga om. Michelagnelo är dessutom rätt svårsjungen.
Citera
2021-05-30, 00:19
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:

När det gälle "Loffe" har jag själv sett honom nypa en ung tjej i rumpan på en fest när pojkvännen stod bredvid.

Mindes inte om det var Frick eller Frix eller nåt liknande.

Citat:

Vill minnas att Strul fick bättre recensioner än Joker.

Björn Skifs på film är en vattendelare, helt klart.
Citera
2021-05-30, 00:24
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Mindes inte om det var Frick eller Frix eller nåt liknande.

Vill minnas att Strul fick bättre recensioner än Joker.

Björn Skifs på film är en vattendelare, helt klart.

Jag vet inte vad recensenterna tänkte men Strul är rätt hopplös och blåljuset gör det inte bättre. Jag ser hellre på Prison Break eller Kvinnofängelset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in