Citat:
Kalle har ett perspektiv som många andra saknar, nämligen det nutidshistoriska. Han är otroligt påläst om vad som hänt i Sveriges offentlighet sedan kriget, ungefär.
Jag tror inte hans ställningstagande har med kompisskap (Är dom ens kompisar? Vad grundar du det på?) eller PK att göra. Det är helt enkelt så att han känner igen en moralpanik när han ser den. Skiten som vevades ut på Instagram var av exakt samma skrot och korn som skrevs i Hem&Skolas tidning på 80-talet, och Kalle som den nörd han är har så klart Hem&Skolas gamla tidningar i sitt arkiv.
Jag tror inte hans ställningstagande har med kompisskap (Är dom ens kompisar? Vad grundar du det på?) eller PK att göra. Det är helt enkelt så att han känner igen en moralpanik när han ser den. Skiten som vevades ut på Instagram var av exakt samma skrot och korn som skrevs i Hem&Skolas tidning på 80-talet, och Kalle som den nörd han är har så klart Hem&Skolas gamla tidningar i sitt arkiv.
Vet att de har sammanstrålat i nån podcast, så om inte annat gemensamma bekanta. Men skribenten undrade "hur pk" texten egentligen var, och jag reagerade på slentrianmässiga omnämnandet av SD-svansen (som i vanlig ordning verkar vara den enda "svansen" som figurerar på nätet) trots att vi har riktiga hatsvansar från vänsterhåll (#jagärhär) som får stå oemotsagda och agera helt ostört med hjälp av sjuklövern, massmedia samt diverse vänsterorganisationer (för att inte tala om alla redaktörer, förläggare, kolumnister, ledarskribenter och kulturmänniskor) som dagligen hetsar mot alla som inte följer den rätta läran, och som likt KL, bara talar om en sorts "svans" som, enligt de, skulle ha kraftigt slagsida åt högerhåll.
KL vet i grund och botten att det där med SD-svansen handlar om det förväntade (pk), och eftersom drevet har väldigt lite med SD att göra (läs ingenting) känner han naturligtvis en instinktivt obehag av att enbart kritisera "de goda" och måste då, positionera sig genom att ge en känga åt sD-sVaNseN.