2019-08-15, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Kalle har ett perspektiv som många andra saknar, nämligen det nutidshistoriska. Han är otroligt påläst om vad som hänt i Sveriges offentlighet sedan kriget, ungefär.

Jag tror inte hans ställningstagande har med kompisskap (Är dom ens kompisar? Vad grundar du det på?) eller PK att göra. Det är helt enkelt så att han känner igen en moralpanik när han ser den. Skiten som vevades ut på Instagram var av exakt samma skrot och korn som skrevs i Hem&Skolas tidning på 80-talet, och Kalle som den nörd han är har så klart Hem&Skolas gamla tidningar i sitt arkiv.

Vet att de har sammanstrålat i nån podcast, så om inte annat gemensamma bekanta. Men skribenten undrade "hur pk" texten egentligen var, och jag reagerade på slentrianmässiga omnämnandet av SD-svansen (som i vanlig ordning verkar vara den enda "svansen" som figurerar på nätet) trots att vi har riktiga hatsvansar från vänsterhåll (#jagärhär) som får stå oemotsagda och agera helt ostört med hjälp av sjuklövern, massmedia samt diverse vänsterorganisationer (för att inte tala om alla redaktörer, förläggare, kolumnister, ledarskribenter och kulturmänniskor) som dagligen hetsar mot alla som inte följer den rätta läran, och som likt KL, bara talar om en sorts "svans" som, enligt de, skulle ha kraftigt slagsida åt högerhåll.

KL vet i grund och botten att det där med SD-svansen handlar om det förväntade (pk), och eftersom drevet har väldigt lite med SD att göra (läs ingenting) känner han naturligtvis en instinktivt obehag av att enbart kritisera "de goda" och måste då, positionera sig genom att ge en känga åt sD-sVaNseN.
Citera
2019-08-15, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4637
Vet att de har sammanstrålat i nån podcast, så om inte annat gemensamma bekanta.
Det här är typ arabiska för "Jag har inte en jävla aning" va? För det framgår inte att det är nåt rekvisit att man öht känner varann för att man suttit i samma studio i en timme.

Citat:
KL vet i grund och botten att det där med SD-svansen handlar om det förväntade (pk), och eftersom drevet har väldigt lite med SD att göra (läs ingenting) känner han naturligtvis en instinktivt obehag av att enbart kritisera "de goda" och måste då, positionera sig genom att ge en känga åt sD-sVaNseN.
Nej, han gör ett exempel. Jag kan dock hålla med om att den delvis bygger på en pk-myt av idag, men inte att den nödvändigtvis bygger på Kalles egna åsikter.

Om man tillhör "de onda" enligt den allmänna diskursen har man inget krav på sig att vara trevlig. Gör man däremot anspråk på att tillhöra "de goda", så får man väl fan tvätta språket och inte hota folk? Dvs om man kör "tänk på baaaarnen" så kan man inte samtidigt bete sig som ett svin.

Till skillnad frfån dig tolkar jag det som att han talar i generella termer som inte har med hans personliga åsikter att göra. Förutom möjligen åsikten att pk som koncept finns, dvs mer eller mindre "fina" åsikter.
Citera
2019-08-15, 15:32
Medlem
Rökhostas avatar
Avsnittet i dag om "Skurt" var det tråkigaste på länge.
Citera
2019-08-15, 19:23
Medlem
Ha ha. Det var inte lätt Ingamay Hörnberg kan knappast bli anklagad för att var kommunist - feministfitta eller för den delen PK. Som det brukar låta här. Hon är en vän och sympatisk person , som självklart avspeglar sig i Skurt.

Fan vad jobbigt för kvinnohatarna. Vad fan ska vi då säga . Jo: tråkigt .......

En kvinna som fått intervjua Silvia 13 ggr. Som uppträtt med Skurt i Versailles och där i karaktär talat med franska presidentfruar. Jo Jo tråkigt så det förslår.
Citera
2019-08-15, 19:47
Medlem
Om Skurt. Skurt är ett nutida TV- fenomen. Sen kan man tycka vad man vill om det, men så är det. Skurt har uppenbarligen berört många . Jag har nog bara sett några avsnitt med Skurt
, men vad jag tycker om Skurt spelar ingen roll. Detta är kulturhistoria. Det var ett bra och intressant avsnitt.
Citera
2019-08-18, 09:39
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rökhosta
Avsnittet i dag om "Skurt" var det tråkigaste på länge.

Håller med! Svag säsongsöppning, orkade bara lyssna i några sekunder. Den goda nyheten är att det härifrån bara kan bli bättre

Ser fram emot kommande avsnitt!
Citera
2019-08-18, 13:56
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Tog man upp att Skurt använts av alternativhögern för att kritisera invandringspolitiken i olika memer och videor?
Citera
2019-08-23, 17:39
Medlem
Hum senaste avsnittet med Malmros var inget vidare. Malmros är väl en kul filur i och för sig men hela avsnittet handlade om hur KL försökte få in Värmlandskopplingar men det betet tog inte Malmros. Handlade mest om filmen Smala Sussie. Trist

Lyssnade på avsnittet om kvinnliga bluespionjärer nyss. Det var intressant.

P.s en manlig gudabenådad gitarrist , som jag för några år sedan såg live på Buddy Guys Ledgens , puben, i Chicago.

https://youtu.be/ZcvzKSizMNk

Appropå tja ingenting.
Citera
2019-08-23, 17:58
Medlem
Eller om Hitler spelade blues (den har LC hört så många ggr).
Citera
2019-08-23, 20:12
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Nu har Kalle vinkat till Magnus Uggla många gånger i flera olika avsnitt. Dags att den gode Uggla är gäst snart och pratar om det oerhört smala ämnet...Magnus Uggla?
Citera
2019-08-23, 20:15
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Nu har Kalle vinkat till Magnus Uggla många gånger i flera olika avsnitt. Dags att den gode Uggla är gäst snart och pratar om det oerhört smala ämnet...Magnus Uggla?

Kan tänka mig att det är musik han gillar. Bara det "svänger".
Citera
2019-08-27, 16:21
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Kan tänka mig att det är musik han gillar. Bara det "svänger".

Det handlar i så fall nog mest om Ugglas fäbless för Karl Gerhard. Samt kanske om hans koppling till Povel Ramel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in